Zojuist ongeval A9-->A4

Het 'lijkt' wel komkommertijd, ook hier wordt het Motor-forum weer bijgehaald.

Vandaag in het Haarlems Dagblad:
Haarlemse motorrijdster overlijdt in bocht A4/A9.
Een 19-jarige motorrijdster uit Haarlem is afgelopen vrijdagavond overleden na een eenzijdig ongeval op het knooppunt Badhoevedorp. Door nog onbekende reden ging de vrouw- komende uit de richting Haarlem - even na 21 uur onderuit in de scherpe bocht van de A9 naar de A4. Getuigen en ambulancepersoneel verleenden eerste hulp en ondernamen pogingen tot reanimatie, maar in het ziekenhuis is de Haarlemse later dezelfde avond alsnog overleden. De politie tast nog in het duister over de toedracht van het ongeval [....]
Voor sommige motorrijders was het klaverblad bij Badhoevedorp 'een speeltuin', door iemand op de website www.motor-forum.nl ook wel het 'BHD-circuit' genoemd. "Het enige knooppunt dat tweebaans is uitgevoerd", stelde hij, nog voor het noodlottige ongeval. "Terwijl de koekblikken de vluchtstrook nodig hebben om met 60 km de bocht te maken, kan jij er met tachtig-plus strak omheen."
Bij Haarlemmermeers politiewoordvoerder Fred Kluit was het onbekend dat het drukke knooppunt ook als 'speeltuin' wordt gebruikt. "Ik heb geen informatie dat dit zo is, dus valt ook geen actie te verwachten. Ik neem echter aan dat indien motorrijders dat een leuke bocht vinden, zij ook kranten lezen en gewaarschuwd zijn door dit geval."

Lag wel voor de hand natuurlijk (na de berichten van vorige week) om dit zo te brengen maar wel een beetje hard voor de nabstaanden om dit zo terug te lezen, terwijl de oorzaak misschien/waarschijnlijk heel ergens anders ligt. Is iedere motorrijder nu ineens een A9 & klaverbladracer?


[edit] sorry, dubbel
 
Laatst bewerkt:
Tja, journalisten zuigen zoveel uit hun duim en dikken zoveel aan... gewoon zielig. Wie zegt dat ze daar aan het racen was. Voor hetzelfde geld lag er diesel of olie, misschien was haar banden spanning te laag, lekte er olie op haar achterband, het kan van alles zijn. Ok, met olie moet de politie wel kunnen constateren, maar om nu alles te gaan focussen op klaverbladracen...

Het is al triest genoeg dat ze zo jong is heengegaan.
 
Het Haarlems Dagblad, editie Haarlemmermeer geeft vandaag, 2 augustus 2004, nog wat meer info:

Plek dodelijke crasch "speeltuin"motorrijders

Badhoevedorp - Het knooppunt Badhoevdorp, waar afgelopen vrijdagavond een 19-jarige Haarlemse motorrijdster om het leven kwam bij en ongeval, was voor sommige motorrijders een speeltuin: "Het enige knooppunt dat tweebaans is uitgevoerd", stelt een motorrijder op de website van motor-frum nl nog voor het noodlottige ongeval. "Terwijl de koekblikken de vluchtsrook nodig hebben om met 60 km de bocht te maken, kan jij er met 80+ strak omheen".
Bij Haarlemmermeers politiewoordvoerder Fred Kluit was het onbekend dat het drukke knooppunt ook als speeltuin wordt gebruikt. "Ik heb geen informatie dat dit zo is, dus valt nog geen actie te verwachten, Ik neem echter aan dat indien motorrijders dat een leuke bocht vinden, zij ook kranten lezen en gewaarschuwd zijn door dit ongeval".
De politie tast nog in het duister over de oorzaak van het fatale ongeval op het klaverblad. De Haarlemse ging vrijdagavond even na 21 uur onderuit in de scherpe bocht van de A4 naar de A9, richting Amsterdam. Getuigen en ambulancepersoneel verleenden eerste hulp, de Haarlemse is later dezelfde avonf overleden.

Tot zover dit bericht.
Ik condoleer hierbij familie en vrienden van de verongelukte Haarlemse motorrijdster.
 
Het 'lijkt' wel komkommertijd, ook hier wordt het Motor-forum weer bijgehaald.

Vandaag in het Haarlems Dagblad:
Haarlemse motorrijdster overlijdt in bocht A4/A9.
Een 19-jarige motorrijdster uit Haarlem is afgelopen vrijdagavond overleden na een eenzijdig ongeval op het knooppunt Badhoevedorp. Door nog onbekende reden ging de vrouw- komende uit de richting Haarlem - even na 21 uur onderuit in de scherpe bocht van de A9 naar de A4. Getuigen en ambulancepersoneel verleenden eerste hulp en ondernamen pogingen tot reanimatie, maar in het ziekenhuis is de Haarlemse later dezelfde avond alsnog overleden. De politie tast nog in het duister over de toedracht van het ongeval [....]
Voor sommige motorrijders was het klaverblad bij Badhoevedorp 'een speeltuin', door iemand op de website www.motor-forum.nl ook wel het 'BHD-circuit' genoemd. "Het enige knooppunt dat tweebaans is uitgevoerd", stelde hij, nog voor het noodlottige ongeval. "Terwijl de koekblikken de vluchtstrook nodig hebben om met 60 km de bocht te maken, kan jij er met tachtig-plus strak omheen."
Bij Haarlemmermeers politiewoordvoerder Fred Kluit was het onbekend dat het drukke knooppunt ook als 'speeltuin' wordt gebruikt. "Ik heb geen informatie dat dit zo is, dus valt ook geen actie te verwachten. Ik neem echter aan dat indien motorrijders dat een leuke bocht vinden, zij ook kranten lezen en gewaarschuwd zijn door dit geval."

Lag wel voor de hand natuurlijk (na de berichten van vorige week) om dit zo te brengen maar wel een beetje hard voor de nabstaanden om dit zo terug te lezen, terwijl de oorzaak misschien/waarschijnlijk heel ergens anders ligt. Is iedere motorrijder nu ineens een A9 & klaverbladracer?


[edit] sorry, dubbel


Naar aanleiding hiervan heb ik het haarlems dagblad een bericht gestuurd:

Graag zou ik een reactie willen geven op het bericht van het overleden meisje op klaverblad Badhoevedorp. Mocht het voor de nabestaanden nog niet erg genoeg zijn, wordt ook nog -geheel ongefundeerd- gesuggereerd dat het kwam doordat ze aan het "racen" was op het klaverblad. Ook al rijd je met de aangegeven adviessnelheid kan je als motorrijder nog onderuitgaan door vuil, dieselsporen, bandenproblemen etc. Helaas heeft het onderuitgaan op dat klaverblad een grote kans op dit bedroevende resultaat, doordat de vangrail niet is aangepast aan de behoeften van ál het verkeer, motorrijders horen daar dus ook bij.

Het desbetreffende klaverblad is één van de meest gevaarlijke punten voor motorrijders, gezien de grote hoeveelheid rotzooi die vaak op de baan ligt en de vangrail direct naast de baan. Voor auto's kan die vangrail veilig zijn, voor motorrijders zijn die dingen levensgevaarlijk.

Het trieste feit is dat het leven van dit meisje waarschijnlijk gered had kunnen worden als de vangrail zó geconstrueerd was, dat je als motorrijder er niet meer onder kan schuiven. Als de overheid daadwerkelijk het aantal verkeersdoden terug wil brengen, lijkt me zo'n veilige vangrail een goed begin.

Nu maar hopen dat de juiste mensen het lezen
 
Knappe mail.
Hebben ze niet zoiets als een brievenrubriek? Laat ons weten als je er een reactie op krijgt.

Heb ook zoiets gehoord dat in de Gazet Van Antwerpen stond (vorige zomer, ook met komkommertijd):
Er waren een paar wielertoeristen (wielerterroristen) die bij de politie gaan klagen waren over motorrijders die illegale races zouden houden op een industrieterrein in Mechelen.
De Gazet Van Antwerpen had hier over bericht, aangedikt met een foto. Dat was een samengestelde foto (met Fotoshop o.i.d.) van het industrieterrein en een foto die uit de persmap van Honda kwam, een motorrijder die een knee-down deed.

En dat verslag met die valse foto stonden naar het schijnt ook nog op de voorpagina |( .
 
Geen idee eigenlijk of ze een brievenrubriek hebben; ik heb die krant niet. Maar ook al wordt 'ie niet geplaatst, bestaat er nog een kans dat een journalist eens een onderzoek naar gaat doen, en er een berichtje over plaatst. Hoe meer exposure, hoe beter lijkt me.
 
Geen idee eigenlijk of ze een brievenrubriek hebben; ik heb die krant niet. Maar ook al wordt 'ie niet geplaatst, bestaat er nog een kans dat een journalist eens een onderzoek naar gaat doen, en er een berichtje over plaatst. Hoe meer exposure, hoe beter lijkt me.

Ja hoor er is een rubriek met ingezonden brieven. Ik zal het even in de gaten houden. Misschien helpt het als er meer mensen reageren....
 
;( triest, 1 jaar ouder dan ik '(

en dit had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als er "veilige" vangrails gestaan hadden. Als, Als als........

Veel sterkte aan de nabestaanden en ik hoop dat er een hemel is waar dit veel te vroeg gestorven meisje rust kan vinden.
 
Piccie?

Of was er nog een reactie van de redactie?

full

Geen reactie van de redactie...
 
Mooi dat die brief geplaatst is, al vind ik eigenlijk een rectificatie voor dat ***-artikel ook wel op zijn plaats. Ze zouden dit forum moeten verbieden voor journalisten, die maken overal een sensatieverhaal van. Is in praktijk natuurlijk niet haalbaar, maar blijft lullig als je later dit soort artikelen leest. Hadden ze niet in de krant kunnen zetten dat motorrijders via de website www.motor-forum.nl massaal steun betuigen aan de familie en pleiten voor een motorrijder-vriendelijke-vangrail (lang woord)?
Greetz
Martian
 
Valt me nog mee dat ze het geplaatst hebben. Bedankt voor die scan trouwens, 't is de eerste keer dat er een ingezonden brief van me gepubliceerd wordt. (is eigenlijk ook pas de 2e die ik ingezonden heb)

Mooi dat die brief geplaatst is, al vind ik eigenlijk een rectificatie voor dat ***-artikel ook wel op zijn plaats. Ze zouden dit forum moeten verbieden voor journalisten, die maken overal een sensatieverhaal van. Is in praktijk natuurlijk niet haalbaar, maar blijft lullig als je later dit soort artikelen leest. Hadden ze niet in de krant kunnen zetten dat motorrijders via de website www.motor-forum.nl massaal steun betuigen aan de familie en pleiten voor een motorrijder-vriendelijke-vangrail (lang woord)?
Greetz
Martian

:^
 
Valt me nog mee dat ze het geplaatst hebben. Bedankt voor die scan trouwens, 't is de eerste keer dat er een ingezonden brief van me gepubliceerd wordt. (is eigenlijk ook pas de 2e die ik ingezonden heb):^

:}

Keep up the good work!



De familie veel sterkte gewenst....

But the memory remains
 
Terug
Bovenaan Onderaan