Ik heb de Zero (DS ZF13) vorig jaar verkocht na 55kkm en een Energica Ribelle gekocht. Ik heb dus een redelijk vergelijk qua fietsen (Had naast de Zero nog een F650GS en een F650 Funduro) en moet zeggen dat die J.Juan zooi net zo goed remt als een lauwe boterham. Eerste stop Hyperpro inderdaad. Als ie stopt dan Vergeleken met de Brembo's op de andere drie fietsen is het echt speelgoed.
Het andere dat ik in 55kkm heb geleerd is doseren bij tractieverlies omdat de DS anders de riem brak. Als je met te veel gas (stroom) van een stoeprand afrijd dan slaat de belt een tandje over en dat tandje slijt in een 2-3dkm van je belt af. Als je een tandje mist gaat hij ongelijk over de riemwielen en uiteindelijk sta je ergens met een kapotte belt, die langs de weg kl#te is te repareren omdat de elektromotor los moet.
Wat ik zelf erg fijn vond is het dual sport karakter. Als je offroad gaat (Dualsport he, dus zandpaden enzo, geen crossbaan) ging hij 200km mee, en het instelbare koppel is fantastisch. Wat dan weer jammer is is dat Zero compleet de boot mist met de lage accuspanning (116v) waardoor ze niet zonder meer kunnen snelladen. Ik heb zelf een ladertje gemaakt (6,6kW) zodat ik 10kW kon laden maar dan zat ik nog 30 minuten met een bakkie koggie te wachten tot ie 80% ol was.
Nu ik een jaartje op de Energica rij kan ik alleen maar zeggen dat het een andere klasse fiets is. WW is op dit moment Leiden-Eindhoven (Wat de zero NET NIET haalde met 100km/h) en ik kom aan met 10-20% over, afhankelijk van de stand van de pols. Kan gewoon 130 rijden het hele eind. Hij kan ook aan de snellader dus geen gekloot meer met buitenboord laders in koffers maar geweun de stekker er in en 10 min later weer door. Door de 24kWh accu kan ik 300km+ tourend rijden. Ik pak de 650's alleen nog maar als ik offroad ga, de rest zit ik op de Energica.
Het andere dat ik in 55kkm heb geleerd is doseren bij tractieverlies omdat de DS anders de riem brak. Als je met te veel gas (stroom) van een stoeprand afrijd dan slaat de belt een tandje over en dat tandje slijt in een 2-3dkm van je belt af. Als je een tandje mist gaat hij ongelijk over de riemwielen en uiteindelijk sta je ergens met een kapotte belt, die langs de weg kl#te is te repareren omdat de elektromotor los moet.
Wat ik zelf erg fijn vond is het dual sport karakter. Als je offroad gaat (Dualsport he, dus zandpaden enzo, geen crossbaan) ging hij 200km mee, en het instelbare koppel is fantastisch. Wat dan weer jammer is is dat Zero compleet de boot mist met de lage accuspanning (116v) waardoor ze niet zonder meer kunnen snelladen. Ik heb zelf een ladertje gemaakt (6,6kW) zodat ik 10kW kon laden maar dan zat ik nog 30 minuten met een bakkie koggie te wachten tot ie 80% ol was.
Nu ik een jaartje op de Energica rij kan ik alleen maar zeggen dat het een andere klasse fiets is. WW is op dit moment Leiden-Eindhoven (Wat de zero NET NIET haalde met 100km/h) en ik kom aan met 10-20% over, afhankelijk van de stand van de pols. Kan gewoon 130 rijden het hele eind. Hij kan ook aan de snellader dus geen gekloot meer met buitenboord laders in koffers maar geweun de stekker er in en 10 min later weer door. Door de 24kWh accu kan ik 300km+ tourend rijden. Ik pak de 650's alleen nog maar als ik offroad ga, de rest zit ik op de Energica.