Z750 2005 blokwissel

Kawasabi2020

MF'er
1 jun 2020
79
11
Beste MF-leden,

Deze vraag stel Ik namens iemand anders. Gisteren blokkeerde bij het schakelen tijdens het rijden de achterband volledig en versnelling liep vast en kwam niet meer vrij. De motor slipte met achterband en maakt een spoor van tientallen meters alvorens tot stilstand te komen.Gelukkig reed hij rustig maar was wel levensgevaarlijk. Stel dat dit op de snelweg was gebeurd??
De motor start wel met koppeling ingedrukt. Zodra je de koppeling loslaat dan valt hij uit. De motor is met geen mogelijkheid in zijn vrij of andere versnelling te krijgen. Als je de koppeling rustig oplaat Komen dan kraakt en giert de versnellingsbak. heeft iemand zoiets meegemaakt? Motor weggebracht en monteur begon meteen over nieuwe motorblok. Maar na het openen hoor ik wat er exact aan de hand is.
 
Wat klopt er niet aan mijn verhaal.??
Hij is nog niet gemaakt staat nu ergens anders, heb je zelf geschreven
Jouw verhaal gaat totaal niet over de vraag. Teveel invulling enzo. Blijkbaar ben jij een monteur dus jij zou bij uitstek de vraag kunnen beantwoorden. Als jij er ook zolang over doet dan zeg je dat en verder hoef je dan niet allerlei aannames te doen.
 
Jouw verhaal gaat totaal niet over de vraag. Teveel invulling enzo. Blijkbaar ben jij een monteur dus jij zou bij uitstek de vraag kunnen beantwoorden. Als jij er ook zolang over doet dan zeg je dat en verder hoef je dan niet allerlei aannames te doen.

Wij kunnen alleen maar eerlijk antwoord geven als de feiten bekend zijn, en uit al je verdraaingen heb ik de indruk gekregen dat de feiten niet overeenkomstig de waarheid zijn...
Simpele vraag...
Heb je de motor daar weggehaald zonder dat die gemaakt is
Heb je de rekening toen betaald die op dat moment open stond
En stonden daar 5 uur arbeidsloon op
 
5 uur is redelijk of overdreven lang, het exacte antwoord verschilt dus per motor, afhankelijk van de toestand. Een goede monteur kan het sneller, maar een verstandige ondernemer schat zijn uren ruim in.
 
Jongens jongens we dwalen echt af.
Als je er verstand van hebt zeg gewoon of het aantal uren realistisch zijn of dat hij overdreven teveel heeft gerekend.
Mijn mening is dat hij overdreven heeft gerekend en dit heeft hij misschien gedaan omdat de motor uit eindelijk door de eigenaar(mijn broertje) ergens anders naar toe is gebracht. Ik ben de klant van de betreffende monteur. Mijn broertje niet!! Ik heb deze topic ook geplaatst voor hem. Ik ben wel vanaf het begin bij betrokken. Peace !
 
5 uur is redelijk of overdreven lang, het exacte antwoord verschilt dus per motor, afhankelijk van de toestand. Een goede monteur kan het sneller, maar een verstandige ondernemer schat zijn uren ruim in.
oké het is een Kawasaki z750 zonder kappen. Verder geen bijzonderheden. Het is een ervaren monteur en tevens ook ondernemer 🤣
 
5 uur is redelijk of overdreven lang, het exacte antwoord verschilt dus per motor, afhankelijk van de toestand. Een goede monteur kan het sneller, maar een verstandige ondernemer schat zijn uren ruim in.

Waarom?
Het blok is er onderuit, en opengemaakt...
Als je een werkorder krijgt is het als volgt...
Motor naar binnen duwen, en vastzetten
Vloeistoffen aflaten
Tank en zadel verwijderen, daar zit de bedrading onder bij een Z betekend dat met inbusjes
uitlaat demonteren..enfin is allemaal al opgeschreven..
Dan blok op de werkbank
openmaken...geen dealer, dus gaat wat langzamer..
Diagnose stellen, dat moet je goed doen om achteraf geen gezeik te krijgen ..
Onderdelen opzoeken , en een lijst maken met kosten, schatting maken en offerte..
Contact met de eigenaar, die komt en wil alles nog een keer uitgelegd hebben, wil ook nog wat foto's maken, blijft nog even ouwehoeren over de prijs...
Al met al ben je dan echt zo 5 uur verder, ook de kleine motorzaak maakt kosten die niet direct aan het sleutelen vastzitten , al helemaal als je dan ook nog onverrichte zaken je motor daar weghaald
 
Het hele verhaal wordt pas redelijk als de monteur hier ook zijn verhaal kan doen
Nu wordt er alleen maar twijfel gezaaid over wat je zelf zegt een goede monteur.
Waar nou het hele gezeur over gaat is misschien€60
Als je de monteur de kans had gegeven had hij misschien een heel leuk prijsje gemaakt
Maar haal je een motor weg met het nodige kommentaar,krijg je de pin op je neus ( heel begrijpelijk)
 
Wij kunnen alleen maar eerlijk antwoord geven als de feiten bekend zijn, en uit al je verdraaingen heb ik de indruk gekregen dat de feiten niet overeenkomstig de waarheid zijn...
Simpele vraag...
Heb je de motor daar weggehaald zonder dat die gemaakt is
Heb je de rekening toen betaald die op dat moment open stond
En stonden daar 5 uur arbeidsloon op
Jij Wat heb ik verdraaid dan?
Waarom?
Het blok is er onderuit, en opengemaakt...
Als je een werkorder krijgt is het als volgt...
Motor naar binnen duwen, en vastzetten
Vloeistoffen aflaten
Tank en zadel verwijderen, daar zit de bedrading onder bij een Z betekend dat met inbusjes
uitlaat demonteren..enfin is allemaal al opgeschreven..
Dan blok op de werkbank
openmaken...geen dealer, dus gaat wat langzamer..
Diagnose stellen, dat moet je goed doen om achteraf geen gezeik te krijgen ..
Onderdelen opzoeken , en een lijst maken met kosten, schatting maken en offerte..
Contact met de eigenaar, die komt en wil alles nog een keer uitgelegd hebben, wil ook nog wat foto's maken, blijft nog even ouwehoeren over de prijs...
Al met al ben je dan echt zo 5 uur verder, ook de kleine motorzaak maakt kosten die niet direct aan het sleutelen vastzitten , al helemaal als je dan ook nog onverrichte zaken je motor daar weghaald
Bedankt voor je uitgebreide beschrijving.
dit zijn de werkzaamheden geweest:
Zadel er af
Uitlaat er af
Radiator er af
Motorblok er af
Carterpan er af ( allemaal tandwieltjes kapot diagnose ander blok)
Foto’s gemaakt.

Dus geen onderdelen gezocht of what ever ! Er is geen lijst gemaakt van wat dan ook.
Ik merk gewoon dat jij gewoon zelf gaat invullen wat hij zou hebben gedaan terwijl ik de enige ben die dat weet.
 
Waarom?
Het blok is er onderuit, en opengemaakt...
Als je een werkorder krijgt is het als volgt...
Motor naar binnen duwen, en vastzetten
Vloeistoffen aflaten
Tank en zadel verwijderen, daar zit de bedrading onder bij een Z betekend dat met inbusjes
uitlaat demonteren..enfin is allemaal al opgeschreven..
Dan blok op de werkbank
openmaken...geen dealer, dus gaat wat langzamer..
Diagnose stellen, dat moet je goed doen om achteraf geen gezeik te krijgen ..
Onderdelen opzoeken , en een lijst maken met kosten, schatting maken en offerte..
Contact met de eigenaar, die komt en wil alles nog een keer uitgelegd hebben, wil ook nog wat foto's maken, blijft nog even ouwehoeren over de prijs...
Al met al ben je dan echt zo 5 uur verder, ook de kleine motorzaak maakt kosten die niet direct aan het sleutelen vastzitten , al helemaal als je dan ook nog onverrichte zaken je motor daar weghaald

Dit lijkt me een goede omschrijving! Nog even buitenzijde blok schoonmaken voordat je hem open trekt.
Wat ik hierboven al zei, 5 uur lijkt me niet geheel onrealistisch.
 
Het hele verhaal wordt pas redelijk als de monteur hier ook zijn verhaal kan doen
Nu wordt er alleen maar twijfel gezaaid over wat je zelf zegt een goede monteur.
Waar nou het hele gezeur over gaat is misschien€60
Als je de monteur de kans had gegeven had hij misschien een heel leuk prijsje gemaakt
Maar haal je een motor weg met het nodige kommentaar,krijg je de pin op je neus ( heel begrijpelijk)
Hahaha wederom iemand die wat gaat invullen. Ik heb helemaal geen commentaar geleverd. Gezegd dat de eigenaar de motor komt ophalen en of hij rekening wil maken voor de gemaakte kosten. En tot mijn verbazing zag ik dat hij 5 uur heeft getekend voor motorblok er af halen. Ik heb toen mijn mening gegeven dat ik het aan de hoge kant vind. De rekening betaald en motor is opgehaald. Thats is!
 
Jij Wat heb ik verdraaid dan?

Bedankt voor je uitgebreide beschrijving.
dit zijn de werkzaamheden geweest:
Zadel er af
Uitlaat er af
Radiator er af
Motorblok er af
Carterpan er af ( allemaal tandwieltjes kapot diagnose ander blok)
Foto’s gemaakt.

Dus geen onderdelen gezocht of what ever ! Er is geen lijst gemaakt van wat dan ook.
Ik merk gewoon dat jij gewoon zelf gaat invullen wat hij zou hebben gedaan terwijl ik de enige ben die dat weet.
Als jij de enige bent die dat zo goed weet zal hij dus geen vloeistoffen hebben afgelaten?
 
Ja dus elke rekening is eerlijk opgesteld volgens jou? Je mag niets zeggen als er onzin dingen opstaan ? Gewoon betalen en volgende keer weer lekker terugkomen?
Dat slaat natuurlijk nergens op! Je mag als consument heus wel vraagtekens ergens bij zetten. Dat zal de garage alleen maar beter maken en volgende klant krijgt waarschijnlijk wel de juiste rekening. Ik weet niet of je ooit het programma opgelicht of kassa hebt gezien. Maar daarin kan je goed zien wat sommige garages rekenen voor bv een slangetje weer vast maken die van tevoren expres is losgemaakt. Ik zeg niet dat ik ben opgelicht maar ik heb wel mijn vraagtekens bij het aantal uren meer is het niet.

Vast niet, maar ik heb niet de kennis om dat te weerleggen. En dan betaal ik inderdaad gewoon de rekening. Heb een klein motorzaakje waar ik mijn motor laat onderhouden en ik heb er vertrouwen in dat hij me een eerlijke prijs berekent. Ook als dat tegenvalt financieel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan