Zelf bouten maken???

Scheurhenkie

Rookie
17 okt 2011
5
0
Munstergeleen
Hallo mensen,

Ik ben een CB650 op aan t knappen en na revisatie van t blok heb ik(natuurlijk..) 1 vd langste kopbouten overgedraaid.
De helicoil zit er al in mr de bout zelf is alleen origineel Honda te krijgen en kost 18euries!
Mijn vraag: kan ik m zelf draaien?
Ik kom er nl niet achter of het trekbouten zijn of dat t een apart materiaal moet zijn.
Help!
 
Ik zou er niet aan beginnen.. Denk dat het wel een beetje goede kwaliteit materiaal moet zijn, dat kost ook geld!
Het kan natuurlijk wel, Tsja en 18 euries is ook nog wel te overzien? Al is het veel ged voor 1 bout!
 
Materiaal is van goede kwaliteit (gelegeerd) en het draad is gerold ipv met een beitel gesneden.
Gerolde draad is sterker.
Ik zou voor die kopbout niet zelf maken.
 
Ik denk niet dat je iemand kan vinden die een bout voor draait voor €18,- of je moet er een sport van willen maken om altijd goedkoper uit te zijn.

Een bout met gerolde draad heeft inderdaad een vele hogere treksterkte dan een die je zelf draait (snijdt)

Succes
 
Nou bedankt voor de reactie's en jullie commentaar bevestigt m'n twijfels!
Toch mr op zoek naar een goede tweede handse of toch mr nieuw(snik)
En geld uitgeven aan dit soort dingen vind ik geen probleem maar 36euro voor een paar bouten....grrrrrrrrr

We gaan verder zoeken.......
 
Ik ken de emotie. Ben je lekker bezig en dan gaat het bij één bout mis, blijkt dat net die ene onmogelijke bout te zien de te zeldzaam is om goedkoop te worden. BMW heeft daar ook soms een handje van, valbeugels 15,- tweedehands, montage rubbers 27,- en 4x 10,- :(

Ga je toch even verder kijken, maar zou ik voor bouten in het blok de gok niet wagen en de juiste scoren.
 
Laatst bewerkt:
Sunai-janus, je hebt helemaal gelijk!
En ken dat ook v BMW maar dan de auto......voor elke scheet naar de dealer en t ding aan de computer hangen.
En deze motor is een oefen-project, de serieuze uitgaven komen denk ik aan de andere cb's die ik heb.

Maar we gaan met frisse moed verder en zal ook eens een resrauratie topic starten na deze :Y
 
36 euro lijkt dan veel geld in verhouding met alles wat je al meer uitgeeft maar soms kun je er niet omheen en kan je beter nieuw kopen en een keer slikken.
 
als het nou een 750 was dan had ik er nog wel een paar voor je liggen..
kosten,,,, alleen de verzendkosten.

misschien zijn ze hetzelfde, maar dat moet je dan even checken in onderdelen boek..
 
Je kunt bij een echte ijzerwarenhandel gewoon draadeind in 8.8 kopen, dan zaag je af wat je nodig hebt. Als het moet zijn er ook wel hogere treksterktes te koop, maar ik weet niet of je dan nog veel bespaard.
 
Zo, daar ben ik weer na jubileumwkend...
Heb Rene v Maanen als een vd eersten gepolst en hij kon er niet aan komen.
Ga dus gewoon de originele mr bestellen want kom er niet achter of die vd 750 tzelfde zijn!
We gaan gewoon eens verder klooien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan