Fazer FZ6 op marktplaats, S1 of s2?

2 jun 2017
174
34
Beste allemaal,

Ik heb een Yamaha Fazer FZ6 op het oog en gezien op mp:


Ik zie echter kenmerken van een S1 maar hij staat geadverteerd alsof het een S2 is, met bouwjaar volgens ovi 2018. Weet iemand hoe dit zit? Indien het toch een S1 is, maakt dit uit tov een S2?

Aan de teller zie je dat deze volgens mij van de S1 is, de spiegels zitten wijder op de voorkop An het frame is zilver. Overgangs jaar? Is dit een nette prijs? En hoe is een Fazer over algemeen?

Dank!

NB ik dacht dat vanaf 2018 het altijd een S2 was?
 
Sorry ik bedoelde 2008:) maar eens dat dit geen S2 is, en daarom dus geen goede deal voor dit bedrag?
 
Sorry ik bedoelde 2008:) maar eens dat dit geen S2 is, en daarom dus geen goede deal voor dit bedrag?
Prijs is netjes voor dat bouwjaar en km stand.
Er zit een kentekenhouder op van Arie Molenaar motoren ,je zou bij hun kunnen informeren of ze een onderhoud geschiedenis
van deze motor hebben,kan je ook gelijk vragen wat de waarde is.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie. Ik zat te twijfelen tussen een sv1000 en deze, ik moet hem wel voor dagelijks verkeer gebruiken. Is een fz6 s1 een goede keus denken jullie? (Ik weet het , moet beide proberen). Ik heb op een sv1000 gereden gister en zoals gezegd merkte ik wel de trekkracht onderin.
 
Een SV1000 vergelijken met een FZ6…:?
Je wil dus nu een 600 4cilinder vergelijken met een dikke 1000 twin, dat is geen doen.
Beide zijn totaal andere machines.
Voor woon/werk zou ik de FZ6 nemen.
Soepeler blok en goed betrouwbaar.
Trekkracht zal onderin wel minder zijn dan de SV1000, maar dat lijkt me logisch.
Maar zo’n FZ6 is snel zat.

Ga inderdaad gewoon proefrijden…de prijs is netjes.
 
Dank voor de reactie. Ik trek ze niet in vergelijk, ik weet dat het andere machines zijn. Ik zeg alleen dat ik tussen die 2 twijfel:) voor wat ik wil uitgeven (4K Max) lijk ik meer motor te krijgen voor de fz6 inclusief ABS. En lagere km stand. Weet iemand of het nog uitmaakt of ik een SAbs koop of S2 tov motor eigenschappen? Ik gelezen dat de 2007 fz6 S geknepen is?
 
NAP betekent nationale auto pas:p dat de km standen echt zijn. Of kan dit niet bij een motor aanwezig zijn?
 
In zo'n fz6 ligt een R6 blok. Echter is die zo'n 20pk geknepen van 120 naar 100 PK.

FZ6 is een alleskunner. Je kunt er vlot mee vooruit en lekker touren. Ben er Noorwegen mee door geweest. Erg fijne fiets.
 
Wat bedoel je hiermee precies te zeggen? Onbetrouwbaar? En als het klopt, is het dan voor de machine zelf te weinig km per jaar?
Ik weet dat er niet veel gereden wordt, maar voor een lage kilometerstand in zoveel jaar moet ik echt een scenario bedenken. En de pas vorig jaar ingevoerde NAP verandert daar weinig aan. Een motor moet je altijd kritisch inspecteren. Ga er niet alleen heen.
 
Ik wilde zeggen dat zo'n lage stand wel mogelijk is, maar erg onwaarschijnlijk.
Ik snap je, ik zit ook een beetje met het punt dat het geen S2 is en wel geadverteerd wordt met S2, dit is waarschijnlijk per ongeluk maar toch.
 
Het is geen s2. De neus van de s2 is "puntiger" en inderdaad andere teller. Mbt vergelijk fz6 vs sv1000. Dat zijn totaal verschillende motoren met aparte eigenschappen. Vooral gaan proefrijden. Fz6 is een allemansvriend met zijn 100pk toch voldoende power om lekker te sturen. De sv1000 is echt wat anders, dat moet je ervaren ;)
 
Ik wilde zeggen dat zo'n lage stand wel mogelijk is, maar erg onwaarschijnlijk.
1000 km per jaar is voor sommige motorrijders een normale hoeveelheid (alleen met mooi weer rondje rond de kerk). Maar dan zou je het er aan af moeten zien. Spul is dan waarschijnlijk niet in de winter gereden, dus pekelschade enzo zou er niet op mogen zitten.
 
FZ6 ongeacht S1 of S2 is wat mij betreft de betere keuze bij uitstek voor wat je ermee gaat doen.

Ik ben niet geheel ingelezen over S1 en S2 behalve dat S2 standaard ABS had, maar gok dat dat gewoon onwetendheid is. Hij staat immers ook bij een autozaak te koop. Wanneer je een mix van S1 & S2 aantreft zou ik zeggen het resultaat van een herstelde schade.

Overigens vind ik die 18k niet opvallend laag voor de leeftijd. Zijn er genoeg die echt nog geen 1000km per jaar doen.
 
Zowel de S1 en S2 was leverbaar met abs tegen 700 EUR meer. Maakt het uit als ik een S1 koop tov S2?
 
Zowel de S1 en S2 was leverbaar met abs tegen 700 EUR meer. Maakt het uit als ik een S1 koop tov S2?
Er zijn vooral uiterlijke veranderingen doorgevoerd, dus je zal er qua rijgedrag niet veel van merken. Ik vind de s2 er net wat moderner en sportiever uitzien, dus die zou mijn voorkeur hebben. Het is sowieso van de zotte dat je voor een 14 jaar oude motor nog 3500 euro moet betalen, die nieuw nog geen 7k heeft gekost, maar dat is een andere discussie :).
 
Er zijn vooral uiterlijke veranderingen doorgevoerd, dus je zal er qua rijgedrag niet veel van merken. Ik vind de s2 er net wat moderner en sportiever uitzien, dus die zou mijn voorkeur hebben. Het is sowieso van de zotte dat je voor een 14 jaar oude motor nog 3500 euro moet betalen, die nieuw nog geen 7k heeft gekost, maar dat is een andere discussie :).
Ja dat dus, ik vind dit ook echt jammer dat ik nog 50% moet betalen. Hoe "op" zou een motor zijn met 35-50k km op de teller? Die zijn wel ietsje goedkoper...
 
Zowel de S1 en S2 was leverbaar met abs tegen 700 EUR meer. Maakt het uit als ik een S1 koop tov S2?
Vanaf 2008 was ABS op de S2 standaard in Europa, waarvan mijn punt vooral is dat daar misverstanden op de loer liggen.

Hoe "op" zou een motor zijn met 35-50k km op de teller? Die zijn wel ietsje goedkoper...
Indien er gewoon voldoende onderhoud is geweest zijn ook die nog keurig. Maar met dergelijke standen zou ik het laten staan als er geen historie van is.
 
Beste behulpzamen,. Ik heb gebeld met arie motoren, hij is daargekocht in 2008 en heeft voor het laatst onderhoud gehad daar in 2010. De kmstand stond toen op 11000 km. Dat betekent dat de motor in 12 jaar tijd dus 8k heeft gereden. Het kan hoor, maar toch. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat de km teller was losgetrokken oid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan