Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ik zit met grote verbazing naar die rontgenfotos te kijken... en dat zijn dan alleen de botbreuken geweest en dan heb je de rest van dat lijstje nog...?!

Ongelooflijk knap wat allemaal mogelijk. Ik zie die chirurg wel voor me. Eindelijk eens blij met een echte uitdaging :+ en savonds bij de aardappelen en gehaktbal vertellen over hoe z'n dag was *O*.

:+ Ja, en dit waren eigenlijk de vervelende dingen maar de grappen die levensgevaar brachten heb ik niet op de foto.

Artsen hebben elkaar afgewisseld. Ik nam natuurlijk geen genoegen met 1 all round chirurg, kom op zeg, stel je voor...pfpfpttt....

Geloof dat er operaties zijn geweest waar men echt van smorgens tot savonds mee bezig zijn geweest, maar daar weet MGG meer details van.

Verschil tussen de artsen is ook weer opvallend. Eerste terug kom arts, voor m'n rug was een heel lieve man, zorgvuldig en beheerst en bedachtzaam in z'n bewegingen.
Vandaag de arts die m'n benen heeft gedaan en m'n bekken. Van dik hout zaagt men planken, pakte m'n onderbeen vast, m'n bovenbeen en probeerde of ie ze van elkaar kon scheiden geloof ik :X.
 
Sommige artsen komen gevoelloos over, geestelijk als lichamelijk. Heb een keer een arts gehad die was zo erg dat die alleen al met uitstraling er voor zorgt dat een ijsbeer het koud krijgt. Was geen gesprek mee te voeren. Alleen kale informatie geven en verder zoek je het maar uit.
 
:+ Ja, en dit waren eigenlijk de vervelende dingen maar de grappen die levensgevaar brachten heb ik niet op de foto.

Artsen hebben elkaar afgewisseld. Ik nam natuurlijk geen genoegen met 1 all round chirurg, kom op zeg, stel je voor...pfpfpttt....

Geloof dat er operaties zijn geweest waar men echt van smorgens tot savonds mee bezig zijn geweest, maar daar weet MGG meer details van.

Verschil tussen de artsen is ook weer opvallend. Eerste terug kom arts, voor m'n rug was een heel lieve man, zorgvuldig en beheerst en bedachtzaam in z'n bewegingen.
Vandaag de arts die m'n benen heeft gedaan en m'n bekken. Van dik hout zaagt men planken, pakte m'n onderbeen vast, m'n bovenbeen en probeerde of ie ze van elkaar kon scheiden geloof ik :X.
Wees blij dat hij je hoofd en nek niet heeft behandeld.
 
Wow ik zie dit topic nu pa en het heeft me behoorlijk geraakt. MBM en MGG heel veel sterkte gewenst!

Heb ooit eens een traumachirurg horen zeggen dat je het beste vóór de opleiding tot traumachirurg eerst eens zelf je huis verbouwt.....ik snap nu waarom!
 
Ik hoop dat ze gekeken hebben naar eventuele slijtage, dat t gewoon nog niet nodig was om ze te vervangen, zeg maar :P

Als ze bij jou met 80 een nieuwe heup d'r in moeten zetten gaan ze niet lachen als ze gaan zagen.

"zzziinnng" .. de fuck.. waarom vonkt dit bot en heb ik geen tanden meer op mn zaag !!!

beep ... beep ... beep ... FUCK .... beep .. beep ... beep ... "zuster, plasma snijder " ... beep ... beep... beep
 
wat had jij uitgevreten ? O-)
Dit is een deel van het resultaat wat je krijgt als je met een snelheidsverschil van bijna driehonderd km/u off-set in een peugeot rcz boort.
het andere resultaat is dan,

B47822E0-7A8D-4AE9-95AD-AB98373C9C89.jpeg
D9080691-DC22-48E8-880D-71EAD346F031.jpeg
78492917-9426-46E9-A014-5D27D9074375.jpeg
C70E895C-D555-4EAC-8005-066A1CA9CF69.jpeg
CD8C6D18-3C09-473E-99F2-0E9D3E229EBB.jpeg
A1476199-1E90-4F82-80A6-8BC724E0F23F.jpeg
395C68DA-FEBA-4047-BC09-DD60984240D4.jpeg
28B67A4E-C732-475C-9B7D-E1E4F31D51C0.jpeg
F09791EA-4847-4ACA-8B74-C81A93A898D7.jpeg

Je ziet op de ruit en raamstijl van de auto waar m’n nek het van m’n hoofd heeft overgenomen en ik als een frisbee al tollend gelanceerd werd, maar m’n been zat nog een beetje vast tussen auto en motor. En tjah…dan breekt er wel eens wat af. Het zit nu wel weer allemaal goed vast.
 
Willem kwam een auto tegen die de andere kant op reed.
Waarbij bewezen is dat twee verschillende soorten materie die een bepaalde ruimte betreden op exact dezelfde tijd niet in die ruimte kunnen bestaan. Elke poging heeft geresulteerd in verlies van vorm en integriteit welke mate onderhevig is aan toegevoegde kinetische energie welke door de verschillende materies geabsorbeerd worden.

Dan heb je ook niet zoveel aan een pleister.
 
Bekijk bijlage 1686637



Bekijk bijlage 1686638


En m'n bovenbenen.
Links is een open botbreuk geweest, de breuk op zich was niet zo moeilijk maar doordat het bot dus 'naar buiten kwam kijken" zijn ze daar wel erg bezig geweest met infectiegevaar.
Rechts was de boel wat meer kapot, veel losse stukjes dus de chirurg heeft daar aardig mogen puzzelen de boel weer in elkaar te zetten :P
De pinnen lopen echt helemaal door het hele bot.
Gelukkig zijn de kop en de kom heel gebleven.
Je bent wel for life uitgesloten van een MRI scan.
 
Waarbij bewezen is dat twee verschillende soorten materie die een bepaalde ruimte betreden op exact dezelfde tijd niet in die ruimte kunnen bestaan. Elke poging heeft geresulteerd in verlies van vorm en integriteit welke mate onderhevig is aan toegevoegde kinetische energie welke door de verschillende materies geabsorbeerd worden.
Als techneut kan ik een goede praktijktest/proef wel waarderen :Y

Of het verstandig is, is een andere discussie.
 
:+ Ja, en dit waren eigenlijk de vervelende dingen maar de grappen die levensgevaar brachten heb ik niet op de foto.

Artsen hebben elkaar afgewisseld. Ik nam natuurlijk geen genoegen met 1 all round chirurg, kom op zeg, stel je voor...pfpfpttt....

Geloof dat er operaties zijn geweest waar men echt van smorgens tot savonds mee bezig zijn geweest, maar daar weet MGG meer details van.

Verschil tussen de artsen is ook weer opvallend. Eerste terug kom arts, voor m'n rug was een heel lieve man, zorgvuldig en beheerst en bedachtzaam in z'n bewegingen.
Vandaag de arts die m'n benen heeft gedaan en m'n bekken. Van dik hout zaagt men planken, pakte m'n onderbeen vast, m'n bovenbeen en probeerde of ie ze van elkaar kon scheiden geloof ik :X.
Maar als je pennen in benen ram, kan je ook geen mietje zijn.
Eerst een gat boren door de resten van je bot, met een grote lange boor.
Je heb het zelf over een bovenbeen lengte van 112cm.
Je moet eens vragen of je een inkijkje mag hebben in de O.K. waar ze je hebben opgelapt. Een motorwerkplaats is er niets bij...
En dan een pin slaan door dat gat, met een hamer.....
O, eerst ff iets van een soort hiltyhit er inspuiten anders blijft het echt niet zitten op de lange duur.
Ja, zn ruggendokter is een puzelaar op de mm. Met un loep voor zn ogen.
 
Maar als je pennen in benen ram, kan je ook geen mietje zijn.

Mijn vader was alleen lokaal verdoofd toen ze zijn heup vervingen. Hij kon via een scherm ook meekijken. Maar vertelde vooral verhalen dat het er uitzag en klonk alsof hij in een metaalwerkplaats lag. Totale andere ervaring dan die twee chirurgen die 3 uur lang in mijn oog zaten te prutsen. Maar die worden waarschijnlijk dan weer niet gevraagd om te helpen bij een verbouwing.
 
Mijn vader was alleen lokaal verdoofd toen ze zijn heup vervingen. Hij kon via een scherm ook meekijken. Maar vertelde vooral verhalen dat het er uitzag en klonk alsof hij in een metaalwerkplaats lag. Totale andere ervaring dan die twee chirurgen die 3 uur lang in mijn oog zaten te prutsen. Maar die worden waarschijnlijk dan weer niet gevraagd om te helpen bij een verbouwing.
Chirurgen zijn in de regel net automonteurs.
 
:o
@Nejra
net even met verbazing je opknapfoto's van je Dnerp doorgekeken. :} wat een werk en wat mooi afgewerkt.
Ooit...als ik klaar ben met scheuren, zou ik ook een Dnerp willen, met zijspan :Y Fantastisch mooi spul :}

Misschien ben ik wel klaar met scheuren als ik straks mn eerste motor kilometers weer ga maken, wie weet.... :+
Deze bedoel je?? Dank je!
Ik zeg: gewoon doen! (maar ik geef eerlijk toe dat ik een beetje bevooroordeeld ben inmiddels... ;) )
 
Vraag die me zomaar te binnen schiet: Een gebroken arm of been duurt 6-8 weken voordat dit geheeld is. Dat gebeurt door herstellend vermogen uit je eigen lichaam. Als je dus helemaal in de poeier ligt, moet dat herstellende vermogen dan verdeeld worden en duurt het herstel dan langer, of blijft dat in basis gelijk. (Aangezien ik de indruk krijg dat dat nu ook redelijk vlot is gegaan, zeker gezien het complete lijstje van gerepareerde delen)
 
Sommige artsen komen gevoelloos over, geestelijk als lichamelijk. Heb een keer een arts gehad die was zo erg dat die alleen al met uitstraling er voor zorgt dat een ijsbeer het koud krijgt. Was geen gesprek mee te voeren. Alleen kale informatie geven en verder zoek je het maar uit.

Dat soort ken ik idd ook.
Chirurg die de eerste keer mijn elleboog weer oplapte, geweldig grote kerel, oorspronkelijk uit Tjechië ofzo, enorme handen.
Sprak ook weinig of liefst gewoon niet. Maar was een geweldig chirurg !
!
Herkende m toen ik voor triage op de SEH lag, halve vinger opgegeten door een freesmachine.
Lig je daar op bed, hand opzij met dekentje erover zodat je het niet steeds hoeft te zien. Komt ie binnen, zegt niets, loopt naar hand, tilt dekentje op en zegt:"da's niet meer, dat gaat er gewoon af", draait zich om en loopt weer weg.
Het is dat ik m al kende maar kan me voorstellen dat als je eerste ervaring zo met m is je erover denkt lopend een ander ziekenhuis te gaan zoeken :+
Maar wederom heeft hij als chirurg geweldig werk verzet !!
 
Dit is een deel van het resultaat wat je krijgt als je met een snelheidsverschil van bijna driehonderd km/u off-set in een peugeot rcz boort.
het andere resultaat is dan,


Je ziet op de ruit en raamstijl van de auto waar m’n nek het van m’n hoofd heeft overgenomen en ik als een frisbee al tollend gelanceerd werd, maar m’n been zat nog een beetje vast tussen auto en motor. En tjah…dan breekt er wel eens wat af. Het zit nu wel weer allemaal goed vast.
peugeot RCZ.... Om eoa reden zijn die, in mijn belevingswereld, absurd vaak bij aanrijdingen betrokken.....

Weer helemaal goedgekomen ?

Met je been, niet de RCZ ;)
 
Ik hoop redelijk in overeenstemming te zijn met wat er in m'n bolletje om gaat maar idd, zoiets als dit heb ik nog niet aan de hand gehad.
Maar dat ik nauwelijks een week uit coma, op de IC liggend via Whatsapp nog weer een derde CBR1100XX heb gekocht....denk dat er toch een virusje over het hoofd is gezien door de artsen ;)
Dat is geen virus, dat is gezond verstand.
Ik heb er maximaal 5 tegelijk gehad, plus nog een paar in onderdelen...... :+
Kan je nagaan hoeveel gezond verstand ik wel niet heb! O-)
 
hoop voor je dat alles lekker op zijn plaats blijft zitten zonder afstotings verschijnselen of “groei” pijnen.
Die "groei-pijnen" ken ik.
ik heb mij dan ook aangewend om zo weinig mogelijk met mijn rechterbeen onder een tafel (o.i.d.) te verblijven. Af en toe krijg ik een forse pijnscheut waarbij ik niet of nauwelijks kan verhinderen dat mijn been omhoog-schokt.
Het resultaat van deze beweging bij een glazen tuintafel met drankjes daarbovenop kan ik je in geuren en kleuren schetsen...... :+
 
Dat soort ken ik idd ook.
Chirurg die de eerste keer mijn elleboog weer oplapte, geweldig grote kerel, oorspronkelijk uit Tjechië ofzo, enorme handen.
Sprak ook weinig of liefst gewoon niet. Maar was een geweldig chirurg !
!
Herkende m toen ik voor triage op de SEH lag, halve vinger opgegeten door een freesmachine.
Lig je daar op bed, hand opzij met dekentje erover zodat je het niet steeds hoeft te zien. Komt ie binnen, zegt niets, loopt naar hand, tilt dekentje op en zegt:"da's niet meer, dat gaat er gewoon af", draait zich om en loopt weer weg.
Het is dat ik m al kende maar kan me voorstellen dat als je eerste ervaring zo met m is je erover denkt lopend een ander ziekenhuis te gaan zoeken :+
Maar wederom heeft hij als chirurg geweldig werk verzet !!

Meestal liggen de talenten van een chirurg niet op het sociale vlak (dat is mijn ervaring). De meeste zijn echt goed in hun werk.
 
Gelukkig zijn de kop en de kom heel gebleven.
Je bent wel for life uitgesloten van een MRI scan.

Toch staat er voor mij weer een MRI in de planning over een paar weken.....

Geven titanium implantaten problemen bij een MRI-scan? Acht veel gestelde vragen over titanium

Voorafgaand aan een MRI-scan wordt altijd gevraagd om metalen sieraden en voorwerpen af te doen. Een veel gestelde vraag is dan ook of titanium implantaten problemen geven. Een MRI-scan werkt namelijk met zeer sterke magnetische velden, die ijzer en ijzerhoudende metalen aantrekken.
Soms worden implantaten van cobaltchroom gebruikt voor o.a. stents, of koperdraad in pacemakers. Deze materialen zijn ‘MRI safe’ en leveren dus geen problemen op. De meeste implantaten worden echter gemaakt van titaan. Ze komen in veel verschillende vormen voor: schroeven, botplaten, heupgewrichten en noem maar op. Ook titanium is ‘MRI safe’. Volgens het periodiek systeem der elementen is het een zogenaamd ‘post-transitiemetaal’. Dit wil zeggen dat het een metaal is dat geen ijzer bevat (non-ferro) en dus niet magnetisch is.
Hoewel titanium implantaten dus ‘MRI safe’ zijn, is het toch verstandig om aan te geven dat er implantaten of andere metalen in uw lichaam aanwezig zijn. Ze kunnen namelijk het MRI-beeld verstoren, waardoor het voor een radioloog moeilijk kan zijn om het te beoordelen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan