Zoekend naar een beginnersmotor

Ergino

Slaapkop
14 mrt 2020
63
23
Best
Hoi lieve motorliefhebbers,

Ik ben momenteel aan het lessen, of ja voorlopig niet nadat mijn avd twee keer is afgelast door omstandigheden. Ben ik op zoek naar een aantal passende motorvoor mezelf. Mij doel is om nu een wat goedkopere motor te kopen om echt ervaring op te bouwen in het begin. Deze motoren heb ik op het oog:

Suzuki bandit 650

Suzuki sv650y

Yamaha tdm

Suzuki DL650 V-Strom

Honda nc700

Honda cbf 600

Hebben jullie nog andere die niet al te duur zijn? En is in het begin abs cruciaal?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt zelf een yamaha bulldog als eerste motor , best een zwaar apparaat de eerste 2 a 3 keer rijden. Daarna wordt het steeds makkelijker. De bulldog is geen goedkope motor maar ik heb ook leuke opknappers gezien voor 1750,- Je moet ook even weten welk type motor je wilt gaan rijden, dat maakt de zoektocht wat makkelijker. Heb je straks je A of A1 /A2? Ik had graag ABS op mijn motor willen hebben, maar dan kom je gauw op een wat groter budget uit.Kan je zelf een beetje sleutelen ? wat is je leeftijd?
 
Kan allemaal wat je schrijft, waar gaat je voorkeur naar uit? Waar les je op en wat mis je daar? Wat wil je met de motor gaan doen?
Ben je al ergens wezen proefzitten?

Kijk ook eens hier om alvast een idee te krijgen over hoe opgevouwen je op bepaalde modellen zit

Uit je lijstje valt voor mij vooral de tdm op, waarom staat die er tussen?
 
Hoi lieve motorliefhebbers,

Ik ben momenteel aan het lessen, of ja voorlopig niet nadat mijn avd twee keer is afgelast door omstandigheden. Ben ik op zoek naar een aantal passende motorvoor mezelf. Mij doel is om nu een wat goedkopere motor te kopen om echt ervaring op te bouwen in het begin. Deze motoren heb ik op het oog:

Suzuki bandit 650

Suzuki sv650y

Yamaha tdm

Suzuki DL650 V-Strom

Honda nc700

Honda cbf 600

Hebben jullie nog andere die niet al te duur zijn? En is in het begin abs cruciaal?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik zie niet perse goedkopere motoren in je rijtje staan. Een DL650 bijvoorbeeld kost standaard nog zo'n beetje €3000. Particulier of afgeragd nog wel iets minder, maar meestal... Dus goedkoop is relatief.

PS: Ben benieuwd of je nog terugkomt voor een reactie.
 
Ga naar marktplaats en stel een max. in en scroll door het aanbod...... :?

En rechtsboven heb je een zoektekentje, ‘beginnersmotor’ en klaar, vraag is vaak langsgekomen.

Even een tip: ga met je rijinstructeur om tafel en onder het genot van en kopje koffi babbelen over motoren. Komt vanzelf wat bovendrijven......

Succes.
 
Yamaha Fazer is ook een fijne allround motor, wordt alleen wat duurder als je ABS wilt hebben. Mocht ik ooit een nieuwere motor kopen zou ik het wel in overweging nemen maar ik begin een oude lul te worden die te weinig rijdt O-)
 
Heb nog een honda deauville uit 2004 motor is van mijn vrouw zij heeft er vanaf 2012 er niet meer op gereden, af en toe pak ik hem nog eens.
Vorig jaar nog een nieuwe accu erin gedaan. In 2018 olie en remvloeistof vervangen.
Zij heeft de motor van een collega op haar werk overgenomen deze goede man heeft er het hele jaar mee gereden dus de motor heeft pekel gezien en dat zie je op het blok die zie er niet mooi uit. Er zit een nieuwe accu in deze heb ik vorig jaar geplaatst
Voor een paar weken geleden nieuwe brandstofmotor geplaatst heb de motor schoongemaakt waar mij opviel dat de remblokken aan vervanging toe zijn.
Wou deze nog vernieuwen maar als je er 1500 euro voor geeft mag je hem zo meenemen.
km stand 23822 miles Motor is net zo engels als mijn vrouw.

Was ik nog vergeten te vermelden er zit een Garmin zumo 220 deze blijft erop.
 
Laatst bewerkt:
Je kan voor de zoveelste keer copy-paste doen.

Een nieuw member gooit een bericht over de muur en daarna verdwijnt ie in het NIETS!
 
Laatst gezien maandag, tis nu woensdag...
Snappen jullie dat er mensen zijn die niet standaard dagelijks een forum in de gaten houden?
Dat snap ik zeker. Maar als je een vraag post, kijk je wel vaker toch?
Als ik een vraag post dan klik ik met 2 minuten op refresh en hou ik in de gaten hoeveel de post is gelezen.
 
ik had die gs 500neven opgezocht best leuk ding om mee te beginnen. ik zoek ook nog een lichte motor voor dochter lief om mee te leren oefenen.
 
Je kan zelfs op een 1000 cc beginnen
Als je maar beheerst met de power omgaat en niet iemand bent die grensen opzoekt ik ben begonne op een 1100, 4 cilinder rijd super. 😎🤙
 
Terug
Bovenaan Onderaan