Yamaha XJ6 Naked

Hey je bent er weer. :W

Bevalt de nc?
Die NC rijdt wel zo relaxed, Kocht hem 'tweedehands', nog geen 9 maanden oud, nog geen 900 km op de teller, met bijna alle opties die je kan bedenken. Inclusief Honda kofferset en handvatverwarming, inderdaad heerlijk op lange koude(re) ritten. 2-cilinder lijnmotor, met V-twin karakter: lage-toerenmotor met veel koppel onderin. En als klap op de vuurpijl: de DCT: 6 versnellingsbak met 2 koppelingen die automatisch schakelen. Had ik vorig jaar al een een uitgebreide proefrit mee gemaakt tijdens een Honda-DCT-opstapdag (3 modellen gereden). Zowel in de stad als op de snelweg bij filerijden is dat helemaal geweldig. Met 2 standen: drive en sport. Maar met flippers op het stuur altijd de mogelijkheid om op- en terug te schakelen of helemaal handmatig te schakelen.
Eindconclusie: JA, dat bevalt heel erg.
Maar bovenstaande niet ten nadele van de trouwe XJ6, waar ik ook 4 jaar veel plezier van gehad heb. En jij nog steeds hebt, lees ik ;)
 
Ik heb wel wat ontopic helaas...
Ik kan het niet verifieren, maar het gaat volgens buitenlandse bronnen (waarvan ik niet weet hoe ik ze kan inschatten) alleen over jaren 2014 en 2015. Als ik mn kenteken op de rdw site invul is er iig geen terugroepactie geregistreerd.
Edit, volgens een duitse site is het alleen de RJ22

Recall: Yamaha MT09 (Tracer), R6, XJ6 (Diversion), XT1200Z Super Tenere

@ heerveen:
Fijn dat ie bevalt. dat DCT systeem is wel interessant, net als bijv dat op de FJR1300AS.
Heel anders weer he, zo'n twin.

Ik heb nu de Givi ruit geinstalleerd (de D444S). Hij is mooier dan op het plaatje eigenlijk. het misstaat helemaal niet. Het is een enorm verschil doordat er helemaal geen druk meer is op de borst. Het verschil is zo groot dat ik ongezien 20km harder reed dan ik dacht dat ik reed. De turbulentie (onregelmatige wind rond schouders en hoofd) is helemaal weg. Er is ook geen druk meer op de bovenarmen.
Enige nadeel is dat de luchtstroom rond de helm geconcentreerd is (welliswaar een schone luchtstroom dus geen wiebelende helm meer), waardoor zonder oordoppen niet meer te rijden is.

23097gr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de plotselinge binnenvaller, ben sinds vandaag trotse eigenaar van een XJ6N uit 2010.
En nu zag ik dit op de website van het RWD staan:

Referentiecode producent MC15-01
Meldende producent/distributeur Yamaha Motor Nederland B.V.
Referentiecode RDW MGP150112
Publicatiedatum RDW 30-03-2015

Merk/Type - YAMAHA MT09
- YAMAHA R6
- YAMAHA XJ6
- YAMAHA XT1200Z
- YAMAHA YZF


Categorie defect Motorrijtuigen - krachtoverbrenging
Omschrijving defect De nok van de schakelas is gefabriceerd met een te scherpe hoek. Hierdoor kan de nok breken.

Materiële gevolgen Niet of slecht kunnen schakelen.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade


Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de schakelas vervangen.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief


Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 020-6546001

Opmerkingen RDW De eigenaren zullen door de distributeur vanaf 07 april 2015 via een brief worden geïnformeerd.


Iemand al bericht gehad?!? :)
 
Als ik het goed heb gaat het alleen over de RJ22, zoals ik al schreef. Dit is het 2013+ model. De jouwe is een RJ19, dus gaat de recall niet aan gelukkig.
 
Die heb ik ook. Ben er erg tevreden over. er passen namelijk twee integraal helmen in. Ik heb hem er altijd op zitten. Ik heb tegenwoordig namelijk ook een hoes met een uitstulping voor de koffer.....
 
Tuurlijk man, jij nog steeds CBF1000? We raken wel off-topic, zeg.

Hoi Hans,

Je ziet, ik kom nog maar zeer sporadisch op MF :o
En rijden met m'n DD doe ik ook te weinig.
De hele maand mei met heel andere dingen aan mijn hoofd in het buitenland gezeten, vandaar.
De maanden juli en augustus heb ik helemaal vrij om te toeren :j dus roep maar wat. :]
 
Laatst bewerkt:
XJ6N eigenaars! :]

Ik heb een vraagje, iemand hier die een werkplaatshandboek heeft van een XJ6n uit 2010?
Om een aftermarket uitlaat te monteren wil ik graag het aanhaal moment hebben van de uitlaat spruitstuk bouten.

Bedankt :}
 
Afgelopen week een 3 daagse rit gemaakt door de Eifel op m'n XJ6s.
Heerlijke motor zo in de heuvels! En gaat makkelijk mee met een Z1000!
Maar de voetsteuntjes gaan wel erg snel aan de grond in de bochten...
 
Het wil nog niet echt weer zo levendig worden als het vroeger was hier he...

Zo, even een oma uit het vet halen... :+ Laat ik mij hier dan ook maar even introduceren als een vrij nieuw XJ6F (sorry, geen N) eigenaar. In maart heb ik een zwarte 2012 XJ gekocht ter vervanging van mijn GSX650F die ik in een langzame flauwe bocht TL heb gereden. Zelf niets aan het handje, maar met een scheur in het motorblok financieel niet meer te redden.

Nu dus een XJ6F die naar mijn mening toch wel echt wat beter uitgedacht is als de Suzuki, en bovendien het voordeel heeft om wat lichter te zijn in zowel kg's als stuurgedrag. Bij ontvangst had hij 3250km gereden en inmiddels staat de teller alweer op 9000km. De lelijke taartschep zat er gelukkig al niet meer op, en ik heb zelf de knipperlichten vervangen met kleine LED's. Er staan natuurlijk nog wel wat andere opties op de verlanglijst, met een nieuwe uitlaat hoog in de lijst. (Echter, die zijn budgettair niet best)

Aangezien ik na de garantieperiode het onderhoud weer zelf op wil gaan pakken ben ook ik benieuwd of er onderhouds manuals in omloop zijn voor de XJ6 N/F. De vorige die het vroeg heeft in ieder geval hier geen antwoord gekregen: is er echt niemand die een werkplaats handboek heeft van de XJ?

Groetjes!

Boris
 
Laatst bewerkt:
Mmmmm.. ben toch wel benieuwd wat voor zoekcriteria je dan gebruikt, maar bedankt voor de e-bay link!

Een tientje heb ik er zeker wel voor over dus heb hem meteen maar besteld....

G!
 
Zoooooo, heb oma even in de zon gezet om bij te kleuren :+


Kan mij zelf nu ook eigenaar noemen van een XJ6 Diversion uit 2010 met kilometerstand van 13300 +/-.

Mijn vorige motor was ook een Yamaha en wel de XJ600S Diversion uit 1997. Had deze gekocht met een beginstand van 22640 in juli 2006 en helaas afscheid van moeten nemen met een eindstand 98690. Koekblikker reed achteruit en heeft mij over het hoofd gezien |(.


Maar goed, ga lekker rijden, dat maak een hoop duidelijk. De xj6 is een fiets dat wanneer je opstapt, je meteen denk: "Dit voelt goed".

Dit zei de dealer ook, toen ik de motor mocht meenemen voor de proefrit en hij had nog gelijk ook.

Ik heb van de winter handvatverwarming gemonteerd. Dat is er toch wel eentje in de categorie "Had ik veel eerder moeten doen".

Op mijn oude Div had ik dit ook gemonteerd, rijdt zoveel relaxter wanneer het kouder begint te worden. Verwarmde handschoenen is niet praktisch (stroomkabel naar accu) en handschoenen met accu's zijn gewoon belachelijk duur.
Setje gaat de dealer nog even verwijderen voor me en zal dit daarna zelf weer gaan plaatsen. Leer ik gelijk sleutelen aan de nieuwe motor *D

Ik heb geen last van vet onder het zadel en maar heel beperkt op het achterwiel.
Maak je de ketting niet te vet? Ik smeer de ketting met een OSCO, wellicht dat dat het verschil maakt?

Had deze ervaring ook met mijn vorige Div, achterbrug enzo onder de vet.
Daarom zit ik nu ook aan een ander systeem te denken (of vacuüm gestuurd of handmatig). De handmatige heeft de voorkeur volgens de dealer, gezien de andere vaak teveel en te vaak olie spuit.

Tevens heb ik de slijtplekken op de tank besproken, waar die contact maakt met het zadel.

Gelijk even bij mijn Div gekeken, en ook ik zie hier slijtage plekken op de tank.
Maar eens even wat folie zien te regelen, welke zou je hier het beste voor kunnen gebruiken?. Moet natuurlijk ook weer makkelijk te verwijderen zijn.


Ben nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken, maar zodra die er is zal ik ze hier natuurlijk plaatsen.

Zit nog wel te denken aan wat aanpassingen op de motor, maar denk dat ik dit pas ga doen nadat de 6 maanden garantie voorbij is.

Iemand nog onderdelen hebben liggen voor een XJ6?. Met name een rear hugger, veranderen van de taartschep, val doppen eventueel.


Iemand toevallig al eens handkappen op de XJ6 gemonteerd > ervaring mee?

Hierbij een aantal foto's van mijn nieuwe Div.

53vbwi.jpg


15ge51x.jpg


23ic9ao.jpg


102o58h.jpg
 
Laatst bewerkt:
De handmatige heeft de voorkeur volgens de dealer, gezien de andere vaak teveel en te vaak olie spuit.
en andersom ook: na/met een regenbui kan je een keer extra aan de hendel trekken.

Iemand toevallig al eens handkappen op de XJ6 gemonteerd > ervaring mee?
Lijkt me dat dat misschien niet gaat passen met de uitsteeksel op de topkuip?

Mooi ding. Ik zie dat je een andere koplamp heb. Echt xenon? (ik ben overigens al heel tevreden met de standaard lamp).
 
Na vier jaar heel erg te hebben genoten van de XJ6 (en dit forum ook trouwens!) was het tijd voor wat anders.
Begin dit jaar toch nog zotte kosten gedaan ;-)
Deze verkoop ik dus.

SHAD comfort zadel: maakt dag en nacht verschil, wat een comfort, beste optie ooit! Had ik vanaf het begin moeten doen. Slechts 1200 km gebruikt.
En origineel Yamaha achter spatbord (rear hugger), nooit geinstalleerd, zit nog in de doos.

allebei te koop dus, kijk maar eens op kapaza.be

omgeving Gent, Belgie

groeten, Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan