Zelfbouwkartje o.b.v. Blackbird

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
Al enige tijd geleden (na het zien van Gixxerkart) hebben mijn maat Mattie en ik het idee gekregen om een kartje te gaan bouwen. We hadden onze gezamelijke crossauto verkocht en dus werd het tijd voor een nieuw projectje.

Ik wou een kartje bouwen met volgende eisen:\
-beetje vermogen, gaat vooral om de lol en het bouwen.
-ik wou dat het een geveerd kartje zou worden, aangezien er niet mee op een circuit gesjeesd zal worden, maar meer op parkeerplaatsen en zo.
-niet onnoemelijk groot, het moest wel in een busje of op een aanhanger passen.
-wou gebruik maken van een differentieeltje, omwille van het mooie bochtengedrag en omdat het vrij apart is.

Toen ben ik gaan begonnen met het verzamelen van onderdeeltjes. Inmiddels heb ik al:
-2X 4zuiger voorremklauwen, met staalflexleidingen van een soez GSX 1100 R
-2X achterremklauwen worden dubbele zuiger brembo's van scootertjes
-kartstoeltje
-voorspoiler en zijbakken van een kartje
-4X driespaaks scootervelgen met banden en schijfjes
-differentieeltje
-honda CB 125 twee cilinder 4-tact met 17 pk.

Op zich genoeg basis materiaal om een leuk kartje rond te bouwen, maar doordat er verschillende andere dingen tussen kwamen is het projectje een tijdje naar de achtergrond gegaan.

Tot voor kort:
Totdat ik de gelegenheid kreeg om een 1995 zx6r blok te kopen dat 33000 km gelopen zou hebben. Inclusief: radiator,oliekoeler, cdi, kabelboom, carbs, airbox, ketting en uitlaatspruitstuk.
full
 
Haai Appie

Ik las in het hele verhaal dat je een moment eigenaar bent geweest van een zx9r
blok, heb je dit blok nog, zoja dan zou ik het graag willen hebben.
Het blok van mijn zx9r maakt een tikkend geluid en dit stoort me en klinkt ook niet echt gezond, dus wou ik de blokken ombouwen als je hem tenminste nog hebt en goed loopt cq heeft gelopen.

Greets
 
Haai Appie

Ik las in het hele verhaal dat je een moment eigenaar bent geweest van een zx9r
blok, heb je dit blok nog, zoja dan zou ik het graag willen hebben.
Het blok van mijn zx9r maakt een tikkend geluid en dit stoort me en klinkt ook niet echt gezond, dus wou ik de blokken ombouwen als je hem tenminste nog hebt en goed loopt cq heeft gelopen.

Greets

Uhm .. Ik zou eerst naar mijn kleppen ed kijken voor ik er een heel nieuw blok in zou gooien :X . breng hem naar een garage, dat kan je veel geld voor een blok besparen.

@ts WREEEEEED
 
Gaaf ding :Y

Kzou alleen voor mijn eigen veiligheid gordels en een roll over bar erop schroeven, mocht ie kantelen 8-) . IK denk namelijk dat je wel Formule bandjes erop mag gooien ipv dat ronde motorspul :X (meer kart-idee).

Je zal het nodig hebben, wil je niet vreselijk onderstuurt de bocht door O-)
 
And they fit like a glove.

Kijk ze eens lekker zitten... :9~
Alleen jammer dar de veertjes wat te slap zijn, maar daar wordt aan gewerkt...het gaat toch om de demper.

full


Tevens te zien, mijn nieuwe zwarte voorspoiler, ipv de gele.
 
ook een nieuwe brandstof tank gekocht. Die precies past tussen het frame en de koeler en het blok. Mooi rekje voor gelast zodat ie nergens naartoe kan. Er moet alleen nog een stripje overheen, maar heb hier niet het juiste alu.

Meteen ook de brandstofpomp gemonteerd.

full
 
En ik heb alles om het stuur te maken, maar daar zitten nog wel de nodige uurtjes is oom alles passend te krijgen.

Met quick release stuurding en het koppelingsmechanisme. Wordt ook nog leuk die hydraulische koppeling B|

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan