Z750 2005 blokwissel

Kawasabi2020

MF'er
1 jun 2020
79
11
Beste MF-leden,

Deze vraag stel Ik namens iemand anders. Gisteren blokkeerde bij het schakelen tijdens het rijden de achterband volledig en versnelling liep vast en kwam niet meer vrij. De motor slipte met achterband en maakt een spoor van tientallen meters alvorens tot stilstand te komen.Gelukkig reed hij rustig maar was wel levensgevaarlijk. Stel dat dit op de snelweg was gebeurd??
De motor start wel met koppeling ingedrukt. Zodra je de koppeling loslaat dan valt hij uit. De motor is met geen mogelijkheid in zijn vrij of andere versnelling te krijgen. Als je de koppeling rustig oplaat Komen dan kraakt en giert de versnellingsbak. heeft iemand zoiets meegemaakt? Motor weggebracht en monteur begon meteen over nieuwe motorblok. Maar na het openen hoor ik wat er exact aan de hand is.
 
:^

Kwaliteitswerk is duurder en kost meer tijd, dit betaald zich echter terug in betrouwbaarheid.
Er zijn maar heel weinig klanten die dat begrijpen...

Ze kopen wel "premium" merken, want goedkoop spul kan nooit goed zijn...
Maar reparatie en onderhoud moet zo goedkoop mogelijk, want dan is goedkoop ineens wel goed :?:Z
 
Jij vult ook wat in. Heb zeker wel afspraken gemaakt maar het betrof een totaalprijs inclusief motorblok. Snap niet welke gezeik er is?? Sommige worden hier persoonlijk of dwalen van het onderwerp af.
Ben jij een monteur ? Ja? Geef hier aan hoe lang jij er over doet. Zo moeilijk is het niet. Met termen smijten zoals “jouw fout” “jouw gezeik” of wat dan ook slaat werkelijk nergens op en daar gaat de discussie niet over !
Als je een totaalprijs hebt, wat boeit het dan hoe lang iemand er over doet?
Al werkt die monteur drie dagen nonstop door...
 
Toen ik de FZR10003GM nog kon dromen wel eens een weddenschap gedaan met de eigenaar van zo'n ding hoelang ik er voor nodig had om het blok te openen.

1 uur en toen lag het blok op de werkbank van een originele fiets met alle kuipen.

1 uur en toen had ik een kale krukas in mijn handen....

Maar die fiets kon ik dromen, tientallen keren gedaan, kon ieder stukje gereedschap klaarleggen. Is ook de enige waar ik dat mee kon.....
 
@Kawasabi2020 Wees blij dat die monteur niet op motor-forum zit. Dan had ie waarschijnlijk 6 uur in rekening gebracht omdat ie tijdens het werken aan je broers motor ook nog allemaal vragen op dit forum moest beantwoorden........ :+

Ik denk dat 5 uur voor de verzette arbeid best realistisch is. Het is zeker geen "top tijd", maar het is ook geen wedstrijd hè.
 
Nee dat vul jij in! Jij vindt het redelijk en ik niet. Thats it. En als er veel meer mensen zijn die het redelijk vinden dan zal ik waarschijnlijk ook van mening veranderen.
Ik vind een ochtend werk om dat te doen niet zo gek. Je vergeet dat de vloeistoffen in een vat gedaan moeten worden. Uitlaten, zitten altijd erg vast na zoveel jaren.Tank en buddyseat 10 a 15 minuten, als de carburateurs er eerst af moeten om ruimte te maken wil dat bij een oudere motor vaak lastig gaan omdat alles taai en hard wordt. Ik denk dat het niet te gek is.
 
Toen ik de FZR10003GM nog kon dromen wel eens een weddenschap gedaan met de eigenaar van zo'n ding hoelang ik er voor nodig had om het blok te openen.

1 uur en toen lag het blok op de werkbank van een originele fiets met alle kuipen.

1 uur en toen had ik een kale krukas in mijn handen....

Maar die fiets kon ik dromen, tientallen keren gedaan, kon ieder stukje gereedschap klaarleggen. Is ook de enige waar ik dat mee kon.....
Dat is echt als een razende,..
 
Ik vind een ochtend werk om dat te doen niet zo gek. Je vergeet dat de vloeistoffen in een vat gedaan moeten worden. Uitlaten, zitten altijd erg vast na zoveel jaren.Tank en buddyseat 10 a 15 minuten, als de carburateurs er eerst af moeten om ruimte te maken wil dat bij een oudere motor vaak lastig gaan omdat alles taai en hard wordt. Ik denk dat het niet te gek is.
Ik heb ooit het blok van mijn 1973 CB750 in 3 uur uit het frame gehaald,hoezo oude motor}),
het blok heb ik in m,n eentje er uit getild zonder krik,gewoon tillen en ik kan je vertellen dat zo,n blok loodzwaar is
en zo krap past dat het maar net er tussenuit kan.:P
 
Als je een totaalprijs hebt, wat boeit het dan hoe lang iemand er over doet?
Al werkt die monteur drie dagen nonstop door...

maar dat was denk ik het hele punt..
Ze zijn gaanderweg van gedachte veranderd, en toen wilden ze van wege de KOSTEN toch iets anders, en toen heeft de zaak een rekening gemaakt tot dan, en daar staan 5 uur arbeidsloon op, wat dan hier geuit wordt als er 5 uur over doen om een blok uit een naked te halen....
maar hij sprak zich wel vaker tegen, kon het allemaal niet meer rijmen
 
maar dat was denk ik het hele punt..
Ze zijn gaanderweg van gedachte veranderd, en toen wilden ze van wege de KOSTEN toch iets anders, en toen heeft de zaak een rekening gemaakt tot dan, en daar staan 5 uur arbeidsloon op, wat dan hier geuit wordt als er 5 uur over doen om een blok uit een naked te halen....
maar hij sprak zich wel vaker tegen, kon het allemaal niet meer rijmen
Alle werkuren tot nu toe, incl het blok er uit halen?
 
We hadden een totaalprijs afgesproken. Maar we hebben besloten om

Daar heb ik apart voor betaald. Transportkosten waren netjes.

Die kosten zijn zo berekend of in rekening gebracht met de gedachte dat er een vervolgopdracht voor zou zijn, dat is een deel dat hoort bij klantenbinding..
Dacht je dat meubelzaken die "gratis thuis leveren" dat gratis doen of witgoedhandelaren..
Vraag maar eens hoeveel korting je krijgt als je zelf de wasmachine mee neemt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan