zonder rijbewijs

tamtam

Rookie
15 mei 2003
2
0
Haarlem
Heeft er iemand van jullie ervaring met motorrijden zonder rijbewijs?
Zelf heb ik al mijn autorijbewijs. Ben ook van plan om een spoedcursus te volgen, voor het motorrijbewijs. Ik vind het alleen moeilijk, om me in te houden en niet nu al motor te rijden.

Even voor de duidelijkheid, tot nu toe heb ik nog niet op de openbare weg gereden. Help mij uit de twijfel. :} :} :}
 
Even voor de duidelijkheid, tot nu toe heb ik nog niet op de openbare weg gereden.
Houden zo, tot je je rijbewijs hebt!
Dat iemand zonder rijbewijs rijdt, da's 't ergste nog niet eens.
Dat iemand zonder verzekering rijdt wel, en dat doe je dus als je zonder rijbewijs rijd.
 
Een vriend van mij heeft ook nog geen rijbewijs, maar wel een motor en reed tot een twee weken geleden er vrij regelmatig op, maar hij heeft de fiets 1 keer neer gelegd en toen ik hem vertelde dat hij helemaal niet verzekert was, ook niet aan derde, heeft hij niet meer gereden. Heel toevallig gaan we vanavond nog een klein stukje rijden als het droog blijft.
Daarna niet meer waarschijnlijk want hij moet de 26ste op.

Ik persoonlijk zou het zoiezo nooit doen!
 
Ben je mal? Zonder rijbewijs = niet verzekerd. Dat je jezelf eventueel schade berokkent, moet je zelf weten. Maar stel dat je een voetganger/fietser/motorrijder/andere onschuldige voorbijganger aanrijdt? Doe jezelf en anderen een plezier en wacht alsjeblieft tot je je rijbewijs hebt.
 
Leen eens een fiets (van iemand die daar in trapt, de mijne krijg je niet :P ) en ga op Zandvoort rondjes rijden of - als je van off-road een kick krijgt - bij de Noordersluis naast de Hoogovens (heet voorlopig even Corus geloof ik) de kuil in. Zonder rijbewijs mag je niet óp de openbare weg rijden, maar ernáást gelden andere regels. :] :X
 
Ben je mal? Zonder rijbewijs = niet verzekerd. Dat je jezelf eventueel schade berokkent, moet je zelf weten. Maar stel dat je een voetganger/fietser/motorrijder/andere onschuldige voorbijganger aanrijdt? Doe jezelf en anderen een plezier en wacht alsjeblieft tot je je rijbewijs hebt.
:^ helemaal mee eens
 
:^

Heeft er iemand van jullie ervaring met motorrijden zonder rijbewijs?
Zelf heb ik al mijn autorijbewijs. Ben ook van plan om een spoedcursus te volgen, voor het motorrijbewijs. Ik vind het alleen moeilijk, om me in te houden en niet nu al motor te rijden.

Even voor de duidelijkheid, tot nu toe heb ik nog niet op de openbare weg gereden. Help mij uit de twijfel. :} :} :}



Is het stomste wat je kan doen, rijden zonder rijbewijs.

Bij schade zal alles op jouw verhaalt worden. Dit betekent dat je je eigen medische kosten e.d zal moeten betalen. En als je iemand anders aanrijdt mag je dit ook allemaal gaan betalen.

Oftewel gewoon ff wachten op rijbewijs en de motor nu nog even laten staan ;(
 
idd je kan hem beter laten staan want als ze je pakken kan je voorlopig ook je examen niet doen....... en als je idd iemand aanrijd dan heb je ECHT een probleem.... kijk als je jezelf kreupel rijd is zonde maar ja je zal effe iemand anders overhoop rijden... is niet echt mooi dan
 
Ben je mal? Zonder rijbewijs = niet verzekerd. Dat je jezelf eventueel schade berokkent, moet je zelf weten. Maar stel dat je een voetganger/fietser/motorrijder/andere onschuldige voorbijganger aanrijdt? Doe jezelf en anderen een plezier en wacht alsjeblieft tot je je rijbewijs hebt.

I Agree! |( |( |( |( |(
 
Ben het met de rest eens. Zonder rijbewijs rijden is echt het domste wat je kan doen. Je verzekering dekt helemaal nix, en boven als je gepakt wordt.... Het zou toch zonde zijn dat je, mocht je je A halen, 'm gelijk kan inleveren. Bij herhaling. |(
 
Zo heb ik het helemaal nog niet bekeken.

Dan inderdaad maar geduldig zijn. Op braakliggend terrein rijden. Dat klinkt goed. Breng ik niemand in gevaar en kan ik toch wat oefenen/feeling krijgen, voordat ik ga lessen.

:) :) :) :)
 
weetje :vroeger ,heb ik het over 20 jaar geleden (ben zelf 31) kon je in een straal van 10km ofzo oefenen voor je examen.
Ik weet niet hoe dat te verzekeren viel ,maar het was mogelijk.
Ik denk ook dat vele mensen al reden voordat ze hun papiertje hadden.
Geld natuurijk niet voor mij O-) O-)


p.s. als je toch besluit te gaan rijden zonder rbw ,probeer het op een parkeerplaats ! Of -ergens waar echt geen verkeer is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan