Arie Visscher
Rookie
- 10 apr 2023
- 3
- 0
Al aantal jaren slechte koudstart. Recent liep hij pas na 2x (nieuwe) accu opladen. Ik heb (of) had het idee dat hoe kouder en vochtiger,
Des te slechter hij start. Als hij eenmaal loopt, is daarna starten geen enkel probleem. Heb eerder iets dergelijks op forum gelezen,
wat er zoal mis kan zijn, maar ‘de oplossing’ stond er niet bij. Mijn motorzaak in Apeldoorn noord weet het niet meer. Nieuwe accu
en goeie nieuwe startmotor oa. Hebben het lek niet boven gekregen. Wie heeft hier ervaring mee.
Heb bij andere motorzaak een afspraak staan eind juni.
Nadat ik bij bovenstaande vroeg de motor stationair een tikkeltje erbij te geven, hij liep prachtig maar sloeg na een minuutje of zo af,
had ik de volgende ervaringen. Reed met 1200 toeren stationair naar huis, anderhalve km. Ging 3 dagen Eifel doen en motor mocht
in de woonkeuken ivm slechte koudstart.. ‘snachts nog even gestart en toen liep hij al 1500 toeren stationair.Aangekomen bij trefpunt
zat tie al rond de 200 toeren stationair. Lang verhaal kort.
Ik heb in Eifel 3 dagen rondgereden, ook in de regen met een toerental stationair tussen de 2200 en 3800 toeren. Hoe dat (niet) rijdt
snap te wel natuurlijk en nog gevaarlijk ook. De motorzaak geeft vooralsnog niet thuis, ze hebben alleen een tikkeltje gegeven en
zoiets kan spontaan ontstaan. Rij al 23 jaar op dit ‘apparaat’ en hij heeft me nog nooit id steek gelaten en nooit stationair een probleem gehad.. wat kan er gebeurd zijn en hoe is dit op te lossen….
Ik ga nooit zelf aan het blok en carburateurs sleutelen. Laat ik graag aan de vakman over, nou ja vakman?
Wie helpt mij….
Des te slechter hij start. Als hij eenmaal loopt, is daarna starten geen enkel probleem. Heb eerder iets dergelijks op forum gelezen,
wat er zoal mis kan zijn, maar ‘de oplossing’ stond er niet bij. Mijn motorzaak in Apeldoorn noord weet het niet meer. Nieuwe accu
en goeie nieuwe startmotor oa. Hebben het lek niet boven gekregen. Wie heeft hier ervaring mee.
Heb bij andere motorzaak een afspraak staan eind juni.
Nadat ik bij bovenstaande vroeg de motor stationair een tikkeltje erbij te geven, hij liep prachtig maar sloeg na een minuutje of zo af,
had ik de volgende ervaringen. Reed met 1200 toeren stationair naar huis, anderhalve km. Ging 3 dagen Eifel doen en motor mocht
in de woonkeuken ivm slechte koudstart.. ‘snachts nog even gestart en toen liep hij al 1500 toeren stationair.Aangekomen bij trefpunt
zat tie al rond de 200 toeren stationair. Lang verhaal kort.
Ik heb in Eifel 3 dagen rondgereden, ook in de regen met een toerental stationair tussen de 2200 en 3800 toeren. Hoe dat (niet) rijdt
snap te wel natuurlijk en nog gevaarlijk ook. De motorzaak geeft vooralsnog niet thuis, ze hebben alleen een tikkeltje gegeven en
zoiets kan spontaan ontstaan. Rij al 23 jaar op dit ‘apparaat’ en hij heeft me nog nooit id steek gelaten en nooit stationair een probleem gehad.. wat kan er gebeurd zijn en hoe is dit op te lossen….
Ik ga nooit zelf aan het blok en carburateurs sleutelen. Laat ik graag aan de vakman over, nou ja vakman?
Wie helpt mij….