Zomerpakken: leer or whatever

Ik rij met deze:

full


Bevalt me prima met dat warme weer, is ook flink geperforeerd

http://www.alpinestars.com/moto/jackets_smxairflojacket.html
 
Precies, gewoon lekker in 't leer, veiligheid boven alles. Plus dat ik persoonlijk het rijden met een leren pak aan lekkerder vind.
En dat drijfnat voor een stoplicht staan en moeite met uitdoen moet je maar als echte motorrijder(ster) voor lief nemen.
})
Egte motorrijders zeuren niet over zweetdruppels...
En ook niet over de winter
 
geen leer, dus in textiel.
Ik pas enkele truukjes toe: rits iets open zetten, niet al het klitteband afsluiten maar open houden. De strip om je nek dicht te kunnen doen open zetten, en bij de polsen de bandjes van de jas los zodat er lucht in de openingen kan..das erg relax moet ik zeggen, want de rijwind gaat langs je pols je arm omhoog naar je rug toe.

Maar tis en blijft erg warm
 
geen leer, dus in textiel.
Ik pas enkele truukjes toe: rits iets open zetten, niet al het klitteband afsluiten maar open houden. De strip om je nek dicht te kunnen doen open zetten, en bij de polsen de bandjes van de jas los zodat er lucht in de openingen kan..das erg relax moet ik zeggen, want de rijwind gaat langs je pols je arm omhoog naar je rug toe.

Maar tis en blijft erg warm

Nog geen wesp gehapt zeker -O-
 
Ik rijd gewoon in me leren combi van Rev'it.

Gaat super en zo warm is het niet. Ja als je dr mee stil gaat staan loopt de temperatuur iets op :P

Maar mijn pak is al snel te koud door allerlei doorwaai stukken op niet kritische punten.
 
Ik rij met dit pleuris weer ook gewoon met mn mn lerenpak,keb niet anders en met een spijkerbroekje en t-shirt op zoon ding zitten zie ik niet echt zitten.

En dat uittrekken van dat spul heb ik ook geen last van,gewoon thermospul eronder en dat probleem is dan ook weg :Y
 
gewoon in leer... zolang je rijdt is het veel lekkerder dan die textiel pakken.. dus shirtje eronder zodat je jack iig uit kan als je ergens gaat zitten.. kan ook wel zonder shirtje eronder maar dat staat weer wat vreemd vinden sommige mensen (zeg het zelf wel)
 
Bij Hein gericke in almere verkopen ze doorwaai jacks, mooie pasvorm em met deze temperaturen zeker wel uit te houden. Er zitten protectie vlakken in.
 
zelf draag ik gewoon leer, met daaronder reguleerde thermowear (om je pak weer makkelijk uit te krijgen) ...

tis wel warm, maar om nou een KD te maken in je korte broek :? :+

Op het Jack Middelburgplein in Assen staat regelmatig een BMW-rijder met een jas van - als ik me niet vergis - Lookwell. Deze jas is helemaal geperforeerd, dus helemaal doorwaaibaar en daardoor lekker koel. Broeken zijn er ook van. Voor de rest zijn jas en broek uiteraard uitgevoerd met de nodige protectie.
Je kijkt trouwens zo dwars door de jas heen, zo geperforeerd ziet die er uit ;) .
:^

die met die K1200s 8-)
Was zaterdag nog ff daar en zag die jas ook ;)
 
ga straks m'n wintervoering er maar weer in doen, is niks warm zo B|

Ik rij gewoon korte broek en slippertjes...
:W
 
Wat doe je jezelf aan ?
Een leren combi ;)

Zolang je je niet gaat ergeren aan alle kleffe boel, niet gaan vloeken en mopperen dan kan het gewoon lang aan... En als je gewoon goed drinkt, mag een beetje
zweet geen probleem opleveren :) .

En ik moet ook toegeven dat ik bijzonder goed tegen warmte kan... Ik vindt dit weer echt lekker :Y
 
heb alleen een leren combi, dus daar rijd ik met dit weer ook in ;)

wel een thermo broek eronder, anders gaat het zo plakken :X
 
Als de temperatuur boven de 23 C komt, ruk ik de volgende uit de kast:

full


Waait heerlijk door, maar geeft toch goede bescherming. Ik heb er ook een zomerbroek van Giali bij, zo'n spijkerbroek gevoerd met kevlar en ander spul.

Maar wat je ook aan hebt: voor het stoplicht blijft het zweten...
 
ik rijd ook gewoon in mijn leren combi, rits van de jas een stukje open en het is best te doen als je maar blijft rijden :]

weet iemand eigelijk hoe je dat leer moet behandelen? heb er in dat half jaar dat ik de combi heb nog niks aan gedaan O-)
 
Een leren combi ;)

Zolang je je niet gaat ergeren aan alle kleffe boel, niet gaan vloeken en mopperen dan kan het gewoon lang aan... En als je gewoon goed drinkt, mag een beetje
zweet geen probleem opleveren :) .

En ik moet ook toegeven dat ik bijzonder goed tegen warmte kan... Ik vindt dit weer echt lekker :Y
:^

Mijn leren pak zit lekker en waait aardig door als ik eenmaal rij. Dat het warm is als ik stil sta, neem ik voor lief. Inderdaad veel drinken en bij thuiskomst een beetje vechten met de broek uit doen, maar dat vind ik altijd wel weer een komisch aspect. De veiligheid staat voorop. Het is dus óf niet rijden, óf een beetje zweten.
 
gewoon in leer... zolang je rijdt is het veel lekkerder dan die textiel pakken.. dus shirtje eronder zodat je jack iig uit kan als je ergens gaat zitten.. kan ook wel zonder shirtje eronder maar dat staat weer wat vreemd vinden sommige mensen (zeg het zelf wel)


foto?
 
Motor laarzen/handschoenen, jeansbroek en een G-star Jack met de rits een stukje open.
 
ik rijd ook gewoon in mijn leren combi, rits van de jas een stukje open en het is best te doen als je maar blijft rijden :]

weet iemand eigelijk hoe je dat leer moet behandelen? heb er in dat half jaar dat ik de combi heb nog niks aan gedaan O-)

Ik heb een leer combi en die moest ik insmeren met ledervet om te beschermen tegen vuil en vocht..ook word het leer soepeler..
Het beste is als je net terug bent en het pak is nog warm,meteen insmeren (het vet trekt het beste in bij lichaamstemp...

Thuiskomen van een ritje..pak uit..en het vlees ervanafhalen met een grove doek met wat vet...dan alles dunnetjes insmeren en in laten trekken. Als het pak eenmaal soepel is hoef dat niet elke keer meer...

Zo hebben ze het me in de winkel verteld..en zo doe ik het ook... 8-)
 
ik rijd ook gewoon in mijn leren combi, rits van de jas een stukje open en het is best te doen als je maar blijft rijden :]

weet iemand eigelijk hoe je dat leer moet behandelen? heb er in dat half jaar dat ik de combi heb nog niks aan gedaan O-)

niets aan doen, een doorleefd pak is mooier :Y
nee, het mijne is nog niet doorleefd '(
 
Evolution jas (textiel/kunststof) zonder regen/winter voering. Ventilatie in rug en schouders vol open. Ook ventilatie in mouwen open. Elastieke touwtjes in mouwen om de jas niet te laten wapperen (erg ruim zonder voeringen).

Broek: ook textiel/kunsstof + laarzen. Geen broek onder motorbroek.

Het warmste is voor een stoplicht staan. Het ergste is dan eigenlijk m'n helm en de bovenkant van mijn onderarmen. Jas is zwart en jas zit daar precies tegen mijn arm aan, waar dus ook de zon lekker op aan het branden is.

Zodra ik rij heb ik niet meer zoveel last van de warmte. Dan vind ik het wel meevallen.
 
Ik heb een «zomer» pak gekocht. Leer, 2-delig, en sportief. Geperforeerd!

Bevalt me prima! Maar niet geschikt voor onder de 15 graden want dan istie errug fris brrrr Tenzij je er thermo kleding onder gaat dragen. Maar hij dus erg luchtig, en veilig. (heeft test gewonnen bij sportieve 2-delige pakken tot 500 euries)

Kostte iets van 400 euries

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan