Yamaha xmax 250 remvloeistof vervangen, kleppen stellen?

Daar moet je wel wat tijd voor nemen. Maar als ze er dan vanaf zijn, kan je wel overal makkelijk bij om alles gelijk goed schoon te maken. Kan die er daarna weer even tegen.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,

dank voor jullie reacties. Hij zou er ongeveer een uur over doen (uurloon 45euro denk ik) vandaar dat hij 45euro heeft aangegeven. Als ik in de wphb kijk, dan zie ik dat eerst de buddybak los gehaald moet worden en dan de "footrest board" dat is volgens het paneel waar je je voeten op zet. Dan kan de monteur bij de kleppendeksel komen en vervolgens zijn ding doen. klinkt allemaal wel haalbaar in een uurtje denk ik (voor een ervaren monteur)

@carpe-diem het is goed te doen als ik het zo lees, maar durf me vingers niet aan te wagen..
 
Hallo guys.

Ik heb een motorzaak gevonden die de kleppen gaat controleren en eventueel afstellen voor 45euro. Hij gaf aan dat hij er een uur mee bezig is in totaal. Zo zie je maar even rond bellen helpt je veel centjes besparen. Carpe diem erg bedankt voor je input, 45euro is niet veel geld om het te laten doen, de rest van de onderhoud ga ik zelf doen.
Dat is een monteur die achteraf meer uren in rekening gaat brengen. _O-
Volgens mij zijn veel zaken zo al veel uren per dag kwijt aan dit soort offerte vragen.

Hoe vaak werkt hij aan een Xmax 250, als hij het vaak doet dan heeft hij er wel handigheid in.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een monteur die achteraf meer uren in rekening gaat brengen. _O-
Volgens mij zijn veel zaken zo al veel uren per dag kwijt aan dit soort offerte vragen.

Hoe vaak werkt hij aan een Xmax 250, als hij het vaak doet dan heeft hij er wel handigheid in.

Hij heeft met mij afgesproken als hij er langer mee bezig is dan is het voor zijn eigen rekening, ik zal nog vragen of hij vaker aan een Xmax 250 heeft gesleuteld.
 
Ik haal deze post vanuit een diepe laag stof.
Ik zit ook met een xmax 250 van 2009.

Mijn enthousiasme om snel even de kleppen te stellen was direct afgekoeld. Op dit speciefieke model kun je niet aan de uitlaatklepregeling.
Een belletje met een officiële yamaha monteur bevestigde dit.
Hij rekende 3h en zijn uurloon is 60€.
Hij moet het blok een beetje losmaken om eraan te kunnen....
180€ om kleppen te laten stellen !

En hij deed dit vaak en vertelde mij dat de xmax nog bij de gemiddeld eenvoudige was. Er zijn peugeot scooters die op de 5000km moeten gesteld worden en 6-7h nodig heeft.

Heeft iemand anders nog ervaring met dure facturen voor afstellen kleppen?
De werkplaatsmanual verwijst naar het hoofdstuk : verwijderen panels en is 5 blz lang !!!

Ik zit al 10000km over tijd dus het is ook tijd.
En ik die alles zelf wilde doen aan die scooter wat klein en middelgroot OH betrof.

In vorige oude posts spraken ze van 45€. Dit is onmogelijk of gewoon het stellen zelf. Dan is dat te veel....
 
Als je de bak onder je zadel weghaalt kun je toch al overal bij? Dan nog een paneel of 2 rechts, yes/no?
 
euh no. niet aan de uitlaatkleppen.
Geen filmpje op youtube van dit type met regeling uitlaatkleppen. Te complex
 
Uit de service manual, na t kleppen stellen:

9. Install: • V-belt case air filter cover
10.Install: • footrest board • storage box

Dat ziet eruit alsof alleen die ook maar los hoefden, en echt nix over t blok los.
Maar goed ik zal t vanzelf ontdekken nog...
 
Terug
Bovenaan Onderaan