Yamaha X-CITY 250

Mooi Smokey, jouw commandocentrale. Zo'n Burgman heeft een mooi dashboard vind ik.
 
Mijn GPS methode is bij lange na niet perfect alleen het is simpel en goedkoop. Hij zit achter de ruit, kan niet vallen door het touwtje en de modificatie en als hij er af is heb ik geen prothese aan mn scooter.
De nuvi 510 is natuurlijk geweldig. Ik denk de meest ideale motor gps (voor al de compactste waterdichte). Ik vond toen de tijd €350 te veel van het goede. met mn zakje om nm GPS ben ik zonder problemen naar Duitsland, Berlijn gereden (qua GPS dan voor de insiders ;) :P )


Dan moet je afwegen hoeveel ga ik het gebruiken en hoeveel wil ik er dan aan uitgeven.
 
Laatst bewerkt:
Sjoerd, 350 euro is ook teveel van het goede. Ik heb toen 265 euro betaald incl. motorsteun. Motorsteun los is 43 euro. Met een beetje geluk is ie nu al voor 200 euro te vinden, en dan wordt het best een leuk prijsje. Daarnaast gebruik ik 'm ook in de auto (ik had een verouderde TomTom6 op een PDA staan), dus ik vind het die 265 euro wel rechtvaardigen... kaart van Benelux + west Duitsland + heel Frankrijk erop. Ik vermaak me wel met de X-City nu. :P

Die oplossing van Smokey is ook mooi, maar het stukje frame voor de kuipruit is niet zo hoog als bij een Burgman 400. Jullie zien mijn bevestiging wel op de motorscootermeeting, als er geen rubber om de spiegelsteel zou zitten, zou hij echt perfect zitten. Van de week zal ik 'm nog eens extra vast zetten met 2 tiewraps om het geheel heen (nu zitten er 2 om de helft van de houder).
 
260 euro zelfs, kwam de factuur gister tegen. Nu denk ik dus voor 200 euro.

Straks de klok weer een uurtje vooruit, kunnen we ook na het eten nog ff een lekker stukje toeren door de weeks. :)
 
Als het vriest rijd ik toch niet. Maar zou het denk ik niet zo aandurven. Als ie eraf valt, baal ik flink.

RAM Mounts zijn ook aardig, maar moet je wel weer boren enz. ik vind dit een prima oplossing zoals ik het nu heb gedaan.

@monomuis

Ik heb ook een ram-mount voor mijn Nuvi 250 gemonteerd, degelijke kwaliteit en zonder boren aan je spiegelsteun te monteren; je kunt het op de meeting zien (waarschijnlijk al in IJsselstein).
Je gps zit ook wat beter geklemd dan de standaard(auto)houder.
12V aansluiting erbij en je kunt onbeperkt van je navigatie genieten.

Gr. John
 
Laat maar zien met de meeting! Ik gebruik geen autohouder maar een speciale scooter/fietshouder met een klepje die omhoog kan. 12 volt is wel makkelijk, heb ik nu nog niet, maar ook nog niet nodig ivm accu ie wel een uur of 8 mee gaat (en zo lang rijd ik nooit).
Heeft een Majesty 400 standaard 12v?
 
heey allemaal,
binnenkort ben ik ook trotse bezitter van een x-city :)
hiervoor had ik een burgman 400 uit '99 waar ik helaas 3 weken geleden een aanrijding mee heb gehad..
Vorige week proefritje gemaakt op een x-city uit 2008 en ik moet zeggen dat het veel beter reed dan verwacht! alleen op de snelweg was de burgman echt sneller, in de stad merkte ik ook duidelijk dat de x-city toch wat kilootjes lichter is :)
als de verzekering heeft betaald kan ik mijn x-city ophalen... ik heb er helemaal zin in want het mooie weer komt eraan;)
 
Gefeliciteerd alvast. :) Wat voor kleur?
Niet zo vreemd dat een 400cc op de snelweg sneller is. :+
Maar ook op de snelweg rijd ie best, af en toe een auto inhalen en voor de rest lekker meerijden met de rest.
 
proficiat!. Leuk dan is Monomuis hier niet meer zo alleen. Alhoewel.... Mono...muis....eh?!
een einzelganger?
 
heey allemaal,
binnenkort ben ik ook trotse bezitter van een x-city :)
hiervoor had ik een burgman 400 uit '99 waar ik helaas 3 weken geleden een aanrijding mee heb gehad..
Vorige week proefritje gemaakt op een x-city uit 2008 en ik moet zeggen dat het veel beter reed dan verwacht! alleen op de snelweg was de burgman echt sneller, in de stad merkte ik ook duidelijk dat de x-city toch wat kilootjes lichter is :)
als de verzekering heeft betaald kan ik mijn x-city ophalen... ik heb er helemaal zin in want het mooie weer komt eraan;)

Gefeliciteerd en heel veel plezier met je mooie X-city :)
 
Gefeliciteerd alvast. :) Wat voor kleur?
Niet zo vreemd dat een 400cc op de snelweg sneller is. :+
Maar ook op de snelweg rijd ie best, af en toe een auto inhalen en voor de rest lekker meerijden met de rest.

kleur is blauw/grijs met bruin zadel. Ik bedoelde meer dat het me positief verraste dat het verschil in de stad met de 400cc nihil is of zelfs in het voordeel van de x-city. Inderdaad het stukje snelweg dat ik gereden heb op de x-city ging allemaal prima.

plaatje!
full
 
Laatst bewerkt:
hi pine-apple

gefeliciteerd met je x-city ..mooie scoot ziet er goed uit ook ..
rij voorzichtig , veel veilige km's gewenst
 
In de stad is een X-City denk ik fijner, zo'n 400cc is zo'n grote schuit. Geldt ook voor Majesty, Silverwing etc.

Bij Vd Kuinder gekocht. Wat staat ie daar goedkoop zeg. Daar was wat mis mee toch geloof ik? Of iets mis... dat klinkt zo erg, er was iets waardoor de prijs zo laag is. Want vd Kuinder is geen goedkope dealer, maar deze prijs is echt een koopje. Of ben ik nou gek, dacht dat ik zoiets had gelezen op de site. Ik zal wel in de war zijn met een andere zaak en een andere motor. :+

Veel plezier er in elk geval mee! :)
 
ja het is een exdemo en er is iemand mee gevallen. maar de schade valt erg mee.
En ik ga er zeker van genieten :)
 
Ohja, dat was het, wat valschade. Ik zie zoveel occassionmotoren langskomen dat ik niet meer weet wat waarbij hoort. Want bij Termaat hadden ze geloof ik nog een X-Max of X-City met diefstalschade (contactslot enz.)

Ex-demo maakt niet uit, goed hij is vast wat opengetrokken maar als je 'm verder goed behandeld zal het allemaal wel loslopen. Ik kocht mijn Sixteen ook als ex-demo met 175km op de klok. Eigenlijk zijn de eerste 100km het belangrijkste... en eventjes opentrekken bij inrijden is niet erg, zo lang het maar niet heel lang is, gewoon even een kort stootje.
Inrijden is trouwens alleen maar irritant, ik wil meteen gewoon los kunnen. :)


Ik weet niet waar je woont, misschien in de buurt van Hilversum, ga je eventueel ook naar de motorscooter meeting in Rotterdam op 18 april? Ben ik in elk geval niet de enig X-City ;)
 
Pine-apple proficiat met deze wel heel fraaie uitvoering ! toevallig heb ik dezelfde uitvoering ;) . Wel het originele yamaha rekje erbij gekocht voor een koffer. De X-city bevalt prima dagelijks op de snelweg 48 km zonder probleem 110 / u en even inhalen geen probleem met kracht naar de 125. Ik wens je veel plezier met deze topper.
 
Bedankt allemaal voor de felicitaties :)
Ik moet helaas nog even niet genieten, de verzekeraar laat op zich wachten...
@ monomuis: ik woon in Hilversum, jij ook in de regio begrijp ik?
Meeting klinkt leuk, wat is precies het plan?
 
Hilversum is in de regio ja.

Grappig, zodra het brandstof lampje aan gaat dat je echt moet tanken, krijg je er een trip/fuel menuoptie bij in het display. Dan zie je precies hoeveel km je al hebt gereden sinds het lampje aan ging. Dat nodigt uit om te testen :+ Volgens mij moet je wel 50km kunnen rijden voor echt de laatste druppel is verstookt.

Vandaag even mooie rit gemaakt, ik moet nog wel goeie rubberen doppen hebben voor de koffer. Zonder doppen klappert de koffer heel irritant. Niet fijn om te horen, niet fijn voor de koffer lijkt me. Binnenkort even langs Arie Molenaar om te zien wat ze daar hebben liggen, los konden ze het niet bestellen. En mijn Givi dopjes passen wel, maar die vallen er ben ik bang zo uit als ik zonder koffer rijd (en ik rijd vaker zonder dan met). Laatste optie is om die doppen wat te verdikken met bijv. een plakbandje. Had al doppies bij de Praxis gekocht, maar die gaven als resultaat dat de koffer onder druk (naar boven) kwam te staan en je hard op de koffer moet duwen om 'm los te krijgen.

Wat een ellende allemaal. :)

En direct m'n eerste eigen schade gemaakt. Schijfslotje vergeten, ik duwde 'm naar achter en tak, zo tegen de voorpoot aan. Kras erop :X . Gewoon van duwen. Nou, jammer dan, hij is niet nieuw meer. :) Bij m'n GSX600F was meteen de kilometerkabel naar de haaien toen ik 'm een jaar of 7 of 8 geleden eens vergat. En ja, ik had de herinneringskabel er omheen zitten.... B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan