Zelfbouwkartje o.b.v. Blackbird

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
Al enige tijd geleden (na het zien van Gixxerkart) hebben mijn maat Mattie en ik het idee gekregen om een kartje te gaan bouwen. We hadden onze gezamelijke crossauto verkocht en dus werd het tijd voor een nieuw projectje.

Ik wou een kartje bouwen met volgende eisen:\
-beetje vermogen, gaat vooral om de lol en het bouwen.
-ik wou dat het een geveerd kartje zou worden, aangezien er niet mee op een circuit gesjeesd zal worden, maar meer op parkeerplaatsen en zo.
-niet onnoemelijk groot, het moest wel in een busje of op een aanhanger passen.
-wou gebruik maken van een differentieeltje, omwille van het mooie bochtengedrag en omdat het vrij apart is.

Toen ben ik gaan begonnen met het verzamelen van onderdeeltjes. Inmiddels heb ik al:
-2X 4zuiger voorremklauwen, met staalflexleidingen van een soez GSX 1100 R
-2X achterremklauwen worden dubbele zuiger brembo's van scootertjes
-kartstoeltje
-voorspoiler en zijbakken van een kartje
-4X driespaaks scootervelgen met banden en schijfjes
-differentieeltje
-honda CB 125 twee cilinder 4-tact met 17 pk.

Op zich genoeg basis materiaal om een leuk kartje rond te bouwen, maar doordat er verschillende andere dingen tussen kwamen is het projectje een tijdje naar de achtergrond gegaan.

Tot voor kort:
Totdat ik de gelegenheid kreeg om een 1995 zx6r blok te kopen dat 33000 km gelopen zou hebben. Inclusief: radiator,oliekoeler, cdi, kabelboom, carbs, airbox, ketting en uitlaatspruitstuk.
full
 
Ja, dat is een goeie zou ik ook wel willen weten.

Heb na de proefrit niet meer gereden. Hij doet ut dus de lol is ervan af. Moet nog steeds de ketting laten klinken bij de motorzaak, maar heb nog geen aanhanger ter beschikking (1tje die niet vol ligt met puin).

Je kent dat wel druk met andere dingetjes. De zzr 250 van me broertje heeft een uitgerekte nokkenasketting en mijn fzr kan wel een grote beurt gebruiken. Daarnaast heb ik weer meer plek in de garage gekregen en die heb ik nuttig ingericht met nieuwe tooltjes. Ook heb ik het crossen ontdekt en daar gaat nu ook menig uurtje in zitten.

Ik ben allang blij dat het ding rijdt; ben ik tenminste van die druk af. Iedere keer het gezeik van kennissen/familie van "wanneer rijdt dat ding nou?" of "ben benieuwd of ie ut doet" hoef ik tenminste niet meer aan te horen. Zal zo met en met wat er aan doen, maar eerst andere klussen afmaken.


Hehe, ik herken het, de lol is er na het bouwen vanaf.
De kart die ik als eindproject heb gebouwd met twee klasgenoten (Bladekart) staat al een half jaar stil, terwijl hij echt zo goed als klaar is. Heb er nieteens fatsoenlijke filmpjes van...

Maarre als je een keer ergens gaat scheuren met dat ding, laat het dan weten, kom ik ook ff langs met die kart!

Verder alle complimenten voor je werk, ik weet hoe moeilijk het is en hoe irritant sommige mensen kunnen zijn tijdens het bouwen.

Succes er verder mee, GM
 
Hehe, ik herken het, de lol is er na het bouwen vanaf.
De kart die ik als eindproject heb gebouwd met twee klasgenoten (Bladekart) staat al een half jaar stil, terwijl hij echt zo goed als klaar is. Heb er nieteens fatsoenlijke filmpjes van...

Maarre als je een keer ergens gaat scheuren met dat ding, laat het dan weten, kom ik ook ff langs met die kart!

Verder alle complimenten voor je werk, ik weet hoe moeilijk het is en hoe irritant sommige mensen kunnen zijn tijdens het bouwen.

Succes er verder mee, GM

Thanx,

ik ben dus niet de enige. Het is ook niet zozeer de lol maar ook de tijd. Zo met en met doe ik er nog wel het een en ander aan, maar er komen ook meer karweitjes erbij.

Zo heb ik de nieuwe draaibank helemaal uitelkaar gehad om drie tandwielen te vervangen die ik nog zelf op maat heb moeten maken, het heleding is opnieuw gespoten en alle spietjes, olie vervangen en hem omgebouwd naar 220. Mattie moet nog de rest van de electronica afmaken zodat ie twee kanten op kan draaien en dan is ie af.

Ik heb hem al wel fijn kunnen gebruiken om een velg doormidden te draaien. Na het succes van de eerste verbreedde velg naar 225- 10' is nu de tweede klaar voor lassen.

Ik ga gewoon lekker verder maar wel op mijn eigen relaxte tempo. En als ie klaar is ben jij de tweede die het hoort.

Gr Rik
full
 
Thanx,

ik ben dus niet de enige. Het is ook niet zozeer de lol maar ook de tijd. Zo met en met doe ik er nog wel het een en ander aan, maar er komen ook meer karweitjes erbij.

Zo heb ik de nieuwe draaibank helemaal uitelkaar gehad om drie tandwielen te vervangen die ik nog zelf op maat heb moeten maken, het heleding is opnieuw gespoten en alle spietjes, olie vervangen en hem omgebouwd naar 220. Mattie moet nog de rest van de electronica afmaken zodat ie twee kanten op kan draaien en dan is ie af.

Ik heb hem al wel fijn kunnen gebruiken om een velg doormidden te draaien. Na het succes van de eerste verbreedde velg naar 225- 10' is nu de tweede klaar voor lassen.

Ik ga gewoon lekker verder maar wel op mijn eigen relaxte tempo. En als ie klaar is ben jij de tweede die het hoort.

Gr Rik
[afbeelding]


Nogmaals :} voor het project! :}
 
Tis idd al een tijdje geleden. Heb geen klote aan het kartje gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik heb stil gezeten.

Eerst moest mijn fzr een hele grote beurt hebben na 38.000 km. En omdat het een en ander er niet meer zo florisant uitzag, heb ik besloten de hele frikandel uit elkaar te halen en alles te spuiten en opnieuw in elkaar te zetten.

Verder moest de exup klep worden nagekeken want die werkt niet meer. En natuurlijk brken alle boutjes af waarmee die aan de uitlaat zit. De kleppen zijn gesteld, carbs gesynchroniseerd, nieuwe stepjes gedraaid, een achterveer van een nieuwe gixxer erin gemaakt die helemaal instelbaar is, etc.

Ben nu bezig de kappen te spuiten, moet nog een paar lagen.

full
 
Mn broertje mag over een paar maanden +25 kw rijden en heeft zich alvast een Duc 916 gekocht (met Disciaccati gefreesde zeszuigerremtangenset :9~ ) en we zijn deze nu een beetje aan het schoonmaken dat wanneer de zomer begint hij lekker kan :] .

Dus ook dat ding helemaal uit elkaar, nieuwe koppeling, carterdeksels stralen en spuiten, wat dingetjes nakijken en poetsen, je kent ut wel.

Dus daar ben ik nu mee bezig samen met het ombouwen van mn nieuwe freesbank naar 220. Maar dat schiet nu op, hij werkt inmiddels al.

full


Eerst maar zorgen dat de kappen van de fzr af zijn en de freesbank werk, en dan gaan we verder aan de kart.

gr @p
 
Hallo Rik,

Ik heb een gedeelte van je topic gelezen en ik moet zeggen, petje af! *D
Je bent goed bezig en ga vooral door op je eigen manier en tempo. Dan komt alles goed.
De 60kg RVS buis gaan morgen op de post. Kunnen jij en Matt voorlopig vooruit!

Groeten,
Hans.
:W
 
Heeel erg mooi project! *D

Ikzelf ben een buggy aan het bouwen, ook zoiets maar dan volledig offroad met flinke 21*12,5-10 quad banden eronder en zo 8-)

Een van het type ST2 Long Travel, van Badland..
Ik bouw hem volgens bouwtekeningen.. niet uit eigen ontwerp..

679049581_6_6bIg.jpeg


754903431_6_tM8v.jpeg


Met een Suzuki GSX 1100G voor de aandrijving:
659616338_6_1OeK.jpeg



Ik was nieuwsgierig waar je de stuur koppeling vandaan had.. Ik zoek een adres uit Engeland of ander Europa voor mijn stuursysteem maar krijg het niet geGoogled:?
 
Ik was nieuwsgierig waar je de stuur koppeling vandaan had.. Ik zoek een adres uit Engeland of ander Europa voor mijn stuursysteem maar krijg het niet geGoogled:?

Ik weet niet precies welke koppeling je bedoelt, maar wellicht een idee'tje om eens bij Ford te gaan winkelen. (www.rallydesign.co.uk) Gloednieuw (Escort MK1 & 2) stuurhuis met verkorte heugel (2,4 slagen) iets van 90 pond. Gebruiken ze ook in die super 7's en dergelijke.

Heb zelf goede ervaringen met rallydesign.


grz Thijs
 
In 1 pagina 4 jaar vooruit en nog steeds geen filmpje.....jammer

Volgende x begin ik lekker aan het eind van zo'n topic,want na 3kwartier lezen is het lullig als de clou ontbreekt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan