Zundapp 517 - 125 luchtkoeler

Surf Edward

MF veteraan
6 jan 2004
3.471
3.398
NL
Deze van het weekend opgehaald. Zeer nette 517 met 125cc blok eronder, gekeurd en met motorkenteken. Schijfrem in spaakwiel is niet origineel, wel fraai. Heb er ook set sterwielen bij. Zelf gesloten kettingkast van het weekend gemonteerd, maakt het geheel af, vind ik. En voor de puristen, ja er moet nog een rubber tussen kast en blok.

full

full


Toen ik 15 as ben ik begonnen met een 517 vanaf kaal frame op te bouwen, 70cc minitherm eronder en 100 mee rijden! Maar eenmaal af en 18 verkocht om met motor en auto verder te gaan. 15 jaar geleden weer vanaf kaal frame een 517 opgebouwd en wel deze:

full


Na paar jaar verkocht en jaar of 5 geleden deze een korte periode in bezit gehad:

full


Ik plan de bovenste een lange tijd in bezit te gaan houden, het is nl heel erg leuk toeren op zo'n dikke 1 cilinder rengdeng apparaat :] en leuke simpele techniek om aan te werken. Ook goede investering, want de prijzen schieten omhoog :?
 
Is weer eens wat anders dan een 3 pitter,die groene had je beter kunnen houden,specials leveren meer op dan een standaard look .Maar blijft leuk spul waar je als jongeling
van droomde om ooit eens te bezitten,al ben ik zelf meer een Kreidler liefhebber. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi! Altijd een zwak voor Dappies gehad. Ik heb mijn KS50 en CS50 een paar jaar geleden weg gedaan. Ze stonden al jaren stil en er komen hier steeds meer zones waar er niet meer gereden mag worden met tweetakt motoren.
Vroeger wel leuke avonturen beleefd met die dingen.
 
Is weer eens wat anders dan een 3 pitter,die groene had je beter kunnen houden,specials leveren meer op dan een standaard look .Maar blijft leuk spul waar je als jongeling
van droomde om ooit eens te bezitten,al ben ik zelf meer een Kreidler liefhebber. ;)

Waarom denk je dat ik die groene weer vrij rap verkocht heb? Kon er 2 keer de aanschaf prijs voor krijgen! En hij ziet er op de foto een stuk beter uit dan in het echt. Het was Deegge special paint maar wel met veel beschadigingen. Motorisch ook niet 100% dus was voor mij de keuze snel gemaakt. En deze kon ik voor een zeer schappelijke prijs kopen, alles is te koop maar wil deze wel lang houden!

Tsja een kreidlijk fan......... zien vaak het achterlicht van Ziet U Niet Dat Alles Precies Past!
 
Leuk!
Ik heb mijn 517 50cc (CS50 1969 boswachter) met varkensneus achterlicht een paar jaar terug verkocht voor belachelijk veel geld. Zeker als je terug rekent waar ik hem destijds voor gekocht heb.
 
Deze van het weekend opgehaald. Zeer nette 517 met 125cc blok eronder, gekeurd en met motorkenteken. Schijfrem in spaakwiel is niet origineel, wel fraai. Heb er ook set sterwielen bij. Zelf gesloten kettingkast van het weekend gemonteerd, maakt het geheel af, vind ik. En voor de puristen, ja er moet nog een rubber tussen kast en blok.

[afbeelding]
[afbeelding]

Toen ik 15 as ben ik begonnen met een 517 vanaf kaal frame op te bouwen, 70cc minitherm eronder en 100 mee rijden! Maar eenmaal af en 18 verkocht om met motor en auto verder te gaan. 15 jaar geleden weer vanaf kaal frame een 517 opgebouwd en wel deze:

[afbeelding]

Na paar jaar verkocht en jaar of 5 geleden deze een korte periode in bezit gehad:

[afbeelding]

Ik plan de bovenste een lange tijd in bezit te gaan houden, het is nl heel erg leuk toeren op zo'n dikke 1 cilinder rengdeng apparaat :] en leuke simpele techniek om aan te werken. Ook goede investering, want de prijzen schieten omhoog :?

Leuk ding , maar remschijf moet er vanaf '(
 
Waarom denk je dat ik die groene weer vrij rap verkocht heb? Kon er 2 keer de aanschaf prijs voor krijgen! En hij ziet er op de foto een stuk beter uit dan in het echt. Het was Deegge special paint maar wel met veel beschadigingen. Motorisch ook niet 100% dus was voor mij de keuze snel gemaakt. En deze kon ik voor een zeer schappelijke prijs kopen, alles is te koop maar wil deze wel lang houden!

Tsja een kreidlijk fan......... zien vaak het achterlicht van Ziet U Niet Dat Alles Precies Past!

Mwah vroegah gingen we als jongelingen wedstrijdjes houden,de Zuignappen tegen de Kreidlers,vreemd genoeg heb ik tegen geen 1 zuignap achterlicht aangekeken,
andersom wel }) :W :+
 
Mooi hoor!

Na een paar Puch en Tomos (TL4) ben ik vroeger ook gestart met Zundapps.
Voor dagelijks gebruik een 448 Sprinter...maar voor de weekenden een 515.

De special paint versie zal vast prijzig zijn...maar je huidige is echt zo veel mooier!
full
 
Mwah vroegah gingen we als jongelingen wedstrijdjes houden,de Zuignappen tegen de Kreidlers,vreemd genoeg heb ik tegen geen 1 zuignap achterlicht aangekeken,
andersom wel }) :W :+

Logisch dat je het achterlicht niet zag, die waren al zo ver weg hahahaha heerlijk die eeuwige strijd......... Maar niet verder vertellen, ik kan een kreidlijk ook best waarderen :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor!

Na een paar Puch en Tomos (TL4) ben ik vroeger ook gestart met Zundapps.
Voor dagelijks gebruik een 448 Sprinter...maar voor de weekenden een 515.

De special paint versie zal vast prijzig zijn...maar je huidige is echt zo veel mooier! [afbeelding]

Mooi hoor. En ja ik vind die special paints wel fraai om te zien maar deze vind ik toch fraaier! En als ik het taxatie rapport moet geloven is ie net zoveel waard als de Deegge Dap.
 
Logisch dat je het achterlicht niet zag, die waren al zo ver weg hahahaha heerlijk die eeuwige strijd......... Maar niet verder vertellen, ik kan een kreidlijk ook best waarderen :)

Ik Zuignappen ook wel,heb in mijn jeugd ook van alles gereden,Berini,Sparta,Vespa,
Yamaha FS1,Honda SS50,leukste was de Berini met roterende inlaat en dubbele uitlaten,vooral door de dubbele uitlaat leek het net een lichte motorfiets,was ook
nog eens behoorlijk snel voor die tijd met een top van 75.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. En ja ik vind die special paints wel fraai om te zien maar deze vind ik toch fraaier! En als ik het taxatie rapport moet geloven is ie net zoveel waard als de Deegge Dap.

Taxatierapporten zeggen niks,dat is alleen maar voor de verzekering van belang,
mooie specials leveren altijd meer op dan een standaard look.
 
Priizen zijn belachelijk vanaf 4k voor een 125 luchtkoeler echt bizar

Er worden er geregeld aangeboden die niet voor onder de 6 weg gaan! Die witte heb ik voor 2 mille gebouwd, die groene voor 3,5 gekocht en deze inderdaad voor 4. Taxatie is 7! Je koopt gereviseerde 125 luchtklapper blokken alleen al voor 2,5 en een frame op motorkenteken voor 1,5 het zijn echt bizarre prijzen. 40 jaar geleden kocht je een 125 luchktlapper blok voor 4-600 gulden (gejatte duitse fietsen van kampeerders in zeeland) maarja dat had ik (er) niet (voor over) als arme scholier, dus maar 70cc minitherm en vervolgens je pa met de auto inhalen op de dijk met >90km/uur.... zeg knul is die brommer van jou opgevoerd...... toch beter opletten wie je inhaalt :$
 
Taxatierapporten zeggen niks,dat is alleen maar voor de verzekering van belang,
mooie specials leveren altijd meer op dan een standaard look.

Mee eens maar die rapporten geven wel aan waar de markt zich in beweegt. En een hele mooie standaard gespoten zal denk ik toch niet veel schelen met een special paint. Zoals het woord al zegt special, niet iedereen houd daar van dus ook weer lastiger in de markt te zetten. Zal lood om oud ijzer zijn. Wat bijzonder aan deze fiets is, is de schijfrem in gespaakt wiel, speciaal gemaakt, rijden er niet veel van rond. Wel dubbele in sterwiel met achter ook schijf.

Deze weet ik, gaat niet voor onder 6,5 weg ≥ Zundapp ks 125 - Brommers | Zundapp - Marktplaats.nl
 
Blijf de prijzen bizar vinden zeker als je kijkt wat je nou eigenlijk hebt voor dat geld een opgevoerde brommer.

Een schijfremmetje erbij bla bla dat kost de wereld niet dus die prijzen zijn imho onverklaarbaar

Neemt niet weg dat ik het prachtig vind hoor heb zelf als puber ook op dat spul rondgecrossed
 
Eerste economie les gemist? Vraag en aanbod........ al die 40 plussers willen weer terug naar hun jeugd (moi inclu) en hebben er nu het geld er voor!

En dat schijfremmetje gaat je toch al gauw een paar honderd euro kosten.
 
Mooie Dapp zo zonder special paint :}
Tja tegenwoordig zie je vind ik echt wanstaltige kleurencombinaties in paint :r en dan voor astronomische prijzen..maar goed ieder zijn smaak..
Voor iemand uitomgeving 010 is dit natuurlijk iets van alle tijden...heb de tijd nog meegemaakt dat men een "rotterdammertje"maar niks vond..
Na jaren heb ik ooit zelf eindelijk eens een 125 waterkoeler gehad in de vorm van een Laverda LZ125, maar omdat ik al 250 MZ's had vielen de prestaties toch tegen.
Nu had ik die misschien moeten houden maar heb nog altijd een MegaZundapp 8-)
 
Waarom denk je dat ik die groene weer vrij rap verkocht heb? Kon er 2 keer de aanschaf prijs voor krijgen! En hij ziet er op de foto een stuk beter uit dan in het echt. Het was Deegge special paint maar wel met veel beschadigingen. Motorisch ook niet 100% dus was voor mij de keuze snel gemaakt. En deze kon ik voor een zeer schappelijke prijs kopen, alles is te koop maar wil deze wel lang houden!

Tsja een kreidlijk fan......... ~zien vaak het achterlicht van Ziet U Niet Dat Alles Precies P~ast!

Vooral die van van Veen :+

Ik kom vaak bij classic races, de meeste 50cc zijn kreidler(lucht en watergekoelde versies) en italianen (bv minarelli) slechts een paar zundapp's

Voor de rest,mooi ding :t
 
Laatst bewerkt:
Mooie Dapp zo zonder special paint :}
Tja tegenwoordig zie je vind ik echt wanstaltige kleurencombinaties in paint :r en dan voor astronomische prijzen..maar goed ieder zijn smaak..
Voor iemand uitomgeving 010 is dit natuurlijk iets van alle tijden...heb de tijd nog meegemaakt dat men een "rotterdammertje"maar niks vond..
Na jaren heb ik ooit zelf eindelijk eens een 125 waterkoeler gehad in de vorm van een Laverda LZ125, maar omdat ik al 250 MZ's had vielen de prestaties toch tegen.
Nu had ik die misschien moeten houden maar heb nog altijd een MegaZundapp 8-)

Die Laverda's komen nog voor betaalbare bedragen voorbij, 2-2,5 mille. Maar ook daar worden de blokken van gehackt om onder een zundapp's geplaatst te worden! En inderdaad in regio 010 was het een item, al deed 070 ook goed mee! Die jatte die Duitse fietsen vooral, een oud Haagse collega vertelde dat een vriendje (jaja vriendje natuurlijk) onder zijn huis tig geslachte Duitse fietsen had liggen, compleet op blok na natuurlijk. Vermoedelijk liggen die er nu nog ;(

En je hebt nog steeds op koningsdag het Stieltjesplein event, erg leuk om dat te zien, en later in het voorjaar een mega ontmoeting in Hellevoetsluis, als 2 takt adept moet je daar eens geweest zijn!
 
Vooral die van van Veen :+

Ik kom vaak bij classic races, de meeste 50cc zijn kreidler(lucht en watergekoelde versies) en italianen (bv minarelli) slechts een paar zundapp's

Voor de rest,mooi ding :t

Ik kom daar inderdaad ook wel eens, en ik mag het niet zeggen maar ik denk dat Kreidlijken inderdaad sneller zijn (tegenwoordig hahahaha)......... Overigens het mooiste wat ik eens gezien heb, het blok van een Zundapp en daar was de liggende cilinder van een Kreidler opgebouwd zoals hij bij een Kreidler ligt. Technisch onwijs gaaf om te zien. Of van die technische malloten (afgunst) die 2 cilinders maken van 2 blokken.
 
Ik kom daar inderdaad ook wel eens, en ik mag het niet zeggen maar ik denk dat Kreidlijken inderdaad sneller zijn (tegenwoordig hahahaha)......... Overigens het mooiste wat ik eens gezien heb, het blok van een Zundapp en daar was de liggende cilinder van een Kreidler opgebouwd zoals hij bij een Kreidler ligt. Technisch onwijs gaaf om te zien. Of van die technische malloten (afgunst) die 2 cilinders maken van 2 blokken.

Zo had ik een gesprek met een jonge gast die van een zundapp 5 bak een 7 versnellingsbak had gemaakt.(hoe ie dat deed met de schakelklok is mij een raadsel)

kreidlers zijn veel simpeler van opbouw (vooral de versnellingsbak),zelf ik heb ooit een compleet blok gereviseerd,wat ook nog uitstekend liep :P :+ .
Zundapp is meer verfijnder maar ook minder robuust.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan