Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ok.
Zullen we een bbq overval plannen?

Moeten we wel heel stiekem doen....

Die BBQ die komt er.

Ik kom gewoon nu nog energie tekort en wanneer energie er wel/niet is, is nog te onberekenbaar.
Maar vergeleken met 6 maand en 12 maand geleden is het al stukken beter.
Dit revalideren is echt lange adem hebben. En iedere dag pijn. word langzaam minder maar schommelt wel enorm.
Ook naar gelang toediening van de pijnbestrijding ;) :P


Een arts zei ooit....
Je hebt een gezond lichaam.
Dan heb je 100 eenheden in je lijf die klaar staan om te helpen, als er iets kapot gaat. Laten we het procenten noemen.
Schaafwond: 1 % gaat aan het werk, 3 dagen klaar.
Snijwond: 2 % aan het werk, 5 dagen klaar.
Gebroken arm ? 5% aan het werk, 6 weken klaar.

Jij komt hier binnen -tig botbreuken en allerlei gescheurde organen en lichaamsdelen.
Als ik dat optel kom ik op 100%, puur omdat er max 100 is.

Je lijf kan domweg niet meer en zeker niet tegelijk, dus die 100 hebben werk voor 1000, dus gaan er 10 x zo lang over doen.

Ik denk dat ik al een heel lange weg heb afgelegd en nog wel wat voor me heb liggen, maar 100% zal het helaas nooit meer worden.
Goede nieuws: Met mijn hoofd en de inhoud is eigenlijk niet zoveel ( meer ) mis ( dan al niet was ).

Auto rijden kan :) Kost veel energie en die voorraad is beperkt.
Motor rijden zal dus ook wel weer gaan, maar eerst nog lichamelijk verder aansterken en vooral soepeler worden.

BBQ, gaat er dus van komen, maar zal de zomer van 2024 worden..... maar goed, dan blijven ook de echte die hards over ;)
 
Leuk weer wat van je te lezen :Y. Die energie, is dat misschien niet logisch, je bent nog herstellende. Ik heb er geen verstand van verder maar stel me voor dat alle 'reparatiewerkzaamheden' die je lichaam uit zichzelf uitvoert energie vreten?

Wellicht is dat een van mijn problemen.

Ik heb altijd een snelle hersteltijd gehad en herstelde van dingen die niet zouden herstellen.

Elleboog had ik al eens gebroken, die arm zou nooit meer helemaal recht kunnen. 2 jaar later was die recht.
Knieschijf brak. Daar zou ik levenslang last van houden. Heb er nooit een meter minder om gelopen, prima.
Stuk van m'n vinger gefreesd, 4/5 weken en ik deed er alles weer mee. (behalve t stuk dat weg was )
Rechtervoet, ernstig kapot, men wilde m amputeren. Bij elkaar geveegd en samengebonden, iets minder bewegelijk maar loop er prima mee.
En zo nog wat kleine dingen. Maar ook de sporttoetsen op mijn werk zijn nooit beïnvloed geweest.

Vandaar dat toen ik wakker werd ik dacht : 4 maand en dan werk ik weer :)

Zover ik nu gekomen ben heb ik ook aan MGG te danken.
Ze doet alles voor mij, maar weet ook dat ze daar niet te ver in moet gaan en laat me ook rustig zelf aan klooien.
En geen getrut. Wereldwijf :)

Maar er zijn dagen.....
Dit is absoluut een bijzonder proces. Soms wil je echt de hele dag in bed blijven liggen.
Maar dat doet je lijf geen goed, ik moet iedere dag bewegen anders is het de dag erop slechter.

Maar er zijn dagen geweest dat ik me voor kan stellen dat iemand zou zeggen: "Prima, voor mij hoeft t niet meer. Ik vertrek of blijf de rest van m'n leven in bed liggen, bekijk t maar."
 
Ik wil zeggen hou vol, het wordt alleen maar beter als je doorzet maar dat hoef ik je helemaal niet te vertellen want dat weet je allang, dat blijkt al uit je posts.
Reëel zijn is niet altijd leuk of makkelijk maar wel hetgeen dat ervoor zorgt dat je ook de kleine succesjes als zodanig kunt herkennen en als lichtpunten ziet.
Al duurt het langer dan je van te voren had ingeschat en zou willen, je komt er wel.
Ik verheug me op de BBQ.
 
Ik wil zeggen hou vol, het wordt alleen maar beter als je doorzet maar dat hoef ik je helemaal niet te vertellen want dat weet je allang, dat blijkt al uit je posts.
Reëel zijn is niet altijd leuk of makkelijk maar wel hetgeen dat ervoor zorgt dat je ook de kleine succesjes als zodanig kunt herkennen en als lichtpunten ziet.
Al duurt het langer dan je van te voren had ingeschat en zou willen, je komt er wel.
Ik verheug me op de BBQ.
Zit je nu te vissen naar een uitnodiging O-)?
 
Idd, de ene dag is het ergerder dan de andere. Raar he ?

Jouw ei is ook ooit geklutst ?
Niet zozeer geklutst, maar op jonge leeftijd wel een hele poos gebrek gehad aan zuurstof. De details zal ik je/jullie besparen (het blijft toch een publiek forum) Aanvankelijk gaf dat als kind in de hoek van de motoriek en coördinatie heel veel problemen, maar in de ca. 10 jaar er na is dat nagenoeg verdwenen. Er zijn wat kleine dingetjes overgebleven die de meeste mensen niet eens opvallen en die me - in mijn eigen beleving tenminste - niet echt beletten in mijn dagelijks functioneren. Dat gedoe met typen is er één van. Gek genoeg is dat er af en toe en dan weer een dag of wat (en soms meerdere maanden) niet. Geen peil op te trekken. In ieder geval heb ik nog geen verband met vermoeidheid/stress/werkdruk of andere voor de hand liggende factoren kunnen ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Herken die aversie wel, en begrijp het helemaal

Ben op mijn werk er op een rot manier uitgewerkt, en daarna, ook door bijkomende omstandigheden, in een heel diep gat gedonderd
Heel lang heb ik moeite gehad naar die stad te rijden, zag er als een berg tegen op, bepaalde delen meed ik ook als ik er was, en ja, helaas, moest er elke week heen
Gaat inmiddels beter, en rij er gewoon heen, maak krijg van bepaalde locaties nog steeds een vieze smaak in de bek, al is het al een jaar of 5 terug
Tijd heelt veel

Met jouw komt het ook goed, ben ik van overtuigd 👍
 
weilandje hebben we hier wel, zitten we gelijk in de ultieme BBQ omgeving:)

Weilandje is bovendien groot genoeg voor een flink aantal tentjes voor overnachting.
BBQ (na het maaien) bovenaan houden, en iedereen die zo zat is dat hij omrolt, rolt dan vanzelf naar beneden z'n tentje in })
1690105216825.png
 
Die BBQ die komt er.

Ik kom gewoon nu nog energie tekort en wanneer energie er wel/niet is, is nog te onberekenbaar.
Maar vergeleken met 6 maand en 12 maand geleden is het al stukken beter.
Dit revalideren is echt lange adem hebben. En iedere dag pijn. word langzaam minder maar schommelt wel enorm.
Ook naar gelang toediening van de pijnbestrijding ;) :P


Een arts zei ooit....
Je hebt een gezond lichaam.
Dan heb je 100 eenheden in je lijf die klaar staan om te helpen, als er iets kapot gaat. Laten we het procenten noemen.
Schaafwond: 1 % gaat aan het werk, 3 dagen klaar.
Snijwond: 2 % aan het werk, 5 dagen klaar.
Gebroken arm ? 5% aan het werk, 6 weken klaar.

Jij komt hier binnen -tig botbreuken en allerlei gescheurde organen en lichaamsdelen.
Als ik dat optel kom ik op 100%, puur omdat er max 100 is.

Je lijf kan domweg niet meer en zeker niet tegelijk, dus die 100 hebben werk voor 1000, dus gaan er 10 x zo lang over doen.

Ik denk dat ik al een heel lange weg heb afgelegd en nog wel wat voor me heb liggen, maar 100% zal het helaas nooit meer worden.
Goede nieuws: Met mijn hoofd en de inhoud is eigenlijk niet zoveel ( meer ) mis ( dan al niet was ).

Auto rijden kan :) Kost veel energie en die voorraad is beperkt.
Motor rijden zal dus ook wel weer gaan, maar eerst nog lichamelijk verder aansterken en vooral soepeler worden.

BBQ, gaat er dus van komen, maar zal de zomer van 2024 worden..... maar goed, dan blijven ook de echte die hards over ;)
Tijd is geen factor. Het gebeurt wanneer je er klaar voor bent.
 
Weilandje is bovendien groot genoeg voor een flink aantal tentjes voor overnachting.
BBQ (na het maaien) bovenaan houden, en iedereen die zo zat is dat hij omrolt, rolt dan vanzelf naar beneden z'n tentje in })
Bekijk bijlage 1905806
Ja nog steeds jaloers (in de goede zin van het woord) hoe jullie wonen 😍

En verder @MeanBlueMan Voel je niet verplicht mbt de BBQ. Doe het alleen als je het zelf wil en kan.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan