Yamaha XJ6 Naked

Na vier jaar heel erg te hebben genoten van de XJ6 (en dit forum ook trouwens!) was het tijd voor wat anders.
Begin dit jaar toch nog zotte kosten gedaan ;-)
Deze verkoop ik dus.

SHAD comfort zadel: maakt dag en nacht verschil, wat een comfort, beste optie ooit! Had ik vanaf het begin moeten doen. Slechts 1200 km gebruikt.
En origineel Yamaha achter spatbord (rear hugger), nooit geinstalleerd, zit nog in de doos.

allebei te koop dus, kijk maar eens op kapaza.be

omgeving Gent, Belgie

groeten, Jan


Ben nu even niet on de gelegenheid om uitgebreid te reageren, maar zou je me even een email ofzo
willen sturen qua kosten en eventueel gelijk wat foto's (ook zadel)

[edit]
Heb je even een berichtje gestuurd. Heb interesse in beide dingen!
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
hoi xj rijders,ik rij sinds twee jaar een half mat een diversion 600 .
Dagelijks woon werk verkeer 60 km per dag.
wie van Julie heeft er ervaring met deze motor in de bergen richting Oostenrijk?
met lichte bagage kleine tanktas en koffers . zowel snelweg als secundaire wegen ?
het is natuurlijk geen fiets als de FJ 1300 ,graag wat info .
 
hoi xj rijders,ik rij sinds twee jaar een half mat een diversion 600 .
Dagelijks woon werk verkeer 60 km per dag.
wie van Julie heeft er ervaring met deze motor in de bergen richting Oostenrijk?
met lichte bagage kleine tanktas en koffers . zowel snelweg als secundaire wegen ?
het is natuurlijk geen fiets als de FJ 1300 ,graag wat info .

Hallo.
Geen ervaring met deze motor, maar ben door oostenrijk gereden inc de grossglockner met een 270 cc scooter, naar volledige tevredenheid, dus de diversion gaat je geen problemen opleveren hoor :)

Ik heb zojuist even je reacties op motorforum gelezen, mijn reacties is oprecht/serieus , geen probleem met de xj, lekker gaan , er zijn je al veel mensen voorgegegaan op veel minder krachtige motoren.

Hoe langzamer je reist, hoe meer je mee krijgt van de omgeving : veel plezier :)
 
Laatst bewerkt:
hoi xj rijders,ik rij sinds twee jaar een half mat een diversion 600 .
Dagelijks woon werk verkeer 60 km per dag.
wie van Julie heeft er ervaring met deze motor in de bergen richting Oostenrijk?
met lichte bagage kleine tanktas en koffers . zowel snelweg als secundaire wegen ?
het is natuurlijk geen fiets als de FJ 1300 ,graag wat info .
Mijn vrouw is ermee naar Zuid Frankrijk geweest. Toen mijn eigen motor kapot ging hebben we samen op de XJ6 nog een mooie bergrit gemaakt. :]
 
De voetsteunen komen vrij snel aan de grond, maar verder rijdt deze motor geweldig; goede handling, mede door de 160 achterband.
 
De voetsteunen komen vrij snel aan de grond, maar verder rijdt deze motor geweldig; goede handling, mede door de 160 achterband.

Die ervaring heb ik ook met de XJ6 van mijn vrouwtje :Y

Is gewoon een voordeel, dan weet je gewoon dat je richting de randen van de banden aan het rijden bent, en ga je er dus ook niet zo snel over heen omdat je gewaarschuwd word :Y *O*
Maar dan ga je toch al behoorlijk plat :] *O* 8-)
 
Heb inmiddels de rear hugger en zadel van Flampie overgenomen en vlak voor mijn vakantie geplaatst.
De XJ6 staat nu bij de dealer voor de afleverbeurt en gaan nog paar puntjes oplossen waar ik inmiddels tegen aan ben gelopen (ruim 1000km gereden inmiddels).

Weet iemand waar je dat plak folie kunt kopen, ter bescherming voor o.a. de tank ?.

Iemand trouwens een idee of de XJ6 ook zo'n olie niveau lampje heeft als de XJ600S?.
 
Laatst bewerkt:
hoi xj rijders heb nu ongeveer 28000 km op de teller staan en ben aan nieuw rubber toe.
Er ligt nu een Bridgestone op soort sport band was zo geleverd bij aan koop prima band bij warm weer.maar ben er niet over te spreken bij regen weer ik ben een Belg en je weet hoe de wegen hier zijn he als ik bij jullie rij kleeft hij aan de weg . ik ben een door rijder weer en wind wat raden juli mij aan sommige zeggen een Michelin Raod max alvast bedankt
 
hoi xj rijders heb nu ongeveer 28000 km op de teller staan en ben aan nieuw rubber toe.
Er ligt nu een Bridgestone op soort sport band was zo geleverd bij aan koop prima band bij warm weer.maar ben er niet over te spreken bij regen weer ik ben een Belg en je weet hoe de wegen hier zijn he als ik bij jullie rij kleeft hij aan de weg . ik ben een door rijder weer en wind wat raden juli mij aan sommige zeggen een Michelin Raod max alvast bedankt

Banden zijn (te) subjectief. Maar bon, ik ben ook Belg en rijd ook altijd, en ben zeer tevreden van de Bridgestone BT023 en T30. De oorspronkelijke BT021 konden me minder bekoren, maar diens opvolgers des te meer.
 
Ik vond de BT021 (door de rare slijtage) niet fijn. In de regen was het ook niet echt wat.
Nu liggen er Michelin Pilot Road 3 op en dat bevalt prima.

Als doorsnee rijder zijn wij waarschijnlijk toch niet is staat de marge zo op te zoeken dat we daadwerkelijk beperkingen kunnen voelen tussen een MPR4, een Angel GT, T30 etc. Dat zijn allemaal goede banden, en de vering van de XJ6 is te zacht en het frame ontbreekt het te veel aan stijfheid dat we alleen de banden de schuld kunnen geven.
 
Mij bevielen de origineel gemonteerde Dunlop Roadsmart erg goed. Daarmee rijd je heel gemakkelijk de voetsteuntjes aan de grond. Deze motor heeft geen sportbanden nodig, toerbanden zijn goed genoeg.
 
Ik reed met de Dunlops rond in alle weer condities, maar vond deze banden erg onprettig aanvoelen in de regen. Ze gaven mij geen enkel vertrouwen, en heb ze dan ook bij 10.000km vervangen. De achterband had wat langer mee gekund, maar de voorband was vanwege vervorming wel echt aan vervanging toe.

Ik rijd nu (sinds kort) rond op Michelin Pilot Road 4, en die vind ik in de regen echt beter aanvoelen. Ik hoef in ieder geval niet meer als een kreupele oma door de bochten als het nat is. ;)

Gr.

Boris
 
Ik heb met diverse motoren met Dunlop Roadsmart 1 en 2 gereden, maar ik vond ze best goed in de regen en in de kou. Nou denk ik wel dat Michelin Pilot Road 4 beter is, maar ik geloof niet dat de verschillen zo groot zijn.
 
ja de originele banden ,zijn hier zeker in belgen land niet veel waard .
Er is op de Antwerpse ring richting Ekeren de ene put en bult na de andere .
om nog maar te zwijgen van putten die op gevuld zijn met glad teer een soort bitume ,
En gekleefde wegmarkeringen in de regen dan zijn de wegen bij onze noorder buren wel wat anders.
al vast allemaal bedankt voor de leuke tips ,ik denk als door rijder .
dat ik al weet wat het gaat worden.
ik denk de Michelin .

als ze er op liggen weet ik wel iets te zeggen.
alvast allemaal bedankt.
 
Hier twee foto's van de nieuwe kentekenplaathouder en witte knipperlichten.

[afbeelding]
[afbeelding]

Aan de kentekenhouder zitten de originele knipperlichten (alleen met witte glaasjes) + de originele kentekenplaatverlichting is gemonteerd. Alle originele onderdelen kunnen worden overgezet.

Misschien moeilijk op de foto te zien, maar door mijn kentekenplaat zitten twee boutjes, die zijn afgedekt met gele dopjes. Wil mijn kenteken niet nog eens verliezen. :)

Beetje een oude posting, maar ben zelf opzoek voor een vervanging van de taartschep.
Wil alleen wel graag de originele knippers en verlichting weer gebruiken.

Welke heb jij er onder gehangen ?


Iemand toevallig nog valdoppen gemonteerd op de XJ6?
 
Laatst bewerkt:
Die HAD een mooi korte met LED kentekenplaat verlichting :Y *O* , echter wou ze de originele weer terug eronder -O- B| .
Zodoende hebben we de korte vorig jaar verkocht.
Ik heb er helaas geen foto's meer van :/


Jammer dat je er geen foto van hebt.
Kon je de originele knippers en kentekenverlichting verlichting monteren met die korte taartschep?. Weet je nog welk merk je er op had?
 
Terug
Bovenaan Onderaan