Zoek intercom

Bowtech is PMR, staat er toch bij? Of mis ik iets?
Die bowtech heb ik ook een bevalt prima hoor. Het is een PMR en daarmee kan je met iedereen lullen die je maar wilt (inclusief sommige rijscholen hier in de buurt }) )
Ik heb er een HS-400 setje bij, maar je kan net zo goed een HS-100 nemen want dat telefoneren is niets op de motor.
En ik ben er ook al wel achter dat als je ECHT lekker met elkaar wil kletsen dat je er dan een apparaatje tussen moet zetten van Baehr oid. Boven de 80 a 100 km/uur versta je elkaar niet meer echt goed.
 
Op die ToeCOMPst website zie je ook mooi het verschil tussen LPD en PMR, dat die 490mW extra ook niet even ideaal is. Dat een LPD beter klinkt maar kleinere afstand heeft, maar dat je bij PMR weer boven de 100km nog elkaar kan horen.

Ik wil zelf nog een setje kopen, maar ik zie nog wel wanneer en of het LPD of PMR wordt, duurt nog eventjes voor ik weer mag gassen.
 
Op die ToeCOMPst website zie je ook mooi het verschil tussen LPD en PMR, dat die 490mW extra ook niet even ideaal is. Dat een LPD beter klinkt maar kleinere afstand heeft, maar dat je bij PMR weer boven de 100km nog elkaar kan horen.
Of je elkaar goed kan horen heeft meer met de manier van inbouwen van de microfoon te maken als met de zendtechniek (volgens mij hoor). En al bouw je het nog zo goed in, boven de 100 hoor je elkaar echt niet meer hoor. Tenminste niet zonder bijkomstige apparatuur. Zie hier voor een zelfbouwprojectje.
Ik wil zelf nog een setje kopen, maar ik zie nog wel wanneer en of het LPD of PMR wordt, duurt nog eventjes voor ik weer mag gassen.
Bij mij hing het af van mn vrienden. Die hadden een PMR, dus ik automatisch ook :) (tegen mezelf lullen heb ik niet zo 'n ding voor nodig, doe ik al hele dagen)
 
Ik wil eigenlijk ook niet al te duur een
INTERCOM systeem dus voor mij en mijn vriendin die achterop zit.
Maar ik wil meteen eventueel met andere motor rijders kunnen comuniceren. dus liefst 2 in 1 en dat heeft autocom weer niet :(

ik heb btw nog wel 2 27mc bakkies liggen waarvan in in 20 kanaals uitvoering en ontzettend klein

Nou als je een beetje handig bent, kun je van die bakkies zelf ook een intercom maken... Ergens op internet is een NL site die precies beschrijft hoe je van die bakkies een intercom kunt maken (zelf dus)... Moet alleen een klein beetje gepield worden met schakelaars en verbindinkies... Solderen dus.

Ben je nou niet zo handig... Dan ben ik wel geinteresseerd om die dingen van je te kopen :) :)
 
Nou die bakkies ga ik denk ik niet in mijn motortje fixen
ik wil niet zo'n lompe antenne op me motor. spap mischien wel ( valt toch niet meer op op zo'n gold ding )
 
DaFoolio, die spullen van Baehr, wat zijn dat precies?
Ik heb wel van m'n rij-instructeur gehoord, hoe ik m'n microfoon aan kan passen zodat ie minder achtergrond geluid meestuurd.
 
DaFoolio, die spullen van Baehr, wat zijn dat precies?
Ik heb wel van m'n rij-instructeur gehoord, hoe ik m'n microfoon aan kan passen zodat ie minder achtergrond geluid meestuurd.
Baehr levert kastjes die intercoms bevatten of toevoegingen voor intercoms (filters en dat soort grappen). Ze zijn alleen allemaal VEEEL te duur. Kijk eens op http://www.cdc-soft.be/mtp/Nl/Shop_Intercom.htm (geen reclame, maar ik kon effe geen andere pagina vinden). Bij de meeste motorport vestigingen hebben ze het wel volgens mij.
 
Baehr levert kastjes die intercoms bevatten of toevoegingen voor intercoms (filters en dat soort grappen). Ze zijn alleen allemaal VEEEL te duur. Kijk eens op http://www.cdc-soft.be/mtp/Nl/Shop_Intercom.htm (geen reclame, maar ik kon effe geen andere pagina vinden). Bij de meeste motorport vestigingen hebben ze het wel volgens mij.
Bedankt, zal eens ff een blik werpen.
 
Hier en daar zie je de Alan 441 al voor 100 euro per setje (zonder helmsets). Is ook niet duur, maar geen CTCSS/DCS codering...
 
Waar is hier en daar :? , want de goedkoopste die ik kan vinden zijn 85 euro per stuk.
I.c.m. een helmsetje komen ze dan op een totaalbedrag van +/- 300 euro.
 
Ik heb Rutten gebeld, en ze verkochten inderdaad intercoms, maar daar zijn ze mee gestopt '( !
Nog meer adresjes?????
 
Waar is hier en daar :? , want de goedkoopste die ik kan vinden zijn 85 euro per stuk.
I.c.m. een helmsetje komen ze dan op een totaalbedrag van +/- 300 euro.

op google.nl zoeken. alan 441 kan niet op de motor. maar een setje is 100 euro. Verder is 300 euro normaal voor alan 456 met helmsets.
 
Goedkoop is duurkoop !

Zeker bij dit.....

Ga niet voor de goedkoopste.

Ga ook niet voor een systeem waarmee je maar 1 speaker in je helm hebt.
2 is absolute noodzaak.

Geloof mij, ik ben inmiddels al heel wat pleuro's armer omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten.

Microfoon moet je bij wijze van spreken op kunnen eten in je helm.
Alleen dan (incl. 2 speakers in helm) kan je boven de 100 Km/h met elkaar praten.
 
Goedkoop is duurkoop !

Zeker bij dit.....

Ga niet voor de goedkoopste.

Ga ook niet voor een systeem waarmee je maar 1 speaker in je helm hebt.
2 is absolute noodzaak.

Geloof mij, ik ben inmiddels al heel wat pleuro's armer omdat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten.

Microfoon moet je bij wijze van spreken op kunnen eten in je helm.
Alleen dan (incl. 2 speakers in helm) kan je boven de 100 Km/h met elkaar praten.
Die van mij zit dan ook tegen m'n wang op m'n mondhoek...
 
Zijn deze dingem ook voor motor ---> auto communicatie te gebruiken??? Zal denk ik wel eens gebeuren dat de rest van de family in het koekblik zit en dat ik er rondjes omheen rijd.... :]
 
Zijn deze dingem ook voor motor ---> auto communicatie te gebruiken??? Zal denk ik wel eens gebeuren dat de rest van de family in het koekblik zit en dat ik er rondjes omheen rijd.... :]

zo gebruikt een deel van de rijschoolhouders ze ook. Geen enkel probleem.
 
Hallo: Ik ga zelf dit weekend een toertocht rijden en heb bij powersound in coevorden een setje gehuurd, kijken hoe dit bevalt,dit betreft wel een portofoon met oortje, maar 1 nadeel je hebt volgens mij wel een zendvergunning nodig..
Zal ff informeren als ze meer van dat spul verkopen..
 
zo gebruikt een deel van de rijschoolhouders ze ook. Geen enkel probleem.
En die rijscholen die ontvang ik soms ook wel eens op mn PMR als ik hem toevallig aan heb staan. En dan kon ik het meestal niet laten om even terug te kletsen :+
Op vrijdag 14 juni 2002 08:30 schreef mexyak het volgende:
Hallo: Ik ga zelf dit weekend een toertocht rijden en heb bij powersound in coevorden een setje gehuurd, kijken hoe dit bevalt,dit betreft wel een portofoon met oortje, maar 1 nadeel je hebt volgens mij wel een zendvergunning nodig..
Zal ff informeren als ze meer van dat spul verkopen..
Ik heb een PMR446 en daarvoor (geld ook voor de LPD) heb je zeker weten geen vergunning nodig in Nederland. In de handleiding staat wel dat in sommige Europese landen bepaalde kanalen niet gebruikt mogen worden.
 
Ik heb een PMR446 en daarvoor (geld ook voor de LPD) heb je zeker weten geen vergunning nodig in Nederland. In de handleiding staat wel dat in sommige Europese landen bepaalde kanalen niet gebruikt mogen worden.
ep kanaal 1 en 2 is in Frankrijk niet toegestaan. Zelf zitten wij meestal op kanaal 5, hoewel we ze bijna nooit bij ons hebben...
 
Op vrijdag 14 juni 2002 10:54 schreef Kubiekdriehoekje het volgende:ep kanaal 1 en 2 is in Frankrijk niet toegestaan. Zelf zitten wij meestal op kanaal 5, hoewel we ze bijna nooit bij ons hebben...
Ik heb dat ding nou 3 a 4 maanden. En ik heb hem al zeker 4 keer meegehad tijdens het rijden. Ik moet nog even een stroomvoorziening voor de porto op mn motor maken, want batterijen kopen elke keer is ook niet de mooiste oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan