Yeeehaaa!! eindelijk maar toch

E. 't.

Die hard MF'er
7 okt 2005
504
0
Groningen
Beste mensen

los van dat ik mijn rijbewijs de 23e heb gehaald( alles in 1 keer )
heb ik vandaag voor het eerst op een motor(scooter) gereden. Dit is mij zo goed bevallen dat ik mijn auto z.s.m. wil verkopen. Het betreft hier een citroen xsara 1.8 16v op g3 met een kilometerstand van 260.000. Als het goed is kan ik deze auto verkopen voor 3500 euro. Natuurlijk wil ik een leuke motor voor dit geld. Wat is er zoal te krijgen voor dit geld. ik zoek natuurlijk iets waar je op gezien mag worden. Op marktplaats ben ik al veel aan het kijken geweest en loop hier tegen veel leuke motoren aan, alleen ben ik er onervaren watbetreft kwantiteit en kwaliteit van de motoren die aangeboden worden . Tevens hoorde ik dat motoren uit Belgie veel voordeliger zijn, ook al betaal je er inportkosten voor. Tevens vind ik het geen probleem om een motor met schade aan te schaffen we hebben een garage bedrijf dus gereedschap en adressen genoeg om het beestje op te lappen.

Graag advies, aanbiedingen, tips en ideeen.

Groeten Eelke Terpstra
 
Een motor(scooter) dus he -O- :P niet echt mijn ding, je wilt graag gezien worden zeg je? Dan zal dit wel je 1e en laatste ritje op zo'n ding zijn of niet?

Wat zoek je ongeveer voor type, want ik denk als je alleen met die prijs gaat zoeken helemaal de weg kwijt raakt van het aanbod aan motoren overal. Je moet in ieder geval op de km stand letten en proefritjes maken is ook niet verkeerd. Dan kun je zelf aanvoelen wat je het fijnst vindt ;)
 
Laatst bewerkt:
Het was leuk om op een motorscooter te rijden, maar het is absoluut niet mijn ding.Ik ben 24 dus mag snel en wil graag schakelen. Was wel weer ff wennen al die remhendels aan het stuur.
 
Een motor(scooter) dus he -O- :P niet echt mijn ding, je wilt graag gezien worden zeg je? Dan zal dit wel je 1e en laatste ritje op zo'n ding zijn of niet?

Wat zoek je ongeveer voor type, want ik denk als je alleen met die prijs gaat zoeken helemaal de weg kwijt raakt van het aanbod aan motoren overal. Je moet in ieder geval op de km stand letten en proefritjes maken is ook niet verkeerd. Dan kun je zelf aanvoelen wat je het fijnst vindt ;)

Klopt helemaal!! Leuk om eindelijk met een motorrijbewijs op een ( echte ) motor te rijden. Tja watbetreft mijn ( hopelijk spoedige ) toekomstige keuze...........
iets wat wendbaar is, iets zonder te veel negatieve rijeigenschappen en snel is.

Bedankt voor je snelle reactie !!
 
misschien is een Suzuki GSXR dan wel wat voor jou of een kawasaki ZXR, of een Honda CBR, of natuurlijk een Yamaha FZR Genesis

dat zijn echt leuke motoren(vindt ik), en eigelijk kan je overal wel opgezien worden zolang het maar een motorfiets is *D
 
Laatst bewerkt:
Met 3500 kun je in ieder geval aardig ver komen hoor :Y Zeker voor een eerste motor, waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Supersport? Sport/tour? Naked? Chopper? :)
 
Met 3500 kun je in ieder geval aardig ver komen hoor :Y Zeker voor een eerste motor, waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Supersport? Sport/tour? Naked? Chopper? :)
Ik vermoed dat TS een supersport wilt, aan zn reacties te zien.
@TS, laat je niet wijsmaken dat dit niet voor beginners is. Als je beseft waar je mee bezig bent, kan je beginnen op eender welke motor. Gewoon je verstand erbij houden :Y
 
Met 3500 kun je in ieder geval aardig ver komen hoor :Y Zeker voor een eerste motor, waar gaat je eigen voorkeur naar uit? Supersport? Sport/tour? Naked? Chopper? :)


Supersport!! of een mooie naked natuurlijk.Fighter is ook welkom!!
 
Hou je je auto, de afschrijving is bijna niets meer en G3 loont nog steeds tov benzine en diesel. Koop gewoon een motorfiets erbij voor weinig. :Y
 
Heeft ie eindelijk zijn rijbewijs wil ie nog op een wcpot zitten.. Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook jaren scooter gereden en dat beviel prima, maar nu ik mijn rijbewijs heb is het wcpotvervoersmiddel defenitief verleden tijd.
 
Hou je je auto, de afschrijving is bijna niets meer en G3 loont nog steeds tov benzine en diesel. Koop gewoon een motorfiets erbij voor weinig. :Y

Uit ervaring kan ik toch vertellen dat een motorfiets en een auto waar je nauwelijks in rijdt toch stukken duurder is dan alleen een motorfiets :)
 
G3 he!! autorijden is al zo duur. 20 euro volle tank!! en je betaald maandelijks maar 10 euro meer wegenbelasting. Wie wil dat nu niet!!
Het blijft wel een Citroën natuurlijk.... :N


:+

Ik heb wel iets staan voor je denk ik, wel net wat duurder dan 3500, maar dan vraag je gewoon wat meer voor de auto O-)

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan