Update: Blijkt dat er (nog) iets anders aan de hand is, want ook met de externe lader (lag bij een andere klant, is net teruggebracht) lukt het ze bij Motoport niet om de motor weer op te laden. Klinkt dus als foute soep, aanzienbare tijd geen vervoer (ze zijn niet bereid iets te helpen regelen voor meer dan 1 dag) en een dure rekening onderweg
Vandaag aan het einde van de dag een wijze les geleerd: controleer of de motor goed laad. [..]
Bleek uiteindelijk dat de aardlekschakelaar ingeschakeld was. Dit was op 3 van de 8 plekken het geval. De facilitaire dienst was heel behulpzaam.Ditzelf heb ik ook pijnlijk geleerd inderdaad ooit. Ik loop nooit meer weg bij mijn motor zonder visueel te bevestigen dat het laadproces is gestart..
Deels eens, maar als het ding weigert te laden omdat er een storing is dan is dat kennelijk een weloverwogen beslissing van het apparaat. Dat moet je toch uit kunnen lezen? Is er geen log uit dat ding te halen waaruit blijkt dat 'ie iets niet doet "omdat"?Het is helaas het risico dat je loopt bij een nieuw produkt, zeker met een afwijkend principe en helemaal als het van een nieuwe fabrikant komt.
Officieel kunnen ze alles in rekening brengen. Zelfs met modellen die al duizenden keren in- en uit elkaar gehaald zijn komt dat nog voor.Maar om nu de klant voor het zoekwerk te laten betalen?
Deels eens, maar als het ding weigert te laden omdat er een storing is dan is dat kennelijk een weloverwogen beslissing van het apparaat. Dat moet je toch uit kunnen lezen? Is er geen log uit dat ding te halen waaruit blijkt dat 'ie iets niet doet "omdat"?
Exact dit, het was een 'generieke' isolatiefout dit het startproces van de onboardlader voorkwam. Resultaat is dus dat je alles electrisch (en dat is een hoop op een E-moto) mag gaan nalopen.Misschien niet specifiek over het knipperlichtrelais, maar meer iets van: ik laad niet want ik heb kortsluiting gedetecteerd. Ofzo.
Ga dan maar zoeken waar 't zit, maar dan weet je in ieder geval alvast dat 't ding zelf besloten heeft niet te laden en dus niet perse het laadcircuit zelf stuk is.
Dat is héél netjes. Mooi dat je weer kunt rijden.....Ze zijn er helaas zeeer lang mee bezig geweest en ben overeengekomen dat ik er 3u van betaal. Ik ben allang blij dat ik weer kan rijden....
Bij de mijne is nu ook bekend wat er aan de hand was.
Hopelijk gebeurt dat niet vaker dan.Bleek uiteindelijk dat de aardlekschakelaar ingeschakeld was. Dit was op 3 van de 8 plekken het geval. De facilitaire dienst was heel behulpzaam.
Dat zou met het CanBus systeem te maken kunnen hebben. Een systeem bedoeld om bekabeling eenvoudiger te maken, elk accessoire krijgt altijd voeding, een datasignaaltje vertelt vervolgens wanneer en wat ermee gedaan moet worden.Ja wel ik had dus ook een isolatie fout (of beter heb want em staat er nog) en als ik het goed begrijp is het ook bij mij aan het 12V systeem dat ze bekabeling gaan vervangen. Dat denk ik toch, er staat kabel naar batterij maar ze noemen in dezelfde adem dat m'n custom pinkers niet helpen. Zal nog wel eens informeren ook, weet wel graag wat er mis.
Ja, ik vond het ook fijn dat toen ze mijn verzopen display vervangen hadden, de kilometerstand gelijk bleef. Dat zo'n unit 210 euro kost wist ik niet.Alles werkt weer !
--- Foto van het display van Hybride's motor ---
De hele display is vervangen, indicatorlampjes doen het ook allemaal weer.
De motor heeft de kilometerstand onthouden, die wordt opgeslagen in het MBB, het Main Bike Board.
Nice! Dat is een stuk minder heftig dan de charge tank kabel die ik heb.Iemand hier belang bij?
Kan gebruikt worden om je Zero met de standaard lader op te laden bij publieke laadpalen.
Ja wel ik had dus ook een isolatie fout (of beter heb want em staat er nog) en als ik het goed begrijp is het ook bij mij aan het 12V systeem dat ze bekabeling gaan vervangen. Dat denk ik toch, er staat kabel naar batterij maar ze noemen in dezelfde adem dat m'n custom pinkers niet helpen. Zal nog wel eens informeren ook, weet wel graag wat er mis.
Bestaat er ook een verloop van type2 male naar type2 female? Want de aansluiting op de charge tank is anders dan wat er aan stekkers op de laadpalen met vaste kabel zit.