Zonnevizier vastzetten

Erwinnus

Rookie
2 okt 2004
7
0
Baarn
Nu ik sinds de zomervakantie eindelijk legaal en zelfstandig op 2 wielen rond mag rijden ben ik lekker gaan toeren op mijn Ducati 916 en/of Monster S2R 800

Vooral de 916 is superstevig afgeveerd wat er in resulteert dat bij elke dikke verkeersdrempel of slecht wegdek mijn ingebouwde zonnevizier van mijn Airoh Rides helm naar beneden klapt. In de zomermaanden was dat niet zo'n ramp maar nu het al vlotter donker wordt absoluut niet handig.

Iemand enig idee hoe ik die klep vast(er) kan zetten zodat hij niet bij elke hobbel naar beneden komt zetten?
 
Foto van de specifieke helm en meer info op http://www.airoh.com/motorcycle-helmets/flip-up/rides
full
 
Heb wel een oplossing gevonden om de zonneklep te verwijderen maar dan kan ik hem dus in het geheel niet gebruiken. Heb eigenlijk liever een manier om hem vaster te zetten....
full
 
Was bij de Nolan N103 toen die net uit kwam ook het geval, daar hebben ze een rubber plakprofieltje net voor het draaipunt gezet om meer weerstand te creëren.
 
Ik heb een Airoh, zonnevizier systeem lijkt verdacht hetzelfde en die heeft jouw probleem totaal niet. Dus inderdaad, zoals gezegd, terug naar de winkel ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan