Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Misschien zijn je rugspieren niet voldoende ontwikkeld?
Ben je een bureauwerker?
Geen idee :) Ben vrij sportief, maar m’n rug trein ik niet bij het voetballen, squashen en wandelen geloof ik.. En ja, jurist, dus voornamelijk zittend werk!
 
Zittend werk is een zwaar beroep. En spijtig genoeg nog echt ook.
Beweeg ook redelijk wat (wandelen, fietsen, karate), maar door bureauwerk slechte houding, waardoor schouderproblemen ontstaan zijn.
Kiné, oefeningen om de houding te corrigeren. Vooral rugspieren en flex zodat die de schouders terug op hun plaats trekken/houden. Ben ondertussen al zeker een cm gegroeid.
 
Op mijn 900 heb ik nu mijn navigatie op de aux stekker aan de rechterkant zitten. Nu wilde ik ook handvat verwarming en eventueel een quick shifter. Ik heb begrepen dat je die op de plug links moet doen ivm een zwaardere zekering. Klopt dat? Ik vind er best dunne snoertjes aan zitten. En weet iemand wat voor stekkertje ik daar voor moet hebben? Hij ziet er anders uit dan de aux stekker aan de rechterkant. Ik kan hem niet zo snel online vinden.
 
Laatst bewerkt:
Net te horen gekregen van mijn garagist dat ik een ovaal achtertandwiel heb en dus een volledige nieuwe kettingset nodig heb. Die van Yamaha zelf zou me ongeveer €190 lichter maken. Om te vergelijken eens naar andere merken gaan kijken, maar zo'n set van bijvoorbeeld D.I.D schilt niet veel in prijs. Dus mijn vraag is dan of het nut heeft om voor een ander merk te kiezen. Zijn hier voordelen bij?
Buiten het eventuele tandje meer of minder dan.
Rijden jullie nog op de originele kettingset?
 
Helaas zonder plaatsing. Ik ga hem denk ik gewoon bij de garage laten plaatsen, dan is het zeker juist gedaan. Misschien de volgende keer zelf een poging wagen 😅
 
Net te horen gekregen van mijn garagist dat ik een ovaal achtertandwiel heb en dus een volledige nieuwe kettingset nodig heb. Die van Yamaha zelf zou me ongeveer €190 lichter maken. Om te vergelijken eens naar andere merken gaan kijken, maar zo'n set van bijvoorbeeld D.I.D schilt niet veel in prijs. Dus mijn vraag is dan of het nut heeft om voor een ander merk te kiezen. Zijn hier voordelen bij?
Buiten het eventuele tandje meer of minder dan.
Rijden jullie nog op de originele kettingset?
Ik heb 16.000 er op staan, en bijna nooit gesteld. De ketting loopt nog erg soepel. Hoeveel staat er bij jou op de teller?
 
Op mijn 900 heb ik nu mijn navigatie op de aux stekker aan de rechterkant zitten. Nu wilde ik ook handvat verwarming en eventueel een quick shifter. Ik heb begrepen dat je die op de plug links moet doen ivm een zwaardere zekering. Klopt dat? Ik vind er best dunne snoertjes aan zitten. En weet iemand wat voor stekkertje ik daar voor moet hebben? Hij ziet er anders uit dan de aux stekker aan de rechterkant. Ik kan hem niet zo snel online vinden.
Niemand die dit weet? Er zijn toch wel mensen met handvat verwarming?
 
Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
De technische specs wel cool (standaard quickshifter, paar pk meer,...), maar ben niet zeker van de looks. Kleurstelling wel leuk, maar geef mij toch maar de achterkant van die van mij.
TFT wel teleurstellend, had al Android auto verwacht.
 
Ik vind hem wel vet.
Nieuw tft-scherm is duidelijker dan het huidige scherm, daar vind ik iets te weinig info op terug. Android is nog wat vroeg voor de meeste motoren. Tft breekt net door.
Men oude Fz1 had meer info er op staan dan de XSR.
 
Ik ben niet zo'n fan van de looks. Het passagiers zadel is zo dik en de koplamp lijkt me in verhouding klein. Verder ben ik wel fan van de QS, TFT dash, lean sensitive TC,... . Android Auto verwacht ik nog niet meteen op motoren, we zijn nog maar net begonnen met bluetooth koppeling voor gps instructies.
 
Even een vraag over de jat gevoeligheid van de XSR900. Ik ben nu eindelijk in de positie om mijn droomfiets te kunnen kopen. Ding is alleen dat hij dan in Amsterdam Zuid-Oost buiten zal moeten staan. (Uiteraard met sloten, hoes en alarm erop en overheen en goed verzekerd)

Yamaha’s zijn al jaren de meest gestolen motoren. Dit enkele gegeven op zich zegt natuurlijk niet zoveel, zoals welk type motoren dan voornamelijk in trek zijn. Heb het idee dat toch de wat meer sportievere en populaire fietsen worden besteld.

Graag hoor ik jullie ervaringen en inzichtingen
 
Omdat mijn Thundercat toch wel erg snel achteruit gaat gister maar even naar de motorzaak geweest om de mogelijkheden te bespreken.

Daar bevestigden ze eigenlijk mijn vage vermoeden. Er werd mij verteld dat het met de XSR’s waarschijnlijk wel zal meevallen. Het aantal XSR900s dat verkocht is valt mee, er worden er dus daarom ook niet zoveel platgereden, dus de vraag naar een gestolen exemplaar is blijkbaar daarom wat kleiner. Ook is het niet een populaire fiets onder ‘de jeugd’, wat ook een verschil blijkt te maken.

Hierop de koop doorgezet, en dus vanaf volgende week ook een bezitter van een XSR900*O**O**O*
Wel ook gelijk weer een nieuwe ART4 slot en ketting besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan