tja... probeer eerst die 40 pk\'s maar es waar te maken. Het gaat bij een SM niet om topsnelheden. Een extra peekaatje is wel lekker natuurlijk...Maar goed, bij Safe staan dus 2 Yamaha XT600\'s die helemaal klaargemaakt zijn als SM.
Zelf denk ik dat Safe ze zelf verbouwt heeft, want volgens mij komen ze zo niet uit de fabriek rollen
Maar is het nou wat? Wel 600cc (koppel!), maar standaard maar iets van 40-45pk.
ga ik lekker zoeken op brouwer motoren bij google en vind ik dit:
http/www.home.zonnet.nl/jls-surhuizum/groepen/groep8/jannes/jannes.htm
die is er pas echt vroeg bij!!!
helemaal waar... als je veel ruimte, gereedschap en handigheid beschikt.... en nog een motor om op te rijden tot je SM klaar is natuurlijk.Maar wat je ook kan doen, is een Kawasai KLR/KDX/KLX of Honda XR of een Yamaha TT/XT 2e hands kopen, en daar een SM van maken? Lijkt me zelf veel leuker dan er een te kopen die al helemaal klaar is.
weer een die ervan uitgaat dat zelfbouw goedkoper is? Een SM is primair om hard mee te gaan, laat mee te remmen en hem continue op zijn donder te geven. Dan kun je niet met goedkope remmetjes en vering aankomen. Zeker niet als je er nog veel mee wilt gaan rijden. En vergeet niet dat je bij verkoop weinig van je inzet terugkrijgt... en dan wordt eigenbouw ineens *ERG* duur.Onderdelen zijn makkelijk aan te komen als je goed zoekt
Het is maar net hoeveel centen je ervoor wilt uitgeven.
ok, maar een beest van een SM kost wel wat...- Ik piep niet over prijzen, maar 20 ruggen is gewoon boven mijn bidget
zeker doen dan!- Zelf maken lukt me wel, samen met een vriend van me (automontuer en Bladerijder). Lijkt me ERG leuk om te doen!
voor een SM valt dat mee (zijn het krukas of achterwiel peekaas?) De motor in ons clubje met de minste peekaas is ook de snelste... Maar de coureur heeft een MX-verleden- 40pk is gewoon weinig, vooral omdat een XT geen 120 kilo weeg. Daarom tunen.
tja.... als je zo wilt rekenen....Als je alles zelf doet, kost het ook wel veel geld, maar niet in één keer!
ik dacht 16kfl, maar dat had ik je al es gemailed.Wat kost dat ding bij brouwer?
weer een die ervan uitgaat dat zelfbouw goedkoper is? Een SM is primair om hard mee te gaan, laat mee te remmen en hem continue op zijn donder te geven. Dan kun je niet met goedkope remmetjes en vering aankomen. Zeker niet als je er nog veel mee wilt gaan rijden. En vergeet niet dat je bij verkoop weinig van je inzet terugkrijgt... en dan wordt eigenbouw ineens *ERG* duur.
een SM moet natuurlijk wel een 1-cilinder weze he?Ik weet niet meer waar ik het zag, denk op een website, maar er was iemand die had een GSXR750 (of gewone GSX750, weet het niet meer) omgebouwd naar Supermotard. Dat was de snelste SMMIsschien dat dat iets voor je is
een SM moet natuurlijk wel een 1-cilinder weze he?
De rijstijl is ontstaaan door het motorkarakter van een 1-cilinder....
Wedstrijd SM\'s hebben zo\'n 70pk.... en dat is angstig veel hoor op zo\'n ding... ze moeten helaas, zoals bij alle wedstrijdfietsen, natuurlijk wel veel uit elkaar gehaald worden...
laat je het weten als je toevallig naar brouwer gaat? mischien dat ik dan toevallig daar ga buurten...Maar 40pk lijkt me te weinig...iets van 50-55pk lijkt me perfecto...
Toch maar eens snel een proefrit maken, want ik heb er ZIN IN!!
laat je het weten als je toevallig naar brouwer gaat? mischien dat ik dan toevallig daar ga buurten...
Als ie die XT gaat kopen moet ie echt naar Safe, aangezien Brouwer alleen maar KTM doet
ze verkopen ook gasgas en yamaha en andere okasies
maar ruud zei niet waarop ie ging proefrijden... hij laat ons wat in het ongewisse...
jammer he?Wel handig dat ze hier in de buurt zitten, maargoed, ik heb geen KTM he