Zijn hier mensen die ervaring hebben met track days EYBIS?

shiny

MF veteraan
25 dec 2004
22.311
7
Zevenaar
Ik kwam na wat rondsurfen op de site van EYBIS terrecht en zag wat voor een enorme race agenda die gasten hebben, maar ik heb nog nooit van die organisatie gehoord en ken dus ook niemand die er ooit bij gereden heeft.
Ik weet wel dat het een Belgische organisatie is, maar kan iemand mij verdere info geven over EYBIS als track day organisatie? :)
 
ik heb onder leiding van louis wuyts op mettet gereden. eybis was er ook aanwezig, heb even met die manne staan praten. puike organisatie, goede 'leraars'. het enige minpunt vond ik was de groep, bij de rookies was de groep te groot waardoor diegene die achteraan reden echt heel traag over het circuit gingen bij de lessen.
 
Heb met EYBIS vorig jaar in 2010 op Assen gereden. Ik had gekozen voor vrij rijden, dus geen ervaring met de heren zelf, alleen de organisatie, en dat was prima in orde... Alleen geen rondetijden toen, dat vond ik wel jammer!
 
Laatst bewerkt:
ik heb onder leiding van louis wuyts op mettet gereden. eybis was er ook aanwezig, heb even met die manne staan praten. puike organisatie, goede 'leraars'. het enige minpunt vond ik was de groep, bij de rookies was de groep te groot waardoor diegene die achteraan reden echt heel traag over het circuit gingen bij de lessen.
Werd er dan als één grote groep gereden en dus niet in opgesplitst groepjes van bv 8-10 man?
En de Rookie klasse (die niet op ieder datum op het programma staat) zijn dus instructie
sessie's, met hoeveel man word er dan tegelijk gereden?
Lijkt me, als ik de ervaring van moto fabini lees, niet echt optimaal om met een erg grote groep daar veel lering uit te putten.

Bij de introductie training van de Race Accademie op Assen hadden we destijds een man of 4 per instructeur op de baan, dan zie en leer je op zo'n dag zekerl wat.
 
goh ja instructie, er word uitleg gegeven over het circuit, hoe je welke bocht moet nemen. er zijn verschillende instructeurs op de baan die de groep begeleiden maar er wordt niet gesplitst, k dacht dat ze met ongeveer een 20tal waren. en rookies zijn rijders die geen of heel weinig ervaring hebben op circuit, k reed nog maar 6 maand met de moto en was de een ECHTE rookie :-)
als de groep klein is leer je heel veel bij, hoe groter de groep hoe trager de groeimarge
 
Bij de introductie training van de Race Accademie op Assen hadden we destijds een man of 4 per instructeur op de baan, dan zie en leer je op zo'n dag zekerl wat.
EYBIS moet je, denk ik, niet vergelijken met Race Academy. Kijk maar naar de prijzen, dan weet je denk ik wel wat je kunt verwachten.
 
Het is duidelijk dat de Rookie klasse niet zoals bij de RA gaat, dus voor de beginner die echt wat wil opsteken heeft het niet echt veel nut.
Maar voor een lekker circuitdagje is het dus wel een aanrader dus, zeker als ik die andere locatie in het buitenland op hun agenda zo bekijk :}
Iemand ervaring met verre bestemmingen?
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat de Rookie klasse niet zoals bij de RA gaat, dus voor de beginner die echt wat wil opsteken heeft het niet echt veel nut.
Maar voor een lekker circuitdagje is het dus wel een aanrader dus, zeker als ik die andere locatie in het buitenland op hun agenda zo bekijk :}
Iemand ervaring met verre bestemmingen?

yep heb ervaring
ben 2 jaar geleden 3 dagen met hun naar brno geweest
gewoon top geregeld :} :} :}
1e dag indeling in de de door jou opgegeven groep
aan het einde van de dag werden je rondetijden bekeken en werd je heringedeeld
zodat je altijd in de juiste groep zat met jou tijden

afgelopen jaar 3 dagen naar magny cours geweest en idem dito

net wat er hier verteld wordt het is een prima organisatie om circuitdagen te doen maar wil je echt iets leren en jezelf verbeteren is de race acadamy een betere keuze
 
ik heb alleen maar goede ervaringen met eybis... niks anders dan lof voor die gasten... schitterend circuits dat ze in 2012 weer rijden.
Heel misschien ben ik mee in lemans!
 
Kijk duidelijke meningen van ervaringsdeskundigen :) :}

Trackdays zijn prima maar een rookie-sessie is dus geen echte aanrader ;)
Thanks :)
 
Kijk duidelijke meningen van ervaringsdeskundigen :) :}

Trackdays zijn prima maar een rookie-sessie is dus geen echte aanrader ;)
Thanks :)

tuurlijk wel ,eybis heeft ook rookie groepen
alleen krijg je er niet zo een uitgebreide les als bij RA maar RA hanteerd ook heeeel
andere prijzen hoe minder deelnemers per instrukteur hoe duurder ( logisch )
de opzet van eybis en andere aanbieders is fun on track
de opzet van RA is jezelf verbetern en sneller maken
dit zijn 2 verschillende dingen
de meeste circuitrijders hebben volgens nooit met RA gereden
die rijden vlgs mij 1 of 2 keer per jaar op assen en 2 x ales frankrijk
 
echt super ervaring met eybis.
alles goed geregeld en echt 20 min rijtijd en weinig geneuzel.
op mettet met ze geweest en op assen.
op assen wat prive les gehad van een instructeur ging van 2:07 naar een 2:02.
 
Terug
Bovenaan Onderaan