Zwaar ongeval MeanBlueMan

Leuk advies tegen iemand die in een steakhouse graag de 850gr steak neemt.... maar die nu zo in de kreukels ligt dat hij de korstjes van het brood moet snijden. Helaas heb ik die flesjes dus echt nodig, t is niet dat ik ze lekker vind.

Ik heb nog 15 kg aan te komen voor ik weer een beetje op m'n normale gewicht zit, zou fijn zijn als dat er snel bij komt, is ook beter voor alle andere dingen die nog lopen.
Jij wil nog 15 kg aankomen….hele volksstammen (incl. mezelf) zouden er 15 kg af willen hebben…🤔
(maar uiteraard niet op de manier zoals het bij jou gegaan is)
 
Jij wil nog 15 kg aankomen….hele volksstammen (incl. mezelf) zouden er 15 kg af willen hebben…🤔
(maar uiteraard niet op de manier zoals het bij jou gegaan is)
Willen is eerder moeten denk ik.
Veel gewichts verlies zit hem volgens mij in dit geval vooral in spieren en zo.
 
Stom toevallig met een collega daar over gesproken. Zijn ziekte totaal niet te vergelijken met MBM, wondroos, en 8 weken liggen.

Maar ook heel veel kilo's spiermassa kwijt..... Zie ook Corona patiënten die lang op de OK liggen....


Sterkte MBM met alles weer deze week!
 
Leuk advies tegen iemand die in een steakhouse graag de 850gr steak neemt.... maar die nu zo in de kreukels ligt dat hij de korstjes van het brood moet snijden. Helaas heb ik die flesjes dus echt nodig, t is niet dat ik ze lekker vind.

Ik heb nog 15 kg aan te komen voor ik weer een beetje op m'n normale gewicht zit, zou fijn zijn als dat er snel bij komt, is ook beter voor alle andere dingen die nog lopen.

Nou kom ik weer aan met mn voedings adviezen en bemoeienis.
Shakes !! Vooral die met veel fruit , volle yoghurt, havervlokken en eiwit poeder.
Niet van die troep wat je in de winkel kan kopen maar gewoon halve liter yoghurt in de blender, diverse soorten fruit erbij ( niet te veel banaan want die overheerst ) beetje cacao poeder ( is gezond !! ) en drupje honing.
Lading havervlokken er bij in ( geen havermout, gemalen vlokken etc.. gewoon "hele"vlokken )
en om het af te maken 4 scoops eiwit poeder ( liefst smaak loos )

Voor het hele mooie daarna even laten "opstijven"in de vriezer.. 5-10 min later is het een dikke milkshake geworden met een bom aan middelen waar jouw lichaam iets mee kan !

Mocht het je ontbreken aa het een of ander dan geef maar een gil, stuur zo een pakketje met poeder naar een politie agent :)
 

Bijlagen

  • alles-carpacio-symbol.jpg
    alles-carpacio-symbol.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 39
Succes dus vandaag @MeanBlueMan . We duimen hier voor je.

En dank je wel voor weer een update.

Net terug van AZU.
De beste man die mij als eerste geopereerd heeft benadrukte nog maar s dat mijn verwondingen normaal gesproken fataal zouden zijn, ergens moet er een enorme reserve in mijn lijf hebben gezeten.

AL met al, wat bloedvaten betrefd komt het weer goed. Eerst revalidatie afmaken en dan eind van het jaar nog eens een operatie om de aansluiting Aorta/Armslagader nog wat te verbeteren. Maar dat was maar een kleine operatie..... jahja, in zijn ogen dan zeker :X Maar goed, ik kan nu verder alles met m'n arm, pas als ik weer normaal alles zou gaan doen zou ik merken dat ik daar tekort zou gaan komen.

Prima, ik denk nu op de korte termijn, eerst lopen en weer normaal thuis wonen, dan zien we wel weer verder.
 
Nou kom ik weer aan met mn voedings adviezen en bemoeienis.
Shakes !! Vooral die met veel fruit , volle yoghurt, havervlokken en eiwit poeder.
Niet van die troep wat je in de winkel kan kopen maar gewoon halve liter yoghurt in de blender, diverse soorten fruit erbij ( niet te veel banaan want die overheerst ) beetje cacao poeder ( is gezond !! ) en drupje honing.
Lading havervlokken er bij in ( geen havermout, gemalen vlokken etc.. gewoon "hele"vlokken )
en om het af te maken 4 scoops eiwit poeder ( liefst smaak loos )

Voor het hele mooie daarna even laten "opstijven"in de vriezer.. 5-10 min later is het een dikke milkshake geworden met een bom aan middelen waar jouw lichaam iets mee kan !

Mocht het je ontbreken aa het een of ander dan geef maar een gil, stuur zo een pakketje met poeder naar een politie agent :)

Eigen bevindingen ? studie ? werk ?

Klinkt iig alsof ik er zeker wat mee kan !! *D
 
Net terug van AZU.
De beste man die mij als eerste geopereerd heeft benadrukte nog maar s dat mijn verwondingen normaal gesproken fataal zouden zijn, ergens moet er een enorme reserve in mijn lijf hebben gezeten.

AL met al, wat bloedvaten betrefd komt het weer goed. Eerst revalidatie afmaken en dan eind van het jaar nog eens een operatie om de aansluiting Aorta/Armslagader nog wat te verbeteren. Maar dat was maar een kleine operatie..... jahja, in zijn ogen dan zeker :X Maar goed, ik kan nu verder alles met m'n arm, pas als ik weer normaal alles zou gaan doen zou ik merken dat ik daar tekort zou gaan komen.

Prima, ik denk nu op de korte termijn, eerst lopen en weer normaal thuis wonen, dan zien we wel weer verder.
Soms als ik je verslagen lees, dan probeer ik er onbewust een voorstelling bij te maken hoe je erbij gelegen moet hebben op die weg. Ik ben blij dat ik het niet in het echt heb gezien, want weet niet of ik dat nog van mijn netvlies had gekregen.

Verder uiteraard superfijn om te horen dat ook dat stukje herstel goed gaat gelukkig!
 
Dit zijn de mooie gevallen voor de hulpverleners.... de mensen die maanden later ineens voor de deur staan met een bedankje waar je ten tijde van het incident geen eurocent voor gaf. Wij hadden dat met een reanimatie, die man is zeker een keer of 8 geklapt door onze aed en later ook nog in de ambu. Paar maanden later stond hij met een grote taart voor de kazerne. Paar bypasses en een pacemaker erbij maar hij was er nog.....
 
Toen mijn vrouw aan de vloeibare voeding zat en aan moest komen maar nog niet goed kauwen kon heeft ze kilo's ontbijt spek weg gewerkt. Gewoon zo naar binnen laten glijden. Veel smaak, zout en calorieën.
 
Soms als ik je verslagen lees, dan probeer ik er onbewust een voorstelling bij te maken hoe je erbij gelegen moet hebben op die weg. Ik ben blij dat ik het niet in het echt heb gezien, want weet niet of ik dat nog van mijn netvlies had gekregen.

Verder uiteraard superfijn om te horen dat ook dat stukje herstel goed gaat gelukkig!


Ik denk dat de meeste van de aanwezige hier eerst even op hun gemakje over hun nek waren gegaan,
om vervolgens ergens een stoffer & blik op te zoeken.

Je red t niet altijd met duct tape en tyraps
 
Nou kom ik weer aan met mn voedings adviezen en bemoeienis.
Shakes !! Vooral die met veel fruit , volle yoghurt, havervlokken en eiwit poeder.
Niet van die troep wat je in de winkel kan kopen maar gewoon halve liter yoghurt in de blender, diverse soorten fruit erbij ( niet te veel banaan want die overheerst ) beetje cacao poeder ( is gezond !! ) en drupje honing.
Lading havervlokken er bij in ( geen havermout, gemalen vlokken etc.. gewoon "hele"vlokken )
en om het af te maken 4 scoops eiwit poeder ( liefst smaak loos )

Voor het hele mooie daarna even laten "opstijven"in de vriezer.. 5-10 min later is het een dikke milkshake geworden met een bom aan middelen waar jouw lichaam iets mee kan !
Wil jij stoppen met dit soort berichten te plaatsen..
Ik begin ondertussen zelf te schuimbekken hiero🤦
Mis alleen nog een toefje slagroom er boven op🤗

Mocht het je ontbreken aa het een of ander dan geef maar een gil, stuur zo een pakketje met poeder naar een politie agent :)
🙄😳🤔🤦

_O-
 
Soms als ik je verslagen lees, dan probeer ik er onbewust een voorstelling bij te maken hoe je erbij gelegen moet hebben op die weg. Ik ben blij dat ik het niet in het echt heb gezien, want weet niet of ik dat nog van mijn netvlies had gekregen.

Verder uiteraard superfijn om te horen dat ook dat stukje herstel goed gaat gelukkig!

Ik vind het al vervelend dat mijn collega's mij daar hebben zien liggen...en ben degene die mij daar direct onder hun hoede hebben genomen en mij pas los hebben gelaten toen het moest, omdat ik de ambu in ging dan ook vreselijk dankbaar. Ik weet zelf hoe het is om iemand die je goed kent zo bij te staan en dat is gewoon echt even heel iets anders dan "daar kies je toch voor als je politieagent word'....

Ik heb er ook bewust niet naar gevraagd hoe ik erbij lag, ik weet dat ik 'vooruit kijkend naar m'n hakken keek' oftewel onder en boven volledig getordeerd en dat beeld bevalt me al niet, laat staan dat ik de rest wil weten ;)



Ik ontken het niet, ik druk het niet weg, ik verstop me er niet voor maar ik heb nu eerst mijn energie nodig voor mijn herstel. Ook naar MGG vind ik dat nodig, zij heeft ook een paar verdomd zware weken achter de rug en dat wil ik zsm samen een plekje kunnen geven, maar daarvoor moet ik wel mobiel zijn en thuis wonen :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan