daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Tank bijna leeg en kraan moet op reserve?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als hij het de ene dag wel doet, daarna niet meer, maar de volgende dag weer wel, dan zou ik niet meteen denken aan een accu probleem. Dan zou hij het namelijk de dag daarna niet ineens wel moeten doen.Daarna kon ik hem niet meer starten meerdere malen geprobeerd. Heb hem laten staan, volgende opnieuw geprobeerd en toen stattte hij na 2x kicken. Ik dacht dat of, accu probleem of een probleem in het laadcircuit.
Daarmee wil je zeggen dat de lader hem niet meer "herkende"? Wat was de spanning van de accu op dat moment? Over het algemeen herkennen ze de accu niet als de spanning onder de 7V is of iets dergelijks.Na terugkomst kon ik de accu niet meer opladen.
Nieuwe accu aangeschaft en het laadcircuit controleren.
Een accu van 5Ah is niet leeg na 30 seconden lopen, maar als je zegt nieuw, dan heb je hem toch wel eerst volledig opgeladen voor gebruik? Is het er 1 die je zelf moet vullen? Zoja, dan moet je die eerst even laten rusten na het vullen, daarna aftoppen tot de maximum lijn en daarna volledig opladen.Gisteren dus 30 sec lopen en daarna niks meer. Met nieuwe accu(5Ah).
Dat ziet er niet slecht uit, alhoewel ik zou verwachten dat alle fasen ten op zichte van de massa ook geen weerstand zouden mogen geven. Zit de kabel tussen motorblok en frame voor de aarding goed aangesloten, op blank metaal? Je hebt je blok gespoten, als je daarna niet zorgt voor een goede aarding dan wil dat ook wel eens allerlei vage problemen geven. Met het oplossen van de kortsluiting van de veldwikkeling krijg je nu normaal ook een spanning op / uit je fasen, die kun je dus meten. Wel oppassen, 80Vac (wat ongeveer te verwachten is) is al boven een "veilige spanning", dus handschoenen aan / voorzichtig zijn bij het meten.Vandaag eerst even de weerstanden gemeten.
Bruin en massa 0 ohm, groen en massa 4,0 ohm. Dus bruin maakte kortsluiting!
Brruine draadje zat idd tussen het deksel en maakte daardoor kortsluiting. Opgelost! Opnieuw Dynamo dicht.
Bruin en massa geen connectie, groen en massa geen connectie. Tussen bruin en groen nog gewoon 4ohm
Weerstand tussen fasen en massa is allemaal rond de 600 ohm
"Tegensputteren", wat moet ik daar onder verstaan? Geen ontbranding, verzuipen, ...? Zo te lezen wilde hij dus wel weer starten, maar niet blijven lopen? Spanning ziet er verder ok uit, met een auto accu via startkabels kan hij ook lopen, ook met aangesloten spanningsregelaar / gelijkrichter (een spanningsrichter die ken ik niet ) want die maakt het niet uit of het nu een kleine of een grote 12V batterij is dat er aan hangt.Opnieuw starten, autoaccu 12,5 volt (52Ah)
1x weer hetzelfde, tegensputteren. Daarna opnieuw niet meer starten.
Op contact(met m-unit) vliegt ie naar 12,2 volt.
Bij kicken zakt niet niet verder af als 12,18 volt.
Wat is er gebeurd dat ie nu niet meer loopt?
Vind het heel raar want vorige week liep ie prima!
Kan ie lopen zonder spanningsrichter aangesloten en dan met een auto accu?
Visueel gelijk zetten is een begin, maar daarna moet je toch echt nog synchroniseren. Afhankelijk van klepspeling en dergelijke is de flow van elke cilinder toch net iets anders, waardoor je dus ook elke carburateur iets moet bijregelen.Vandaag mijn carbs nog maar eens schoongemaakt. Grondig.. Alles losgehaald en doorgeblazen.
Kleppen stellen leek me niet nodig, puur op het oog gekeken of ze gelijk staan. Of is dit niet goed genoeg?
Ik heb je volgens mij al 3x gevraagd of er benzine uit de vlotterbakken komt als hij niet wil starten, zonder reactie. Zo blijven we bezig.Weer gemonteerd en na eerste paar keer, gebeurde er niet veel.. Bougies gecontroleerd en die deden het..
Opnieuw geprobeerd en toen deed ie het opeens!! Top... Wat zou het kunnen zijn geweest? Toch brandstoftoevoer?
Als je je multimeter gebruikt heb je het over "standje 200", 200 wat? Volt AC of DC? Als je hem op DC hebt staan (welke je ook gebruikt voor het meten van de accuspanning) dan ga je niet veel meten uit de fasen, dat is namelijk AC.Maar klein stukje gereden en accu liep leger en leger. Tijdens stationair lopen had de accu 11,2 volt.
Zal morgen nog even meten wat ie bij vol gas doet.
Wisselspanning tussen fasen vanaf accu; 0,21 en 0,22 en 0,24 bij standje 200 op mijn multimeter. Bij vol gas werd dit 0,71.
Dit is toch niet 21v, 22v, 24v, en 71volt? maar gewoon te weinig waardoor mijn accu ook leger en leger wordt?
Als mijn accuspanning met gas ook niet boven 12,5 volt is, betekent dat dan dat mijn dynamo of juist spanningsregelaar stuk is?
Zal morgen eerst eens even de aarde op het motorblok even blank maken!
Mijn ontsteking is via contactpuntjes.
Bedoel je de bruine draad vanaf de spanningsregelaar naar de bobines?De bruine draad moet gekoppeld worden aan de bruine draad naar je bobines.Rood is ongezekerd plus rechtstreeks van accu, zwart is aarde (zorg voor goed contact!)
Meet dan nog eens
5 weken is lang maar werkte wel?Grandado wacht je 5 weken op. Heb ik ook ns wat besteld. Kwam van China af
Het was een aan - uit schakelaartje. Het werkt wel maar van n webshop verwacht je toch dat het binnen 1 a 2 dagen in huis te hebben en niet NADAT je betaald hebt dat ze zeggen dat het 4 weken duurt...... wat er uiteindelijk 5 werden.5 weken is lang maar werkte wel?
Webshop klopt maar wel in China net als AlliexpressHet was een aan - uit schakelaartje. Het werkt wel maar van n webshop verwacht je toch dat het binnen 1 a 2 dagen in huis te hebben en niet NADAT je betaald hebt dat ze zeggen dat het 4 weken duurt...... wat er uiteindelijk 5 werden.
Gedaan, had nog een 12 volt uitgang op de m unit over. Deze op de bruine gezet naar de veldspoel. Groen gewoon laten zitten op de spanningsregelaar/gelijkrichter.Bruin is geschakeld plus, net als Bruin naar je bobines.
De REG/REC regelt met bruin/groen de veldspoel en dus de bekrachtiging van je rotor magnetisme.
Rood is laadstroom naar accu, en die blaast niks op...niet zekeren!
Kabelboom Yamaha xs850
Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen... Ik ben Nick uit Zwolle en ben al een tijdje aan het klussen aan mijn yamaha om hem om te bouwen naar cafe racer. Nou ben ik aangekomen aan de kabelboom maar hier kom ik niet helemaal goed uit aangezien er behoorlijk wat uit kan, daarom zoek...www.motor-forum.nl
Hier toch?
Zo te zien stuurt groen over aarde (zwart) de bekrachtiging aan van de rotor..
Waar woon je Freek?
Aangezien je frame gepoedercoat is...zorg voor blanke aarde punten!