Z1000SX schiet door tijdens accelereren

horsehead

Rookie
31 aug 2020
10
2
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en wil graag eens horen wat jullie denken: Ik heb een Z1000SX uit 2014 particulier gekocht eind vorig jaar, prima motor tijdens proefrit en rit naar huis. Daarna in stalling tot maart dit jaar. Wel na aanschaf vastgesteld dat katalysator door vorige eigenaar er tussen uit is gehaald. Vanaf maart begin motorseizoen het probleem dat motor tijdens accelereren in 2e, 3e, 4e versnelling bij 3.000 RPM een soort doorschiet, korte maar vervelende hik, soms meerdere keren achter elkaar. Inmiddels bij motorzaak geweest, kettingset vervangen, beurt gehad en nagekeken, daarna ook nog op testbank geweest en opnieuw afgesteld (was over geheel te arm), en tijdens test en na update ECU niets aan de hand op de testbank. Tot dat je dus ermee de weg op gaat. Ik schrik me elke keer kapot en vertrouwen is weg, zeker als je vanuit een bocht wil accelereren. Iemand een idee? Heeft me inmiddels al aardig wat centen gekost en ben er nog niks mee opgeschoten:-(
 
weerstand is niet veel anders, zonder "weerstand" (lees innertie voor de meeste) kan een testbank niks meten.
op een geschikte testbank doet een motor er ongeveer minstens even lang op om op te trekken als op straat. is die tijd beduidend korter op de testbank is ze niet geschikt voor het hoge vermogen van een Z1000SX en kan je ze dus ook niet als vergelijkingspunt gebruiken.
 
Dezelfde beleving alsof de koppeling even heel kort wordt ingetrokken? Ik had zo'n hik in de 3e versnelling, werd alleen maar erger, ging uit de versnelling schieten. Kortom, de bak moest gerepareerd worden :/

Bij mij was het ook de 3e versnelling idd. en laag in toeren. Net de versnelling waar je vaak in rijdt. Lijkt net of de koppeling even ingeknepen word, of een tandje van de ketting over slaat.

Is echt een bekend probleem.
 
Ts wacht nog liever op iemand met goedkoper nieuws _O-

5 minuten googelen :)

tis allemaal de 3e of 4e versnelling
 
Terug
Bovenaan Onderaan