z900 2021 stottert

riek954

Rookie
9 apr 2010
21
10
Beste Forumleden,

Sinds een paar weken ben ik overgestapt naar een z900 2021, nu viel mij op dat als ik tussen de 2500-4000 rpm de toeren constant hou, dan stottert hij (alsof je vuile benzine hebt.)
Ik weet dat door al de euro 5 normen de motoren vaak te arm afgesteld staan, maar kan me bijna niet voorstellen dat Kawasaki hun nieuwe motoren zo de deur uit doen.
De motorzaak waar ik hem heb gekocht zegt dat het normaal is :?.
Zijn er onder jullie ook mensen die deze ervaring hebben met een z900?

mvg,
Riek
 
Zou het hier ook eens kunnen vragen,overigens doen fabrikanten gerust zo hun motoren de deur uit,
er zijn genoeg motoren die niet 100% lopen zoals het zou moeten door de strenge milieu eisen,
wat je er aan kan doen is de motor af laten stellen op een dynojet bank.Maar omdat je nog fabrieksgarantie heb zou
je ook contact met de importeur op kunnen nemen als je niet wijzer word van je dealer.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik model 2020 nieuw gekocht , vind hem ook afgeknepen lopen in dat toerental. Lijkt wel of hij constant met shoke er op loopt . Schakeld ook slecht op bij lage toerental (rond de 2000/3000tpm) Gaat morgen voor de 2de keer terug ivm met slecht schakelen.
 
Er zitten een paar pijnpunten in euro 5. In een hogere of lagere versnelling doet hij het bij dezelfde snelheid misschien beter.
Ja en dat gaat alleen maar erger worden als het aan de EU ligt,eisen gaan nog veel strenger worden,eigenlijk zo
streng dat het bijna onmogelijk word nog goed rijdende voertuigen met een verbrandingsmotor te maken,met Euro 4 en Euro 5
is al moeilijk om in het gehele toerengebied een goed rijdende motor te maken.Klanten klagen,fabrikant kan er niks aan doen,
Dynojet wel en die verdienen er lekker aan,uiteindelijk is de motor weer zo afgesteld dat het doel van de EU weer te niet word gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik model 2020 nieuw gekocht , vind hem ook afgeknepen lopen in dat toerental. Lijkt wel of hij constant met shoke er op loopt . Schakeld ook slecht op bij lage toerental (rond de 2000/3000tpm) Gaat morgen voor de 2de keer terug ivm met slecht schakelen.
Je rijdt toch motor en geen diesel-auto?
2-3k is echt te laag, het is geen gold wing.
Minimum 4k toeren...

Hoe is je ketting speling?
Er zitten een paar pijnpunten in euro 5. In een hogere of lagere versnelling doet hij het bij dezelfde snelheid misschien beter.
Schakelen bij 2000 toeren is gewoon mishandling van de motor, heeft niet veel met euro 5 te maken...
 
Je rijdt toch motor en geen diesel-auto?
2-3k is echt te laag, het is geen gold wing.
Minimum 4k toeren...

Hoe is je ketting speling?

Schakelen bij 2000 toeren is gewoon mishandling van de motor, heeft niet veel met euro 5 te maken...
Ik kan je vertellen dat ook een Goldwing het niet fijn vind lage toeren te schakelen en hoge versnellingen met lage toeren te rijden
 
Ja en dat gaat alleen maar erger worden als het aan de EU ligt,eisen gaan nog veel strenger worden,eigenlijk zo
streng dat het bijna onmogelijk word nog goed rijdende voertuigen met een verbrandingsmotor te maken,met Euro 4 en Euro 5
is al moeilijk om in het gehele toerengebied een goed rijdende motor te maken.Klanten klagen,fabrikant kan er niks aan doen,
Dynojet wel en die verdienen er lekker aan,uiteindelijk is de motor weer zo afgesteld dat het doel van de EU weer te niet word gedaan.
Het doel van de EU is niet haalbaar (gelukkig) met e-autos en e-motors , stroomnet zal ontploffen als iedereen elektrisch rijdt > kookt > verwarmt etc . ze moeten ophouden met euro 5/6/7 normen en de grote fabrieken>cruiseschepen>luchtvaarmaatschapij aanpakken .


over de motor :
Het is inspuiting , daar kan je zelf helaas niets aan doen , deze moet op de dyno jet en goed afgesteld worden , haal alle emissie rommel eraf .
Net zoals bij diesel auto's 2010+ , haal de roetfilters eraf en blokeer de EGR klep , lopen ze veel beter van :)
 
Het doel van de EU is niet haalbaar (gelukkig) met e-autos en e-motors , stroomnet zal ontploffen als iedereen elektrisch rijdt > kookt > verwarmt etc . ze moeten ophouden met euro 5/6/7 normen en de grote fabrieken>cruiseschepen>luchtvaarmaatschapij aanpakken .


over de motor :
Het is inspuiting , daar kan je zelf helaas niets aan doen , deze moet op de dyno jet en goed afgesteld worden , haal alle emissie rommel eraf .
Net zoals bij diesel auto's 2010+ , haal de roetfilters eraf en blokeer de EGR klep , lopen ze veel beter van :)
Totdat je een controle fuik inrijd, dan pleeg je plotseling een milieudelict, en doet het heel erg auw in je portemonnee.
 
Zelf heb ik model 2020 nieuw gekocht , vind hem ook afgeknepen lopen in dat toerental. Lijkt wel of hij constant met shoke er op loopt . Schakeld ook slecht op bij lage toerental (rond de 2000/3000tpm) Gaat morgen voor de 2de keer terug ivm met slecht schakelen.
heb geen probleem met slecht schakelen.
 
Met een Versys 1000 is 2-3000 in het geheel geen probleem en met 4000 zit je op de V-max op de snelweg...
Sommige motoren zijn geen brommer...

Het grappige is dat motorfiets fabrikanten tegen dezelfde problemen aan lopen als dat autofabrikanten hebben gehad toe ze euro 4 en 5 motoren moesten gaan maken.
Het gaat over een z900.
Die heeft een stuk kortere versnellingen.
Zo kan je er ook een zx10r bij betrekken, die rijdt dan al meer dan 50 in eerste..
 
Klopt de 1 is langer van de Z900 maar de rest is een stuk(je) korter en dus hoeft hij er minder zwaar aan te trekken bij hetzelfde toerental omdat hij dan ook minder hard gaat.

Het gaat erom dat ik bij 4000 toeren al 105km/u rij in zijn 6.
Een Z900 rijdt 95km/u in zijn 6 bij 4000 toeren.

2000 toeren in zijn 2 bij een Z900 is 24km/u en 3000 toeren is 36km/u in zijn 2 en 4000 toeren is 48km/u
Dat zijn snelheden en toerentalen die voor een gemiddelde 650 al geen probleem mogen zijn om te trekken.
Ja, ik zie ook wel hersenloze die met een liter fiets netjes 30 rijden in een 30km zone maar dan wel in de eerste versnelling...

Een Z900 is 948cc en heeft heel vlak koppel van maximaal 98,6Nm.
Het gaat erom dat er gesteld wordt dat het mishandeling is.
Bij lager toeren slecht schakelen is meestal omdat men dan gaat trutten met schakelen. Het is een sequentiële bak en die houden niet van getrut.
Met een 1000c supersport kan je bijna niet anders dan in eerste 30km/u rijden.
Bij een kawa zx10r uit 2016 zit je in eerste versnelling net op 2500 toeren, 30km/u in 2de is het net 2100 toeren... Dat rijdt niet lekker kan ik je vertellen.
Vaker in eerste versnelling rijden zou veel mensen helpen om een beetje gevoel te krijgen in die gashendel.
Bij een mt09 wordt er ook vaak gezegd dat de gasreactie ruk is en dat hij schokt.
Daar had ik helemaal geen last van, ook niet in eerste versnelling.

Maarja een motor die euro 4/5 is rijdt niet in elk toerental perfect, daar moet je gewoon mee leven. (of naar een specialist brengen zoals ritzen)
 
Met een 1000c supersport kan je bijna niet anders dan in eerste 30km/u rijden.
Bij een kawa zx10r uit 2016 zit je in eerste versnelling net op 2500 toeren, 30km/u in 2de is het net 2100 toeren... Dat rijdt niet lekker kan ik je vertellen.
Vaker in eerste versnelling rijden zou veel mensen helpen om een beetje gevoel te krijgen in die gashendel.
Bij een mt09 wordt er ook vaak gezegd dat de gasreactie ruk is en dat hij schokt.
Daar had ik helemaal geen last van, ook niet in eerste versnelling.

Maarja een motor die euro 4/5 is rijdt niet in elk toerental perfect, daar moet je gewoon mee leven. (of naar een specialist brengen zoals ritzen)
Met een supersport kan je de hele dag in z,n 1 blijven,die van mij ging 180 in z,n 1.
 
In ze'n 1 rijden vind ik ook niet echt wat. Behalve als ik de ruimte heb, maar in een file gaat het vaak te noks tussen de auto's door.
In de bergen moet het wel met haarspelden, en stijl omhoog.

In 2 is altijd nog goed geweest bij de 2 motoren.
Maar het zijn dan ook geen supersports.
 
Met een 1000c supersport kan je bijna niet anders dan in eerste 30km/u rijden.
Bij een kawa zx10r uit 2016 zit je in eerste versnelling net op 2500 toeren, 30km/u in 2de is het net 2100 toeren... Dat rijdt niet lekker kan ik je vertellen.
Vaker in eerste versnelling rijden zou veel mensen helpen om een beetje gevoel te krijgen in die gashendel.
Bij een mt09 wordt er ook vaak gezegd dat de gasreactie ruk is en dat hij schokt.
Daar had ik helemaal geen last van, ook niet in eerste versnelling.

Maarja een motor die euro 4/5 is rijdt niet in elk toerental perfect, daar moet je gewoon mee leven. (of naar een specialist brengen zoals ritzen)
Idd mijn zx10r van 2011 loopt 20 km/h stationair in de eerste versnelling (offtopic)
 
Terug
Bovenaan Onderaan