Zijkuip fazer 600

RolandN

MF'er
13 sep 2008
195
3
Hellevoetsluis
Ik zou graag meer informatie willen over een volle kuip/zijkuip op mijn fazer. Iemand hier die er ervaring mee heeft en/of leveranciers/webshops weet?
 
Volgens mij zijn het gewoon ongespoten losse panelen. Volgens mij is het ook redelijk prijzig voor een beetje plastic. Ik heb ze wel eens zien staan, maar ik weet niet meer welke onderdelenshop dit was.

Wel heb ik een keer op een Fazer met volle kuip een proefrit gemaakt. Persoonlijk vond ik dat er veel turbulentie en een irritante fluit door die kuip kwam. Het ziet er mooi uit, maar ik zou hem niet willen hebben.
 
Ik heb er ervaring mee. Had een kuip op m'n Fazer 600 (oude type). Voordelen: ziet er wel gelikt uit, biedt wat meer bescherming, motor wordt wat minder smerig.
Nadelen: zwaarder, kuip is kwetsbaar, zijwindgevoeligheid, warmte in de zomer bij je benen, onderdelen lastig schoon te houden.
Ik had een polyester kuip gekocht bij een Frans bedrijf. Die wordt dan geleverd in een gelcoat en moet dan nog gespoten worden. Dat voegt nog wel wat toe aan de prijs.....
Er is ook een Spaans bedrijf, TCP, die ABS kuipen levert die al in kleur zijn. Wel een stuk prijziger dan de polyester kuipen en ze zijn duidelijk zwaarder.

Het Franse bedrijf is "Poly26", verder heb je allerlei bedrijven die dat spul leveren, zoals Moto-Bodystyle.
 
Ik weet niet of je een nieuw model fazer heb ,maar ik heb kuipdelen voor de fazer van het vorige model je moet ze alleen over spuiten prijs 50 euro
 
Ik heb dan wel geen fazer maar wel een bandit met zo een onderkuip die aansluit op de topkuip. De mijne heb ik 2e hands gekocht en zelf in de juiste kleur gespoten. Het is ooit nieuw bij Tech-Line aangeschaft. Ik ken het bedrijf niet echt heel goed maar de service kan ik wel zegen is goed. Ik kocht de kuip maar het bevestigingsmartiaal was niet meer zo als het zou moeten zijn. Na een telefoontje of een mailtje naar tech line werd me verteld dat ze me nieuw bevestigingmartiaal zouden toe sturen. En een paar dagen later had ik het kosteloos in huis. Toch wel heel netjes van hun vind ik ook al omdat ik daar niks had gekocht. Het bevestigen van zo een kuip stelt niks voor en kan iedereen lijkt me. Ja je moet het alleen wel zelf gaan spuiten om het in de gewenste kleur te krijgen. Toen ik het kocht was hij nooit gespoten en was nog zwart kunstof. Het spul vind ik wel duur maar is ook wel goed.
 
Hier is een afbeelding maar dan dus op mijn bandit.
full
 
Volgens mij zijn het gewoon ongespoten losse panelen. Volgens mij is het ook redelijk prijzig voor een beetje plastic. Ik heb ze wel eens zien staan, maar ik weet niet meer welke onderdelenshop dit was.

Wel heb ik een keer op een Fazer met volle kuip een proefrit gemaakt. Persoonlijk vond ik dat er veel turbulentie en een irritante fluit door die kuip kwam. Het ziet er mooi uit, maar ik zou hem niet willen hebben.

Inmiddels weet ik dus wel welke shop het is. Bij MDI.
Maar zoals ik al zei is het wel redelijk aan de prijs, €299 voor een beetje plastic. Bovendien zul je ze ook nog moeten laten spuiten.

http://www.mdi-online.nl/webshop/artikel.aspx?lang=nl&id=daaf9cba-fe43-4fe6-9d41-9ad77f5893e1
 
@Richard Dank u , spuitwerk maakt niet uit , fiets moet toch nog gespoten worden. prijs vind ik nog wel mee vallen in vergelijking met een gemiddelde zijkuip.
 
Mijn persoonlijke mening is dat het er niet uit ziet op een Fazer!

Voorbeeldje:
fazer11.jpg

Kuip sluit niet mooi aan en steekt aan de voorkant te veel uit als je het mij vraagt. Volgt de lijnen van de motor eigenlijk helemaal niet mooi!

Smaken verschillen gelukkig!
 
Laatst bewerkt:
Als ik een eerlijk antwoord geef dan vind ik het op de bandit ook mooier staan dan op de fazer.
 
Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening is dat het er niet uit ziet op een Fazer!

Voorbeeldje:
[afbeelding]
Kuip sluit niet mooi aan en steekt aan de voorkant te veel uit als je het mij vraagt. Volgt de lijnen van de motor eigenlijk helemaal niet mooi!

Smaken verschillen gelukkig!

Deze kuip is idd minder, maar op mijn 1998 Fazer had ik een andere kuip (Tech-line), lijkend op deze bandit-kuip, dus o.a. het blok iets meer zichtbaar en vooraan niet zo uitstekend.
Maakte de motor wat mij betreft helemaal af. Later op m'n 2006 Fazer ook weer zo'n tech-line kuip gezet, kostte iets van 450 euro, in kleur geleverd.
Behalve de looks, ook iets meer bescherming voor de benen.
En veeeel meer schade bij een val/schuivertje (ervaring ;) )
 
Ik vind de Fazerkuip van Poly26 er dan wel weer goed uitzien:
full
 
beetje een mislukte kruising tussen een r6 en fazer in mijn opinie.

neem dan een r6 met recht stuurtje of zo :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan