Zijspan (1,5/2 persoons) gezocht voor aan Guzzi (of combi)

laat dit eens aan de vrouw zien , moet ze wel leuk vinden :)

20kx375.jpg
 
Ik ga vnvd naar dat guzzi span kijken.

Heb het topic over importeren doorgenomen maar vraag mij nu af wat de mogelijkheden zijn om het span hier te krijgen:
Kan/mag ik (als de verkoper dat toestaat natuurlijk) met het span naar huis rijden en dan hier het span afmelden (kan dat ook in Nederland?)
Hoe zit het met het berekenen van de bpm in dit geval?
Ik kan alleen de nieuwwaarde van de motor uitrekenen maar ik neem aan dat het zijspan hierin ook meegenomen moet worden?
Als ik via de genoemde sites de bpm wil berekenen van de motor kom ik op 0,- uit omdat deze motor van 1993 is, klopt dat en betekent dat dat ik dus helemaal geen bpm hoef te betalen (ook niet voor het zijspan?)
 
Laatst bewerkt:
Nee, aangenomen dat deze motor een L3 kenteken heeft hoef je alleen over de motor BPM te betalen. Maar deze motor is volgens mij origineel Nederlands, dus dan zou ik de discussie met de belastingdienst aangaan, er is dan al een keer BPM betaald. Maar volgens mijn kom je op nul, of een restbedrag uit. In verhouding tot de motor zijn dat de kosten niet.
Misschien kan je zelfs het originele NL kenteken weer terug krijgen.
 
Is een span dat in Dtsland rond rijdt niet eigenlijk altijd een L4?

Ivm Tüv en dergelijken?
 
Is een span dat in Dtsland rond rijdt niet eigenlijk altijd een L4?

Ivm Tüv en dergelijken?
In ieder geval moet het als zijspan gekeurd zijn. Ik neem aan dat bij de periodieke Tüv ronde het kenteken aangepast zal worden.
Omdat alles wat aangepast is een registratie moet hebben denk ik dat je zonder problemen een Duits span in NL kan importeren. Andersom is moeilijker, maar dat laten we dan maar aan de Duitsers over.
 
Nee, aangenomen dat deze motor een L3 kenteken heeft hoef je alleen over de motor BPM te betalen. Maar deze motor is volgens mij origineel Nederlands, dus dan zou ik de discussie met de belastingdienst aangaan, er is dan al een keer BPM betaald. Maar volgens mijn kom je op nul, of een restbedrag uit. In verhouding tot de motor zijn dat de kosten niet.
Misschien kan je zelfs het originele NL kenteken weer terug krijgen.

Ik heb het zijspan gisterenavond gekocht!
Het is echt in super goede staat en het zijspan is meteen toen de motor nieuw was aangebouwd.
Ik ga het span komend weekend halen met een autoambulance oid.

Wat is een L3/L4 kenteken, en waar kan ik dat zien? (het zijspan staat zowel op de fahrzeugbrief als op de fahrzeugschein vermeld)

@Halflive: waarom denk jij dat dit origineel een Nederlandse motor is?
 
Ik heb het zijspan gisterenavond gekocht!
Het is echt in super goede staat en het zijspan is meteen toen de motor nieuw was aangebouwd.
Ik ga het span komend weekend halen met een autoambulance oid.

Wat is een L3/L4 kenteken, en waar kan ik dat zien? (het zijspan staat zowel op de fahrzeugbrief als op de fahrzeugschein vermeld)

@Halflive: waarom denk jij dat dit origineel een Nederlandse motor is?
Ik dacht dat dit de motor van Bert111 was. Volgens mij heeft hij deze in Nederland gekocht.
Als jij hem dit weekend van Bert gekocht hebt had hij je dat vast wel verteld. Ik zal er dus wel naast zitten.
Als het zijspan op de fahrzeugbrief staat heb je de keuring al eigenlijk binnen. Je moet straks langs de RDW om een kenteken te krijgen, dan doen ze een kleine APK. Dan moet je even opletten dat de keurmeester hem als L4e keurt. De wielbasis, het gewicht, zitplaatsen en het aantal wielen moeten opnieuw ingevoerd worden.
Bij regel J van de fahrzeugbrief staat L3e, of L4e. Daaronder een korte omschrijving.

full


Het voorbeeld is dus een Hando ohne beiwagen sneller als 45 km/h
 
Is het nu die zwarte Cali III met EZS geworden?
Ik dacht dat het de geel/grijze BMW van Bert was.

Bij de keuring even meekijken en opletten dat de keurmeester een L4e keuring doet, en dat alle gegevens ook goed op het kaartje komen. Dat maakt latere verkoop, export en politiecontroles in het buitenland weer wat soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.
Heb zojuist al een keuringsafspraak bij de RDW gemaakt voor as maandag, dus dat gaat snel. Ik zit alleen nog met het invullen van het bpm formulier van de belastingdienst.

Het is mij ondertussen duidelijk dat ik geen bpm hoef te betalen omdat de motor 21 jaar oud is (als je dan het rekensommetje uitvoert kom je op een kortingspercentage van boven de 100%). Maar wat moet ik nu bij de netto catalogusprijs invullen? Alleen het bedrag van de losse motor of moet ik hier ergens ook iets van de prijs van het zijspan aangeven? Of moet dat bij accessoires? Als ik de toelichting van het onderdeel accessoires lees dan gaat het alleen om zaken die de importeur of fabrikant zijn aangebracht en dat is niet het geval bij een zijspan.

Wie kan mij helpen?
 
Voor de geïnteresseerde: Heb even een nieuw topic aangemaakt over het verhaal 3 of 4 personen op kenteken nav RDW keuring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan