Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Ik heb nog zat veren liggen.
We houden wel even contact.. ga eerst wel een keer een beetje rijden ofzo over een paar jaar.... de achterschokbrekers en die van her span zijn opgeknapt en hebben verse onderdeeltjes en olie.... maar misschien is dat niet genoeg en dan gaan er gewoon rondom nieuwe ikons onder...
 
Bekijk media item 1356507Dekje met schoensmeer behandeld, vind ik voor nu weer goed zat, dialoog met EZS gestart over vervanging.

deze kant is voor een knikkerbusjes project in een tochtig schuurtje best oke, de neus aan de andere kant ook, de achterbak aan de linkerkant is in de zon wat minder charmant, daar zie je nog heel goed dat er grof materiaal gebruikt is om de eerdere zooi eraf te halen, dus dat stukje moet nog een paar keer....

Verder kun je hieronder goed zien waarom ik niet direct naar een spuiter ben gegaan
Bekijk media item 1356508De deur (waarvan ik dacht dat die echt vrij liep) raakt aan de gasveerzijde de hoek net genoeg om de lak te beschadigen..... Zou toch zonde zijn, nu kan ik voor de boel naar de spuiter gaat dit soort dingen nog aanpassen.
 
Yep, want zo hoef je het dak of afdekzeil niet los te maken om de deur open te kunnen doen. Maar het betekend wel dat de deur een flinke eigen stijfheid moet hebben, maar ook een forse versteviging in de rand van de bak zelf.....
ohja... En een gasveer uit de achterklep van een ouwe rooie golf.....

Het idee is overigens ontstaan tijdens het gebruik, de combi is jaren als dag dagelijks gezinsvervoer gebruikt weer of geen weer, het originele dak was waterdicht maar erg lastig fatsoenlijk openen zonder water e.d. in de bak te kiepen, effe snel je kind eruit was niet handig.... Feitelijk is dat nu niet meer relevant, maar ontwerptechnisch is dit gewoon mooier en beter voor het dak, door de manier waarop je dat vroegahh terug moest vouwen kwamen er na verloop van tijd altijd scheurtjes in het doorzichtige deel....

Ter illustratie nog even twee oude fotos in een eerder ontwerpstadium

alle bevestigingspunten van het dak zijn dus opgenomen in het deurdeel, je hoeft dus niets meer los te maken of weg te vouwen
Ja herkenbaar.

Ik vind de EZS bakken nog steeds de mooiste, maar effe snel (met dakje) je kind in of uit de bak is er inderdaad niet bij, toch altijd effe wat gehannes
 
ik heb het dak er nooit opzitten als er kinderen in zitten;
hier zijn ze nogal gevoelig voor wagenziekte en met het dakje dicht hebben ze daar ook in het span last van; met dak er af juist helemaal niet
 
ik heb het dak er nooit opzitten als er kinderen in zitten;
hier zijn ze nogal gevoelig voor wagenziekte en met het dakje dicht hebben ze daar ook in het span last van; met dak er af juist helemaal niet
Toen ze echt klein waren en het regende, dan had ik het dakje er wel vaak op zitten.

Het dakje zat er sowieso bijna altijd op omdat ik toch meestentijds alleen reed, en ik het dakje dan gewoon altijd liet zitten dan gaf het niet als er eens een bui regen overheen ging ofzo
 
Wij hadden geen auto.. dus dak had ik altijd minimaal bij me... wel veel open gereden uiteraard.. maar regen met kind in maxi cosi is dak dicht (kou ook trouwens)
 
Toen ze echt klein waren en het regende, dan had ik het dakje er wel vaak op zitten.

Het dakje zat er sowieso bijna altijd op omdat ik toch meestentijds alleen reed, en ik het dakje dan gewoon altijd liet zitten dan gaf het niet als er eens een bui regen overheen ging ofzo
Mijn EZS was zonder bekleding en met een paar aten in de bodem. Dan geeft het ook niet als er eens een bui overheen gaat....
 
Ondertussen in het atelier van tante till
Bekijk media item 1356532Nog een kleurproefje opgezet.....

Bekijk media item 1356529Detail

Bekijk media item 1356531Nu ook met de streep "omgedraaid" zodat de opening aan de achterkant zit zoals bij de tank....

en omdat de kleurproef oke is begonnen om alle schildjes de zelfde opknapbeurt te geven
Bekijk media item 1356530
de zijdeksels zijn opnieuw gespoten na het verwijderen van de "foute" streep, die mij al een beetje irriteert zolang als ik met het span rij, waarschijnlijk heeft de spuiter gedacht dat de deksels andersom zaten... De streep was overigens ook niet op mijn verzoek, maar destijds een leuk detail van de spuiter zelf...
 
Laatst bewerkt:
Ontsteking moet op tijd gezet worden, poort moet gerepareerd, want ik kan niet naar buiten met het spul omdat het hek niet meer open gaat, verder kleine dingetjes..
 
Eerst poort repareren... anders kom ik de tuin niet eens uit🤣🤣

En vooral niet vergeten.... nieuwe binnenband in voorwiel..... de band die ee nu inzit is voorzien van haaks ventiel.... dacht dat dat wel lekker makkelijk zou zijn met oppompen.... maar als ik het ventiel netjes vastzet zoals het hoort raakt ie de remklauw.... en dat lijkt me niet de hedoeling
 
Laatst bewerkt:
Ja ja werk zoeken om te vermijden dat je moet gaan rijden _O-
Vroeger toen we nog op zo'n trapding rondreden hadden we ook zo'n tikker met een kaartje op dat ding zitten tikte tegen de spaken aan .
:default_whistle:
 
Goed bezig, ik gok er op dat het uit de bouwmarkt komt? Treurig om te zien hoe krom die balken zijn.
Yep, maar daarom zijn ze "goedkoop"

de hoofdsponsor heeft besloten dat ze volgend jaar ofzo een nieuwe tuin wil, met het zelfde desing als de buren links en het zelfde hek als de buren aan de overkant..... Dan komt er dus ook een nieuwe poort..... Dit is alleen maar om de bestaande poort weer even goed gangbaar te maken, als het 2-3jaar heel blijft is het goed zat
 
Van het weekend nog even de scharnieren vervangen....

En alles even groen kliederen...
Bekijk media item 1356568
Bekijk media item 1356567
Bekijk media item 1356566Met de nieuwe scharnieren kan de linkerpoort vlak staan... en dat is ver zat open....

Nu moet ik flink wat kracht zetten en forceer ik de scharnier... omdat de straat waar het hek staat iets verder verzakt is als se tuin....
De nieuwe scharnieren zijn gewoon pennen.. dan kan de poort iets omhoog bij het openen...
 
Ps.. de afsteuning naar de schuur is omdat het hek nogal stond te zwabberen... het is wat rot.....

En je kan er nog eens een zeiltje over spannen en lekker buiten werken🤣
 
Ik zie dat de hoofdsponsor je beoogde werkplek al ingenomen heeft. Voordat je een zeiltje spant mag je eerst je territorium wel terug claimen.
 
Nehh die had geprobeerd wat in de kliko te gooien en dat ging niet want er lag gereedschap op
 
Terug
Bovenaan Onderaan