je zou het eens kunnen proberen bij van die gespecialiserde auto aanpassers (voor gehandicapten. Die passend ook hele achterkanten van auto's en/of stuurinrichting aan bij bijvvorbeeld mensen die met rolstoel en al meegaan. Er zijn er een aantal van die gespecialiseerde bedrijven zoals o.a. Bever.
Die zijn technisch zeker in staat om een motor met los aan te schaffen zijspan aan te passen en ook ev.t. het RDW gedoe van je over te nemen. Of ze het ook willen doen weet ik niet, maar ze zullen zeker met jou en je vader meedenken
leuk idee trouwens om je ouwe heer zo toch zijn plezier te laten beleven
als je vader zelf het zijspan zou willen/kunnen besturen, zou ik deze site maar eens goed bekijken:
Welkom bij Motor Mobiliteit voor Gehandicapten - Motor Mobiliteit voor Gehandicapten
hier komt dus ook Rob Janssen om de hoek kijken, da's die man uit Assen waar hierboven over is gesproken.
alleen een bak maken waar de rolstoel in kan en vastgezet kan worden moet niet zo'n probleem zijn denk ik.
Zijspan eraan in de vorm van een platform met rijplaten enzo.
hoe mooier je het wil hebben hoe duurder het wordt. Ook afhankelijk van wat je aan de motor allemaal aan wil passen (autowielen/schommelvork etc.)
het gemakkelijkste is met rolstoel en al , of dat het goedkoopst is weet ik niet , weet wel dat hij niet uit de stoel moet en geen gefrunik met de chair of lelijke steunen .ja das waar, maar weet niet wat makkelijker is.
vandaar dit topic om eens te kijken wat er allemaal mogelijkis en natuurlijk ook tegen welke kosten
misschien kan je er ook een takel op maken, je weet we, zo'n ding waar ze gehandicapten mee in bad of bed tillen.
als ik er zo over nadenk, een takel is misschien de mooiste oplossing.
de mast kan je insteek maken, tijdens het rijden steek je hem op een lager punt tussen de motor en het span.
een inklapbare rolstoel kan gewoon op een fietsenrekje achterop het span.
je vader blijft tijdens het ritje gewoon op het tilzeiltje zitten.
Ik denk dat Pa met de Rolstoel in de Bak moet, dat is wel iets meer werk.
Om de Man zo op een Platvorm te zetten lijkt mij niets
ok hmmm heb ook nog een R80 staan, en dat is makkelijker zeg je.
alles zelf doen klinkt als een mooi project, maar heb er jammer genoeg de tijd niet voor
aan de tweekleps BMW's worden al sinds 1969 zijspannen gebouwd.
je hebt er een vrij eenvoudig hulpframe voor nodig.
die zijn er in allerlei varianten en worden ook tweedehands aangeboden.
een K1100 heeft geen onderframe.
daar moet een behoorlijk groot en zwaar hulpframe aan komen.
die hulpframes vind je tweedehands niet veel en zijn behoorlijk duur.
als je eenmaal zijspan rijdt wil je ook graag kleine wielen en naloopverkorting.
doordat er al zoveel tweeklepszijspannen gebouwd zijn vind je die voor een R80 ook veel makkelijker als voor een K-serie.
tijd zal je toch moeten hebben.
zelfs als je besluit voor een simpele ural te gaan moet je nog zelf een takel met een mast en een fietsenrek ontwerpen en fabriceren.