Yamaha X-MAX

A.U. Tomaat

MF'er
3 aug 2007
73
10
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, en mede door dit forum geinteresserd geraakt voor de motorscooter, ik heb inmiddels veel topics doorgelezen en heb een paar vraagjes.

Omdat ik een motor of scooter niet echt binnen kan stallen, wil ik weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het buiten stallen van hun kostbare bezit?

Ik heb met name interesse in de Honda SH300i en de Aprilia Sportcity vanwege hun afmetingen en wendbaarheid, als geld geen rol zou spelen zou ik voor de Honda kiezen, maar vind die toch erg duur.

Wat mij verder opvalt is, dat er weinig te lezen is over de Yamaha X-Max, zijn er hier mensen die er een bezitten of er op gereden hebben, graag zou ik hun ervaringen lezen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
A.U. Tomaat
 
Welkom op het fenomenale, snel groeiende MOTORSCOOTER-FORUM.NL *O* *O* *O*

Ik heb geen ervaring met een Xmax.. maar kan je wel verzekeren dat de Honda SH300i en de Aprilia Sportcity niet lang in je bezit zullen zijn als je deze buiten wilt gaan stallen, datzelfde geld overigens ook voor de Xmax... '(

De zaak verandert natuurlijk wel iets als je in een buurt woont waar nog niet zo veel criminele marokkanen wonen, want de criminele tak van die betreffende bevolkingsgroep heeft jammergenoeg een erg goede smaak op het gebied van handige/snelle/relaxte vervoersmiddelen.

B|
 
Laatst bewerkt:
Tja, Marokkanen. Die hoef je er niet steeds bij te halen. Hou je bij het buitenstallen aan de volgende simpele regels: ART4 goedgekeurd slot door het achterwiel ergens aan vast, en zorg ervoor dat het slot hoog hangt, zodat dieven (van alle bevolkingsgroepen!) met een betonschaar niet op straat kunnen leunen. Eventueel een schijfremslot, en het stuurslot natuurlijk. Een alarm is leuk om erbij te hebben. Tenslotte doe je er een (liefst oudere) motorhoes overheen die je van onder goed dichtknoopt. Het is dan al zeer moeilijk om 'm snel te stelen. En bedenk dan dat er altijd andere motor/scooters in de buurt zijn die minder goed vaststaan.
 
om ff op de sloten door te gaan...

Ik heb er een hele vette art4 ketting achter omheen liggen...
Voor een knikslot...
schijfremslot....
Altijd op een plek waar hij goed in het zicht staat...
Altijd vast aan een paal...
Stuurslot erop...
Origineel Alarm.....

Lijkt een beetje overdreven, maar het is helaas nodig....

Thuis staat hij in de garage met Huisalarm erop...
Op mijn werk staat hij altijd binnen beveiligd...
 
Bedankt voor jullie reacties, ik heb zelf slechte ervaringen uit de tijd dat ik nog brommer reed, dat is nu al weer een hele lange tijd geleden, in de tijd dat Kreidlers en Zundapps het straatbeeld sierden ( eind jaren 70 ) zelfs toen zij er al 2 Zundapps van mij gestolen die met kettingen en al uit de kelderbox gehaald zijn, ik was er helaas al een beetje vanuit gegaan dat je eigenlijk over een goede stalling moet beschikken voordat je tot aanschaaf over gaat.

Ik zou hem eventueel door de woonkamer kunnen rijden en in de achtertuin plaatsen, daar kunnen ze hem niet zo makkelijk weg halen, hij moet dan wel buitenstaan, ( en het zal dan wel op echtscheiding aankomen als ik mijn vrouw vertel dat ik een scooter wil kopen, en dat ik hem dan ook nog eens door de woonkamer wil rijden om hem veilig te stallen ;) )

Blijf ik nog steeds in afwachting van Xmax ervaringen, ik lees ze graag.

A.U. Tomaat
 
Hallo

Een veiligheidstip vertel in je profiel niet te veel over jezelf. Er staat teveel in over je zelf.
Iemand die kwaad wil weet zo jouw adres te vinden. :(

Groet

Johnra
 
Laatst bewerkt:
Okee dan nog 1 tip: Word vooral niet paranoia van de gedachte dat iedereen je motorscooter wil stelen of dat ze je zelfs via dit forum aan het opsporen zijn...het moet niet gekker worden.

*kijkt snel naar buiten of-ie er nog staat*
 
Hoi, ik volg nu al weken anoniem dit forum en heb nu geregistreerd!

Heb afgelopen zaterdag mijn blade verkocht en ben aan het orienteren voor een nieuwe motorscooter. Eerst zou het een Aprillia SportCity of Scarabeo worden, maar na kijken en rijden is mijn oog toch op een andere gevallen. De X-Max 250 wel te verstaan! Wat een kanjer om te zien zeg!.

Het is overigens wel een uitdaging om er 1 in het wild te spotten, zowiezo volgens yamaha Nederland website is er in de hele province zuid-holland geen enkel exemplaar beschikbaar. Ook na het bellen met dealers in andere provincies geen succes.

Voordat ik hem ga aanschaffen wil ik er toch minimaal een keer mee rijden.!! Tot die tijd alleen maar de plaatjes op internet !

Yamaha_XMAX_250.jpg
 
Laatst bewerkt:
Okee dan nog 1 tip: Word vooral niet paranoia van de gedachte dat iedereen je motorscooter wil stelen of dat ze je zelfs via dit forum aan het opsporen zijn...het moet niet gekker worden.

*kijkt snel naar buiten of-ie er nog staat*

Bij mij is toen de honda dylan uit de schuur gehaald via marktplaats, omdat ik mijn huistelefoonnummer erbij vermelde. |(
Aan de hand hiervan niet te veel prive dingen vermelden.
 
Ja hij is errug mooi inderdaad, die kleine XMax. Ik was er ook zéker een ritje op gaan maken (voordat ik voor de SH300 koos) maar helaas: nergens te bekennen. Dat is het probleem waar iedereen tegenaan loopt: De kleine cc-klasse is bij de (conservatieve) dealer in Nederland vrijwel geheel afwezig, terwijl de importeur een dutje doet. In Italie heb ik ze wel gespot en het is een indrukwekkend gestylde verschijning. Van Yamaha mag je verwachten dat het goed zit. Hou er wel rekening mee dat dit model geen ABS heeft en ook geen injectie..misschien weet Roke meer over de XMax 250, dat is een sympathieke winkel.
 
Voordat ik mijn SH300 kocht heb ik een tijdje staan twijfelen over een X-MAX. Ik had een hele mooie gele gezien bij de dealer voor een hele scherpe prijs. Het is een hele dikke scooter om te zien, die vanuit bepaalde hoeken wel wat weg heeft van zijn grote broer, de T-MAX. Ik moet eerlijk bekennen dan wat betreft looks de X-MAX mooier is dan de SH300, maar ik wilde er persé ABS op en dat heeft de X-MAX helaas niet.
 
Bij mij is toen de honda dylan uit de schuur gehaald via marktplaats, omdat ik mijn huistelefoonnummer erbij vermelde. |(
Aan de hand hiervan niet te veel prive dingen vermelden.


John Heeft gelijk, er lezen genoeg mensen mee.....

en wie hem toch wilt stelen, mag Simon even aaien.. kan rustig doorlopen naar de garage :+ :+ :+ :+

full
 
episode star wars hierooo!!! _O-
maar inderdaat blijf gewoon paranoia!!! je moet wel bij mij thuis 2 keer ingebroken
op mijn zaak 2 keer geprobeerd :X

en vandaag weer fijn een bekeuring gekregen van ome agent omdat ik 7km te hard ree
dat zijn de prioriteiten in nederland *O* *O*

en hier in den haag zijn het 97.5% marokanen die je scooter willen stelen
je kan het probleem verzwijgen of verdoezelen maar dat is geen echte oplossing tis echt de waarheid.. jammergenoeg. heeft ook geen reet met discriminatie te maken.
mooie link.

maar on topic.: wel een :9 ding die x-max ik zou tog altijd zo veel mogenlijk cc willen hebben :]
you never have innuffff power!!! :}
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt, ik zal eens kijken op hun websites.

Motoport.nl laat 0 X-maxen zien, ook niet in Hillegom
Huisman motoren in Leiden zowel nieuwe als gebruikte 0 exemplaren

Op mobile.de ben ik ook aan het zoeken n.a.v. andere berichten hier op het forum. Een nieuwe X-max ligt rond de 5000 euro in NL nieuw. Daar koop je ook een nieuwe Piaggio Beverly 500 voor, ik ga mezelf nog eens goed orienteren wat ik nu het beste kan doen.

Edit:

Oei er komt bij een nieuwe nog BPM bij en 19% BTW. Hij moet minstens 6 maanden oud zijn en 6000km gelopen hebben..... hmmmm niet zo interessant als het lijkt dus
 
Laatst bewerkt:
Breng van het weekend mijn motor weg naar mijn Yamaha dealer iets over de grens (D). Ik weet dat daar een X max staat zal metee even naar de prijs kijken of het wat uitmaakt. Weet iemand toevallig wat ze hier momenteel kosten?
 
3 weken geleden stond er nog een nieuwe Majesty 250 , zilverkleurig met ABS in de etalage bij Huisman.

Voor minder als €5000

Is dat niks?
 
Precies, eigenlijk moet je even een jaartje wachten staat ie er nog wel en gaat ie tegen een kager bedrag weg. Was bij mijn motor ook het geval scheelte toen zo'n 40% zonder de BPM in vergelijkiing met hier. Na BPM een klein 30%.
 
Terug
Bovenaan Onderaan