En ondertussen na bijna 2 jaar motorloos weer voor de bijl gegaan...Honda NC750 X DCT
Hé Hans,
Rij je weer? Toevallig zit ik na een lange tijd weer eens MF te checken en kom ik jou weer tegen.
Binnenkort weer eens een tochtje doen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En ondertussen na bijna 2 jaar motorloos weer voor de bijl gegaan...Honda NC750 X DCT
Die NC rijdt wel zo relaxed, Kocht hem 'tweedehands', nog geen 9 maanden oud, nog geen 900 km op de teller, met bijna alle opties die je kan bedenken. Inclusief Honda kofferset en handvatverwarming, inderdaad heerlijk op lange koude(re) ritten. 2-cilinder lijnmotor, met V-twin karakter: lage-toerenmotor met veel koppel onderin. En als klap op de vuurpijl: de DCT: 6 versnellingsbak met 2 koppelingen die automatisch schakelen. Had ik vorig jaar al een een uitgebreide proefrit mee gemaakt tijdens een Honda-DCT-opstapdag (3 modellen gereden). Zowel in de stad als op de snelweg bij filerijden is dat helemaal geweldig. Met 2 standen: drive en sport. Maar met flippers op het stuur altijd de mogelijkheid om op- en terug te schakelen of helemaal handmatig te schakelen.Hey je bent er weer.
Bevalt de nc?
Tuurlijk man, jij nog steeds CBF1000? We raken wel off-topic, zeg.Binnenkort weer eens een tochtje doen?
FF Technisch vraagje:
Wie weet hoeveel signalen per seconde de speedsensor geeft ?
Én voor de opbouw van een Gear indicator heb ik ook nog het signaal van de nokkenassensor nodig
Of voor alle zekerheid, hier intikken:
B: Modification Checker - Yamaha Motor Belgie
NL: - Yamaha Motor Europe, branche Nederland
Al moet ik zeggen, ik heb het zelf (nog) niet gedaan. Ken m'n chassisnummer niet uit het hoofd.
Tuurlijk man, jij nog steeds CBF1000? We raken wel off-topic, zeg.
Het wil nog niet echt weer zo levendig worden als het vroeger was hier he...
Mmmmm.. ben toch wel benieuwd wat voor zoekcriteria je dan gebruikt, maar bedankt voor de e-bay link!
Een tientje heb ik er zeker wel voor over dus heb hem meteen maar besteld....
G!
Maar goed, ga lekker rijden, dat maak een hoop duidelijk. De xj6 is een fiets dat wanneer je opstapt, je meteen denk: "Dit voelt goed".
Ik heb van de winter handvatverwarming gemonteerd. Dat is er toch wel eentje in de categorie "Had ik veel eerder moeten doen".
Ik heb geen last van vet onder het zadel en maar heel beperkt op het achterwiel.
Maak je de ketting niet te vet? Ik smeer de ketting met een OSCO, wellicht dat dat het verschil maakt?
Tevens heb ik de slijtplekken op de tank besproken, waar die contact maakt met het zadel.
en andersom ook: na/met een regenbui kan je een keer extra aan de hendel trekken.De handmatige heeft de voorkeur volgens de dealer, gezien de andere vaak teveel en te vaak olie spuit.
Lijkt me dat dat misschien niet gaat passen met de uitsteeksel op de topkuip?Iemand toevallig al eens handkappen op de XJ6 gemonteerd > ervaring mee?