Zoekend naar een beginnersmotor

Mijn eerste motor is een Suzuki bandit 1200 uit 2006, met ABS.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hem vooral op het uiterlijk gekocht. Mijn instructeur laten proefrijden en na laten kijken zegmaar.

Hoor veel dat het een zware beginnersmotor is en dan ook nog eens voor zo'n klein meisje als ik.... maar ik ben van mening dat het echt aan je eigen rijstijl ligt.
En of ABS zo cruciaal is,,, mwa denk dat het wel mee valt.

Mijn advies dus, gewoon kopen wat je leuk vind en waar je lekker op zit en wat in je budget past. Iedereen heeft toch wel een andere mening en uiteindelijk ben jij de gene die er op moet rijden.

Gaat dan meestal om het vermogen, niet zo zeer om het gewicht. Met tegen de 100 pk aan lijkt de 1200 mij een prima fiets. Koppel zal er gezien de cilinderinhoud eerder inkomen dan een standaard 600 met het zelfde vermogen, maar dat zal minder verrassend zijn dan een 150 PK fiets met een flink eindschot.

Om even het ABS verhaal in dit topic te vullen; jaren een ZZR 600 zonder ABS gereden, nu een bewuste keuze gemaakt om een ABS fiets te kopen. Ik persoonlijk vind het gewoon een fijne gedachte dat er een stuk techniek is die mijn fouten kan corrigeren. Want hoewel ik bij de ZZR mijzelf gelukkig nooit onderuit heb geremd, en in een auto met ABS dit alleen onder unieke omstandigheden (sneeuw waarmee ik toch geen motor rij) heb weten aan te spreken verwacht ik het nooit nodig te hebben... Maar juist voor het onverwachtse moment vind ik het fijn om achter de hand te hebben.

Ik ben nou eenmaal geen Rossi of Verstappen.
 
Gaat dan meestal om het vermogen, niet zo zeer om het gewicht. Met tegen de 100 pk aan lijkt de 1200 mij een prima fiets. Koppel zal er gezien de cilinderinhoud eerder inkomen dan een standaard 600 met het zelfde vermogen, maar dat zal minder verrassend zijn dan een 150 PK fiets met een flink eindschot.
Gewicht en vermogen krijg ik vaak te horen ja. Maar ik vind dat het ligt aan je rechterpols. Ja ik kom er vlot mee weg en ja hij heeft veel koppel en ja ik rij sneller te hard dan op mijn les motor maar wat ik bedoel... Hoeveel vermogen zo'n ding ook heeft, het ligt toch echt aan jezelf hoe je er mee omgaat :)
 
Mijn eerste motor is een Suzuki bandit 1200 uit 2006, met ABS.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hem vooral op het uiterlijk gekocht. Mijn instructeur laten proefrijden en na laten kijken zegmaar.

Hoor veel dat het een zware beginnersmotor is en dan ook nog eens voor zo'n klein meisje als ik.... maar ik ben van mening dat het echt aan je eigen rijstijl ligt.
En of ABS zo cruciaal is,,, mwa denk dat het wel mee valt.

Mijn advies dus, gewoon kopen wat je leuk vind en waar je lekker op zit en wat in je budget past. Iedereen heeft toch wel een andere mening en uiteindelijk ben jij de gene die er op moet rijden.
Bandit leuke motoren alleen die dikke pijp vind ik
Maar niks😂
 
Bandit leuke motoren alleen die dikke pijp vind ik
Maar niks😂
Hahaha ik ben tot over mijn oren verliefd op Mr. Bandit 🤭🤭
IMG_20200809_220248_657.jpg
 
Door jou ben ik nu ook aan het kijken voor een bandit. In mijn lijstje staan nu 3 motoren de yamaha fz6, Honda cbf600 en de suzuki gsf 600/650. Maar ben geduldig aan het zoeken naar de ware😂
Voor mij was het liefde op het eerste gezicht haha. Veel andere mooie motoren gezien maar geen 1 kon deze overtreffen haha. En geen moment spijt gehad !!
 
Voor mij was het liefde op het eerste gezicht haha. Veel andere mooie motoren gezien maar geen 1 kon deze overtreffen haha. En geen moment spijt gehad !!
Weet je toevallig waar ik vooral op moet letten bij deze motor? De zwaktes..
 
Durf het je niet te zeggen... ik heb mijn rijinstructeur meegenomen om hem na te kijken....
Misschien eens kijken in het bandit topic ? Die mensen weten dat wel
Wel chill zon rijinstructeur dan. Heb je geluk mee gehad... Ik zal is kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan