Zoektocht naar een sportieve toer motor

Was te verwachten ;)

Op een BMW of Pan zit je rechtop, een Yamaha FZ/Fazer oid daarmee zit je (enigzins) rechtop, maar de meeste voorstellen hier zit je toch behoorlijk voorover. Stuur komt niet of maar net boven de tank uit. Niet dan?
 
Laatst bewerkt:
ik zoek het volgende:

- Sportieve motor met toer eigenschappen. Concreet: geen echte buikschuiver maar ook niet een té rechte zit
- Genoeg power om een paar jaar me vooruit te kunnen
- Goed te berijden voor een beginner
- Mogelijkheid tot goed meenemen 2de passagier

Ter schets: Ik zal met name korte stukjes rijden voor de fun en stukken van 50-130 km voor bezoek bij vrienden en familie.

De motor moet goed onderhouden zijn en niet met allerlei gebreken zijn zodat ik meer bij de garage sta dan kan rijden.

budget indicatie: 2000-2500 euro.

Iemand tips van types of advertenties?

lees eens goed, er staat niet dat ie bijna rechtop wil zitten, er staat dat ie niet alá MV-Agusta of Ducati 9xx er met een hernia af wil stappen
ook moet de motor REDELIJK sportief zijn, een PAN valt wat mij betreft hier niet bij.
Thundercat of VFR komen dichter in de buurt
 
Laatst bewerkt:
Moah, met een Pan kan je anders heéel sportief rijden. OK geen 250km/h+ maar dat zal TS voorlopig toch ook nog niet gaan doen, gok ik zo.
 
Nogmaals ff doorsparen

Voor 2000 euro koop je een wrak. Over een jaar heb je 6000 euro uitgegeven en dan heb je nog steeds een wrak. Kun je dus beter ff wachten.

En trap nou niet in die onzin. Een goede Blackbird voor 2000 euro vindt je niet. En een GSXF, VFR etc. is allemaal gedateerde troep. Rijp voor de shredder. Wil je nog niet dood op gevonden worden.

Als ik je avatar moet geloven, rij jij op een ontzettend hok...

Op de SR na is een VFR 1 van de betrouwbaarste motoren.
 
Gelukkig.

Beste advies wat ik je kan geven: Proefrijden op verschillende motoren. Ik ben een keer naar de lokale motorboer gegaan en kon daar geheel vrijblijvend proefrijden op verschillende modellen.
 
FZS600 nog een optie? Al zal dat wel aan het randje voor je budget worden vrees ik, maar het kan wel als je goed zoekt. Zijn ook vrij algemene motoren die je overal wel redelijk voor kan gebruiken.
 
Nee hoor, ik lees vrolijk mee en tik netjes de typenummers in op marktplaats op zoek naar koopjes ;)


In dat geval: Yamaha XJ900, mijn eerste motor, nu derde jaar in. Tot 5000 rpm een rustige, mooie motor. In het buitenland met 6000 - 7000 rpm door Eifel, Vogezen, Jura en Alpen gereden. Erg fijn.
Kocht m op 62.000, nu 86.000 KM
Geen onderhoud, behalve de beurten en olies. Cardan. Mogelijkheid voor passagier en bagage.

In de spits voldoende snel om (ook in de vijfde versnelling) snel even erlangs te kunnen.
Prima op de binnenweg, in de stad ook ok maar niet zo wendbaar als de lichtere machines (en je lesmotor)
 
als ik dan nog wat moet noemen voor weinig, Bandit600 :Y kogelvrij oliegekoeld blok, stalen frame wat niet stuk kan (maatje van me heeft die van hem een keer of 10 neergelegd, niks mee aan de hand :') ) simpele techniek

tis alleen meer naked en rechtop, dat moet je liggen.
maar ik zou iig eerder voor de Bandit600 gaan als bv een GSX600F, Bandit is een veel fijnere motor
 
Laatst bewerkt:
Een suzuki gsx1100f? Een vrij groot blok met ik dacht 140 pk en mogelijkheid tot een koffersetje.

http://link.marktplaats.nl/415625624

Of een Yamaha FJ 1200

http://link.marktplaats.nl/407720841

Honda Pan European

http://link.marktplaats.nl/424367733

En zoals hierboven ook al gemeld, de yamaha XJ 900 F .. Heb ik zelf ook (ben aan mijn 2e bezig, eentje uit '90) en is niet stuk te krijgen. Koffersetje er op en lekker sturen voor weinig ;)

Tja het is zo smaakgebonden, je zal zelf een beetje moeten speuren op marktplaats e.d.

Waar je ook veel motoren op kunt zoeken is deze site:

de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
 
Laatst bewerkt:
Zonde van het geld, huren is erg duur. TS kan beter proefrijden en eentje die bevalt kopen.

In minder dan 60 minuten weet hij echt hoe en wat zo'n fiets allemaal kan en of het model geschikt voor hem is. TS is beginner en daarom redelijk onervaren, een weekendje brengt hem veel verder.
Huren kost wat, maar beter zo dan dat ie een verkeerde aankoop doet.
 
triumph sprint st 955i
Triumph-SprintST-2003.jpg


of als je toch meer geld hebt te besteden,

de triumph sprint st 1050.

Triumph-SprintST-2005.jpg
 
die 1050 is een beetje een enthousiast ding voor iemand die net ze rijbewijs heb hoor :X heb er een keer op gereden maar man, wat zit er een koppel en power in zown ding
 
Nog niet genoemd: Kawa GTR 1000. Lekkere zit, maar oh zo snel. Onverwoestbaar en betaalbaar. Meer als genoeg paardjes voor twee + bagage.......... wat wil je nog meer ;-)
 
Als ik je avatar moet geloven, rij jij op een ontzettend hok...

Op de SR na is een VFR 1 van de betrouwbaarste motoren.

Sorry voor mijn late reactie, beetje druk gehad

Niet alles geloven, zie mijn onderschrift.

Maar ik rij idd wel eens op een ontzettend hok
 
In minder dan 60 minuten weet hij echt hoe en wat zo'n fiets allemaal kan en of het model geschikt voor hem is. TS is beginner en daarom redelijk onervaren, een weekendje brengt hem veel verder.
Huren kost wat, maar beter zo dan dat ie een verkeerde aankoop doet.

Dat kleine budget van hem is na drie keer huren op. Slecht plan dus.

Beter doen wat kleine Roon adviseert. Proefrijden dus
 
In minder dan 60 minuten weet hij echt hoe en wat zo'n fiets allemaal kan en of het model geschikt voor hem is. TS is beginner en daarom redelijk onervaren, een weekendje brengt hem veel verder.
Huren kost wat, maar beter zo dan dat ie een verkeerde aankoop doet.

Het belangrijkste voor TS is dat hij zijn eigen rijstijl creëert en daarbij een fiets zoekt waarvan hij in een proefrit denkt daarmee een aantal jaren met lol kan rondcrossen. Dat kan prima in 60 minuten.

Huren is leuk, maar het is verschrikkelijk duur en dat zou ik een beginner sowieso niet aanraden als met een dergelijk klein budget.
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste voor TS is dat hij zijn eigen rijstijl creëert en daarbij een fiets zoekt waarvan hij in een proefrit denkt daarmee een aantal jaren met lol kan rondcrossen. Dat kan prima in 60 minuten.

Hoe kan hij nou eerst een rijstijl creeren zonder fiets....Rijstijl creëren lukt niet in 60 minuten ;) Ook niet in een weekend, uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
wat dacht je van een honda pacific coast,een lekkere tour motor sportief goede zit houding makkelijk voor duo passagier.
en voor weinig geld te koop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan