Zelfs wat mooi is... kan mooier - zxr 400

zelf orgineel zijn die dingen geil he :)

maar het ziet er naar uit dat je zo'n ZXR waardig ben! mooi spul zit er op!
Snap alleen die stuurdemper niet echt, is toch helemaal nergens voor nodig???

Die van mij heb ik ook redenlijk verbouwd. zie dit topic: ZXR 400tje een beetje opleuken!
Vervolgens heb ik er dit mee gedaan: Crash ZXR: Is hij nog te redden? en hoe?
En nu ga ik er dit mee doen: Mijn ZXR400 De wederopbouw!!! we're going senna!!!

zo was hij voordat ik hem crashte '(
full


Ik ga dit topic in de gaten houden :)
 
Dat is zo'n beetje wat er allemaal al aan gebeurt is, nog even voor de goede orde:

- Laser-demper
- Techno-flex stuurdemper
- Techno-flex achterdemper
- Blauw-doorzichtig kuipruitje
- Gepolijst bovenframe
- Gepolijste tankdop
- Veel boutjes en moertjes vervangen voor RVS spul
- Gedeeltelijk aluminium racegaas gemonteerd

En dit moet er allemaal nog aan gebeuren:

- Rem-/schakelvoetsetjes spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Rem-/schakelhendels spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Remklauwen spuiten/anodiseren (of is het geen aluminium?), goudkleurig
- Koppelingsdeksel spuiten anodiseren, goudkleurig
- Demperophanging spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Aluminium kettingbeschermer spuiten/anodiseren, goudkleurig - of polijsten
- Tankdop spuiten, goudkleurig
- Velgen polijsten en opnieuw spuiten, kawagroen
- Seatcover maken of kopen
- Taartschep ietwat inkorten en andere nummerbordophanging
- Nieuwe knippers
- Beetje bestickeren, dit hou ik bescheiden
- Harris zx-grips (nieuwe handvaten dus ;) )
- Racegaas afmaken

Dit lijkt me voor vanavond wel even genoeg opsomming. ALs er nog enige suggesties zijn waar je denkt dat ik wat mee kan, aarzel niet...en steek van wal. Laat het alsjeblieft wel reeel zijn..dit staat gelijk aan niet te duur..ben nog student namelijk :P

Waar heb je die achterschokbreker vandaan en wat heeft hij gekost? ik zoek ook nog zoiets (moet eerst weer eens geld hebben, maar goed...)

Die taartschep moet er snel af, is jhet eerste wat ik gedaan heb. Hier heb je een leuke tip hoe je het kan doen: Post van SuperKris in topic 'ZXR 400tje een beetje opleuken!'

full


Die remklauwen kan je trouwens prima spuiten, is geen enkel probleem, heb ik bij die van mij ook gedaan :) (na mijn crash nog een 2e keer zelfs)

seatcover maken valt vies tegen, maar is best nog te doen.. die van mij is al bijna af.

Ik heb zodra ik mijn fiets ga spuiten nog wel harris handvatten voor je. Die heb ik er vlak voor mijn crash opgezet maar die zijn groen, en dat pas niet helemaal bij mijn nieuwe kleurstelling '(
 
Nou ja, er staat L9 in het framenummer, bouwjaar dus wel '99.
Maar slangetjes naar de carburateur, hoe dat zo?

als het echt een 99er is dan zou dit op je frame en blok moeten staan: JKAZX400LLA060001

De kappen zijn iig no fucking way van een 99er te kappen en de tank komen zonder twijfel van een 92er (of misschoien 94er) af. Ook denk ik dat het een ex duitser is omdat je het sokkenrekje hebt :) nederlanse modellen hadden dat volgens mij niet :? volgens mij had de fiets van exo (of was het nou rootje) dat niet en die komen iig uit dat bouwjaar. Die van mij is overgens ook duitse import. vandaar dat hij ook op 25kw staat. (een zxr400 kan in nederland pas vanaf bj 99 25kw op kenteken)

Misschien moet je eens goed controleren op het blok en op het frame zelf op het balhoofd (dus niet het type plaatje) of daar op bijde plekken het nummer staat dat met L9 begint. staat het daar niet dan is de kans groot dat je bent opgelicht. in dat geval betwijfel ik ook de KM stand... Iig heeft hij als het een 99er was wel schade gehad, anders was niet ales vervangen. maar dit maakt natuurlijk niets uit als hij gewoon goed rijd :P

wat staat er eigenlijk in da papieren? bij die van mij staat oko iets van eerste toelaat '99 omdat hij toen geimporteerd is, maar het bouwjaar van de mijne is toch echt 92 :) (inmiddels 2004 :+ )

Veel suc6 met je projectje iig :)
 
...SuperKris...

Ja zo'n stuurdemper is gewoon iets mooier rijden vind ik. Het rijdt wat rustiger en als ik daar even geen zin in heb draai ik hem gewoon op 'nul'. Mooie topics trouwens SuperKris, goed bezig. Alleen senna kleurstelling voor een Kawa :? vind groen nog altijd het mooiste! But that's just me... :P In ieder geval mooi werk!
Achterschokbreker zat er op toen ik hem kocht. Heb even via Google.nl gezocht, maar je kan hem via Motorbazaar.nl voor iets meer dan 400,- euri nieuw kopen. Ik kan de mail wel even doorsturen als je er behoefte aan hebt. U roept wij werken...
Remklauwen ga ik dan maar spuiten, zag er netjes uit op je foto's!! Kan anodiseren niet trouwens, weet iemand dat?? Staat iets degelijker, maar ik weet niet of het aluminium is, zo ver heb ik nog niet gekeken.. :P
Handvaten koop ik liever nieuw, vind ik zelf wel zo mooi, but thanx anyway!! NOG IEMAND ZX HANDVATEN VAN KRIS KOPEN????????? :)
Mijn framenummer is trouwens wel JKAZX400LLA06****, ik weet niet hoe ik dan zo bij L9 in het framenummer kom... :? (Oh ja...je zei het zelf al weer...sorry) Alleen de witte streep tussen het groene en blauwe vlak in op de kuipen is bij '92er en '94er modellen veel dikker. Of ben ik nou de mierene*ker aan het uithangen? Is hier beter te zien dan op de eerdere foto's:

full


Hij staat trouwens heel keurig 25 kW op het kenteken, laten keuren door officiele kawadealer en kreeg daarna netjes de papieren thuis opgestuurd. Dus voor hún was het een '99er, was voor mij ook een grote reden om juist deze te kopen! :P
Oh ja, wat bedoel je trouwens met een 'sokkenrekje' SuperKris?

Dank voor je verhaal.. ;)
 
Met sokkenrekje bedoel ik dat ding achterop :P maar als je hem op 25kw hebt kunne laten zetten zal het toch wel geen duitser zijn...

maar met dat framenummer is het iid een 99er jah. Alleen de kuipen kloppen niet, die zijn een beetje 92er gespoten iid... volgens mij kloppen er een paar punten niet. hoe dan ook mooie bike!

heb je trouwens nou een comleet systeem als ik het goed zie? wat voor 1? laser? :)
 
klauwen zijn trouwens alu jah, maar ik zou ze niet anodiseren dat lijkt mij echt geen porum. je zou ze wel kunnen coaten ipv zelf spuiten...
 
technoflex demper, volledig systeem, stuurdemper, setje oude kuipen voor het jaartal........hmm, ex 400 racer begint dan wel te dagen.

Maar dat hoeft geen ramp te zijn. :)
 
technoflex demper, volledig systeem, stuurdemper, setje oude kuipen voor het jaartal........hmm, ex 400 racer begint dan wel te dagen.

Maar dat hoeft geen ramp te zijn. :)

moet zeggen dat dat ook in mijn hoofd opkwam :X

Maar zolang hij goed rijd, whats the problem! :)
 
De Stuurdemper is fout gemonteerd, dat moet zo

(Afbeelding)


Klopt, maar dan zit de stelknop in mijn bedrading te klooien...niet zo fijn als je een bochtje mooi instuurt om er vervolgens niet meer uit te kunnen... ;) Maar het maakt niets uit in de werking van het ding... En jij hebt een andere 'klokjes'-ophanging, dus bedrading loopt bij jou iets anders..vandaar.
Ik zal bij hermontage nog eens kijken..misschien kan ik de bedrading ergens anders langs trekken. Zal mijn best doen... :P Thanx anyway.
 
Kan iemand me vertellen wat die dingen op het stuur zijn? Die stofzuigerslangen?

En kan je die ook weghalen?

tnx, greets Herr.ik.
 
die zorgen voor luchttoevoer naar de motor. geen ramair dus zoals de meeste mensen denken. ze dienen gewoon voor voldoende frisse lucht bij de motor voor de verbranding en de koeling. Je ja, je kan ze weghalen, maar zou ik aleen maar zonden vinden! ze geven juist een uniek trekje aan de motor :)
 
Even wat vertraging mensen, maar de digitale camera is 't weekend weg! Zodra ie er weer is post ik weer wat foto's!!
 
Nieuwe foto's!! Zo staat ie er inmiddels bij..behoorlijk gehavend.. ;( Maar daar wordt aan gewerkt zo tussen de college-uurtjes door! ;)

full
 
De radiateur wordt ook meteen schoongemaakt...een goede koeling is nooit verkeerd! ;) Misschien ook meteen hiervoor racegaas maken....maar dat is van later zorg.

full
 
Hier de uitlaat uit de motor te zien..vorige eigenaar heeft hier dus niet zo goed op gepast...máár ik ben de beroerdste ook niet...nieuwe veren en even schoonmaken!

full
 
Rem-/schakelsetjes.. mooi schoon! ;) Deze worden gedeeltelijk goud gespoten, alleen het grote driehoekje blijft blank aluminium evenals de stepjes. En er komen als het budget het een beetje toelaat nieuwe voetsteuntjes, helemaal van aluminium in plaats van dat rubber!

full
 
Hier wat remklauwen, goed dat die eraf gehaald zijn...een schoonmaakbeurtje is hier ook wel op zijn plaats! Smerige remvloeistof... :r En meteen spuiten natuurlijk zoals bedacht!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan