Sof, sof, sof, sof, sof en dan de laatste sessie
De eerste sof : Als ik zo rond middernacht aankom in de paddock(vrijwel uitgestorven, ook geen ander Racing4fun-ers of andere Cup-ers), probeer ik op drie plaatsen stroom te krijgen. Inmiddels redelijk nat, begrijp ik daarna pas dat mijn stroomkabel kapot is. Dus met de gewone verlengsnoer rond gaan zoeken naar een haspel. Na lang zoeken er 1-tje gevonden bij een VW-busje waarin al gepit wordt. Toch maar ongevraagd erbij gestoken: licht en warmte in mijn caravan!
De tweede sof : 's Ochtends om 9:00u regent het en kunnen we met koude (want geen bandenwarmers in de ZAC) Supercorsa's (want geen regenbanden in de ZAC) de baan op. Wat zinloze rondjes gereden. Ik ging er van uit dat het toch nog wel droog zou gaan worden.
De derde sof : De tweede (tijd-)training was echter ook gewoon op een natte baan. Ik heb de tijd volgemaakt, maar dat leverde niet meer op dan een 13de plaats.
De vierde sof : Als we ons gaan opstellen voor de start van de 1e RACE, wordt ik naar rij 7 (de 25ste plaats) gedirigeerd! Na de trainingen was er een herindeling van de groepen gekomen. Doordat S2-ers/S1-ers op een droge baan hadden getraind, waren die nu voor mij gekomen.
De vijfde sof : Bij het opstellen voor de 1e RACE is het nog droog. Als we gaan rijden niet meer. Ik eindig als 28ste (achtentwintigste..) van de 33 deelnemers. De motor voelde overal heel labiel en ik bleef onzeker. Na de race zag ik waarom: de uitlaat zat niet meer aan de ophangbeugel vast, maar hing alleen nog aan het spruistuk en 1 veer. Ook met een strak gemonteerde uitlaat had het waarschijnlijk een sof-RACE geworden overigens.
en dan de laatste sessie: Kurkdroge baan! Een beetje fris en winderig en ik sta op de 28ste startplek. Maar wel vastbesloten om deze laatste sessie nu eens echt lol te hebben. Direkt na de start kom ik redelijk de bocht door en ga ik beginnen met inhalen. Ik heb misschien 1 hele ronde gereden waarin ik niet iemand ingehaald heb. Ik had het 100% naar mijn zin en kwam ook het nieuwe gedeelte steeds beter door. Ik was de tel al kwijtgeraakt en had geen idee waar ik ergens in de volgorde zat. Maar dat maakte niet uit, want de lol was er niks minder om. Na de race loop ik samen met Alex Janissen (dank voor de koffie) naar de bakken met de uitslagen en zeg hem dat ik gok op een tiende plek (of zoiets). Maar op het blad staat dat ik een veel betere plek heb gehaald: DERDE. Ik was van de 28ste naar de 3de plek gegaan en had de snelste ronde van de dag èn de op één na snelste ronde van de dag gereden en ik had mijn PR scherper gezet (1:55,9).
Al dat sof-gedoe gelijk helemaal vergeten en gelijk helemaal tevreden. Een echte ZAC-prijs voor de kombinatie van race 1 & 2 zat er voor mij natuurlijk niet in, maar toch even naar de prijsuitreiking geweest. De hele dag was prima georganiseerd en Huub had er zin in en hield een lange toespraak en er werden 24 prijzen uitgedeeld onder de iets meer dan 24 aanwezigen. Het laatste gedeelte van de middag had voor iedereen de hele dag goed gemaakt. Uiterst tevreden weer naar huis gekacheld onder een prachtige blauwe lucht met veel zonneschijn. Kunnen ze daarboven effe de timing niet wat beter regelen?
Teus
De eerste sof : Als ik zo rond middernacht aankom in de paddock(vrijwel uitgestorven, ook geen ander Racing4fun-ers of andere Cup-ers), probeer ik op drie plaatsen stroom te krijgen. Inmiddels redelijk nat, begrijp ik daarna pas dat mijn stroomkabel kapot is. Dus met de gewone verlengsnoer rond gaan zoeken naar een haspel. Na lang zoeken er 1-tje gevonden bij een VW-busje waarin al gepit wordt. Toch maar ongevraagd erbij gestoken: licht en warmte in mijn caravan!
De tweede sof : 's Ochtends om 9:00u regent het en kunnen we met koude (want geen bandenwarmers in de ZAC) Supercorsa's (want geen regenbanden in de ZAC) de baan op. Wat zinloze rondjes gereden. Ik ging er van uit dat het toch nog wel droog zou gaan worden.
De derde sof : De tweede (tijd-)training was echter ook gewoon op een natte baan. Ik heb de tijd volgemaakt, maar dat leverde niet meer op dan een 13de plaats.
De vierde sof : Als we ons gaan opstellen voor de start van de 1e RACE, wordt ik naar rij 7 (de 25ste plaats) gedirigeerd! Na de trainingen was er een herindeling van de groepen gekomen. Doordat S2-ers/S1-ers op een droge baan hadden getraind, waren die nu voor mij gekomen.
De vijfde sof : Bij het opstellen voor de 1e RACE is het nog droog. Als we gaan rijden niet meer. Ik eindig als 28ste (achtentwintigste..) van de 33 deelnemers. De motor voelde overal heel labiel en ik bleef onzeker. Na de race zag ik waarom: de uitlaat zat niet meer aan de ophangbeugel vast, maar hing alleen nog aan het spruistuk en 1 veer. Ook met een strak gemonteerde uitlaat had het waarschijnlijk een sof-RACE geworden overigens.
en dan de laatste sessie: Kurkdroge baan! Een beetje fris en winderig en ik sta op de 28ste startplek. Maar wel vastbesloten om deze laatste sessie nu eens echt lol te hebben. Direkt na de start kom ik redelijk de bocht door en ga ik beginnen met inhalen. Ik heb misschien 1 hele ronde gereden waarin ik niet iemand ingehaald heb. Ik had het 100% naar mijn zin en kwam ook het nieuwe gedeelte steeds beter door. Ik was de tel al kwijtgeraakt en had geen idee waar ik ergens in de volgorde zat. Maar dat maakte niet uit, want de lol was er niks minder om. Na de race loop ik samen met Alex Janissen (dank voor de koffie) naar de bakken met de uitslagen en zeg hem dat ik gok op een tiende plek (of zoiets). Maar op het blad staat dat ik een veel betere plek heb gehaald: DERDE. Ik was van de 28ste naar de 3de plek gegaan en had de snelste ronde van de dag èn de op één na snelste ronde van de dag gereden en ik had mijn PR scherper gezet (1:55,9).
Al dat sof-gedoe gelijk helemaal vergeten en gelijk helemaal tevreden. Een echte ZAC-prijs voor de kombinatie van race 1 & 2 zat er voor mij natuurlijk niet in, maar toch even naar de prijsuitreiking geweest. De hele dag was prima georganiseerd en Huub had er zin in en hield een lange toespraak en er werden 24 prijzen uitgedeeld onder de iets meer dan 24 aanwezigen. Het laatste gedeelte van de middag had voor iedereen de hele dag goed gemaakt. Uiterst tevreden weer naar huis gekacheld onder een prachtige blauwe lucht met veel zonneschijn. Kunnen ze daarboven effe de timing niet wat beter regelen?
Teus