Zoektocht naar een sportieve toer motor

ja ik ben kiplekker,jij ook?
een pc800 is een leuke motor,ziet er sportief uit rijd lekker ,lekkere zithouding ook voor de passagier,dus wat is het probleem.
en haalbaar met het budget.
en volgens mij werd er om een toer motor gevraagt en geen racer.
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht je. Sommigen hebben een andere kijk op 'sportief rijden'. Waarschijnlijk geldt hard rijden als norm? Ik weet het niet.



:z
 
wat dacht je van een honda pacific coast,een lekkere tour motor sportief goede zit houding makkelijk voor duo passagier.
en voor weinig geld te koop.
Een PC800 sportief? :?

Het woord 'sportief' kende ik nog niet in die context :+

Ik las boven de tip voor een XJ900 of de Div voorbij komen. Wat mij betreft een goede suggestie. Als je de roestproblemen in de gaten houdt, heb je daar ook een ontzettend betrouwbare motor aan.
 
ja ik ben kiplekker,jij ook?
een pc800 is een leuke motor,ziet er sportief uit rijd lekker ,lekkere zithouding ook voor de passagier,dus wat is het probleem.
en haalbaar met het budget.
en volgens mij werd er om een toer motor gevraagt en geen racer.

onder een sportieve (let op, er staat sportief!) tourmotor versta ik dit:

VFR750:

98_honda_vfr750f.jpg


VFR800:

2009-honda-interceptorvfr800fi-picture.jpg


Triumph Sprint ST:

2008_Triumph_Sprint_ST_red.jpg


Yamaha FZ1S:

2007%5C12%5C24%5Cbikepics-1125081-full.jpg


Kawasaki ER6F:

88479e9183ec402fbf0982e46b42ad96.jpg


Kawasaki Z1000SX:

2011-kawasaki-z1000sx-photo-1.jpg




en niet zown rijdende pleepot als een PC800 :r :')

30640574-L.jpg

Honda_PC_800.jpg




en DIT versta ik onder een racer

2009-honda-fireblade-cbr1000rr-photo.jpg

MV%20Agusta%20F4%201000%20Senna%20%20%204.jpg
 
Een echte toermotor heeft een cardan ;)

Maar een pc800 sportief? Nee, niet echt :+ Wel comfortabel en erg onderhoudsvriendelijk.

ach, ik had nog een hele rits BMW's op kunnen noemen ;) (F800ST, R1100RT. R1100S, R1100R, R1100GS, evenals de 1200's etc etc)
zonder ketting iig ;)

ik zou overigens liever voor een NTV650 Deauville gaan als een PC800 :9
 
ik zou overigens liever voor een NTV650 Deauville gaan als een PC800 :9
De Deauville is toch meer voor de Europese markt, en ontworpen door de motor-afdeling van Honda. De PC800 was ontwikkeld als een alternatief voor de auto-forens in de USA.

Beiden zou ik trouwens absoluut niet sportief willen noemen. De enige uit die familie die je dat labeltje op zou kunnen plakken is de kale NTV (en vooral het Hawk-broertje, maar die heeft weer een ketting).
 
De Deauville is toch meer voor de Europese markt, en ontworpen door de motor-afdeling van Honda. De PC800 was ontwikkeld als een alternatief voor de auto-forens in de USA.

Beiden zou ik trouwens absoluut niet sportief willen noemen. De enige uit die familie die je dat labeltje op zou kunnen plakken is de kale NTV (en vooral het [b[Hawk~[/b]-broertje, maar die heeft weer een ketting).

HAWK *O* mijn allereerste motorliefde :9~ en ik heb hem nog steeds :Y

maar als sportieve lange-afstands motor niet echt geschikt :')
zou ik eerder voor de VFR gaan, das meer een gekuipte Hawk op steroiden :Y
EIGELIJK had er een tour-VFR met cardan moeten zijn (alhoewel er nu de 1200f is) en een hardcore sport VFR met ketting }) (en liefst nog een naked bike versie van die sport VFR }) )
 
Laatst bewerkt:
onder een sportieve (let op, er staat sportief!) tourmotor versta ik dit:


Heel veel plaatjes van hetzelfde.



Het meisje moet óók nog mee kunnen + bepakking. Enne, je kunt alles wel recht proberen te l#llen, op die Triumph en ene witte bak na, gaat dat niet lekker lukken.

Even een vraagje; waarom vind jij dat een tourbuffel niet sportief bereden kan worden? Is dat omdat je er geen knietje bij kunt gebruiken, of omdat een wheelie niet kan, of is het misschien omdat je ooit nog eens op tourmotor moet gaan rijden?
 
Laatst bewerkt:
Het meisje moet óók nog mee kunnen + bepakking. Enne, je kunt alles wel recht proberen te l#llen, op die Triumph en ene witte bak na, gaat dat niet lekker lukken.

Even een vraagje; waarom vind jij dat een tourbuffel niet sportief bereden kan worden? Is dat omdat je er geen knietje bij kunt gebruiken, of omdat een wheelie niet kan, of is het misschien omdat je ooit nog eens op tourmotor moet gaan rijden?

ik las ook nergens dat de TS op zoek was naar een toerbuffel :W en ik rij zelf ook op een toermotor, een VFR750F uit 1996 :Y absoluut geen sportmotor, daar had honda de RC45 en de Fireblade voor destijds.

ooit wel eens achterop een VFR750 gezeten? zit perfect voor de passagier :Y evenals een Triumph Sprint ST etc.
deze motoren zijn er JUIST op gebouwd om lange afstanden af te kunnen leggen, MET bepakking en passagier.
zijn zelfs hele mooie harde koffersets voor te krijgen, dus over bagage geen klagen.

en onder sportief rijden versta ik idd lekker hard een bochtje pakken, knietje uitsteken, beetje weg KUNNEN kruipen achter de kuip etc, mocht je der zin in hebben

op een bankstel zitten noem ik niet sportief touren, maar lui touren.

en heel veel plaatje van hetzelfde? beetje blind ofzow? :') staan toch echt 4 verschillende merken bij elkaar hoor :z
 
Laatst bewerkt:
...
ooit wel eens achterop een VFR750 gezeten? zit perfect voor de passagier :Y evenals een Triumph Sprint ST etc.
deze motoren zijn er JUIST op gebouwd om lange afstanden af te kunnen leggen, MET bepakking en passagier.
zijn zelfs hele mooie harde koffersets voor te krijgen, dus over bagage geen klagen.

en onder sportief rijden versta ik idd lekker hard een bochtje pakken, knietje uitsteken, beetje weg KUNNEN kruipen achter de kuip etc, mocht je der zin in hebben

op een bankstel zitten noem ik niet sportief touren, maar lui touren.

en heel veel plaatje van hetzelfde? beetje blind ofzow? :') staan toch echt 4 verschillende merken bij elkaar hoor :z


Nee ik ben niet blind, ik zie echt wel verschillende merken staan, maar allemaal uit het zelfde straatje. duh. De rest van je lijstje valt af.

Een bankstel is alles behalve lui touren. Sterker nog, dat is een stuk harder werken in de bochten. Behalve op de snelweg dan is het een inderdaad een makkie. Na een tijdje gaat het wel rijden als of je op een mug zit, dat is met al die 250kg plus zware sportieve tourmachientjes.


Ohja, wheelie met een sport touringmachientje. knietje ;)
Gewoon omdat het kan ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee ik ben niet blind, ik zie echt wel verschillende merken staan, maar allemaal uit het zelfde straatje. duh. De rest van je lijstje valt af.

Een bankstel is alles behalve lui touren. Sterker nog, dat is een stuk harder werken in de bochten. Behalve op de snelweg dan is het een inderdaad een makkie. Na een tijdje gaat het wel rijden als of je op een mug zit, dat is met al die 250kg plus zware sportieve tourmachientjes.


Ohja, wheelie met een sport touringmachientje. knietje ;)
Gewoon omdat het kan ;) ;)

nou lul je jezelf toch onwijs tegen? _O- je zegt nu zelf dat je enorm moet werken om ze een bocht om te krijgen, en dat ze alleen lekker rijden rechtdoor op de snelweg. (beetje plat gezegd)
daarom zijn er ook motoren met een dubbel karakter uitgevonden *O* die kan het ALLEBEI! *O*

en dat alle motoren die ik laat zien uit hetzelfde straatje komen, dat klopt.
de TS vroeg ook om SPORTIEVE toer motoren, en daar horen deze motoren bij :Y
 
vind die persoonlijk niet mooi, maar het wordt jouw motor dus als jij hem mooi vind en hij rijdt lekker doen. een motor is heel persoonlijk heb ik zelf ook gemerkt met rijden en zoeken.
uit eindelijk bij deze beland, heb er een hele dag op gezeten 360km gereden en nergens last van.
Suzuki Bandit GSF600S 2003
3b8cfb794a7089b9352e4614a9a2dd2e
 
sportief en tour? iemand achterop?
ik doe dat al een paar jaar op een ZZR 600.
mooi uiterlijk en 100 paarden.
binnen het budget
best betrouwbaar
zodra je aan de choke gewend bent een geweldige motor.

foto van mijn motor
full
 
Laatst bewerkt:
ook een leuke motor, als je je niet laat opnaaien door andere motorrijders, is een cbr 1000 f. heb, toen mijn motor bij de spuiter stond, op die van mijn vader gereden.

voordelen:
sportief en tour
genoeg power
onder 5000 rpm voor beginner ook goed
ideaal met iemand achterop (beter dan zzr 600 zegt mijn vriendin)
binnen budget
betrouwbaardere motor is er volgens mij niet
ook voor wat langere rijders

nadelen:
gedateerd model
hij is heel zwaar
bij hoge rpm misschien wat teveel kracht voor beginner
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan