Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Nope, dus de afspraak met de heer van der Starre is inmiddels afgezegd en ik heb vanavond mijn frustratie gebotvierd op een schokbreker.... Die nu dus netjes uit elkaar ligt en maar een paar beschadigingen heeft O-)
 
En om te zorgen dat we gewoon lekker bezig blijven vanmorgen lekker staan boenen....
Bekijk media item 1357627
Bekijk media item 1357628
Bekijk media item 1357626
Wiel is eigenlijk best in goede staat, her en der wat roest en kromme spaken, niets schokkends
Bekijk media item 1357624
Bekijk media item 1357625
Bekijk media item 1357623
Bekijk media item 1357622
Dus nadat het huishoden klaar was (ohnee,... Ships.... Ik moet nog stofzuigen....)
driftig zitten staalborstelen, schuren en ontvetten.....
Bekijk media item 1357621
Bekijk media item 1357620En het geheel even van een dun laagje aluminium kleurige hammerite voorzien....

Als het allemaal past gaat het naar de coater en gaan er net als bij de motorfiets rvs spaken in...want het wiel is in ieder geval in dusdanig nette staat dat opknappen rendabel is en een nieuw wiel gewoon onzin..

inmiddels ben ik een beetje in de wereld van de MG B gedoken en er zijn zelfs conversie kits waarmee je deze wielen kunt monteren op een latere naaf voor stalen wielen, dus het zou zo maar eens nog wat eenvoudiger kunnen zijn als de halve naaf verbouwen...

vandeweek even bellen, je moet of wen compleet pakket kopen voor 4 wielen, met alles erop en eraan, of een kit voor de linker en rechterkant van de achteras, maar dat zijn er nog steeds twee, en ik heb alleen 1 rechter-exemplaar en een wielmoer nodig..
 
Ps... Ik weet het er zit een deuk in de velgrand, maar dat is echt alleen het randje, denk dat dat het handigste terugkloppen is als de band er opheen zit...
 
en hop, uiteraard........... einde oefening; band past van geen kanten........ nameten en de afmetingen van de band vergelijken met die van de velg........ give or take wat meet-onnauwkeurigheid?? is de velg geen 14 inch (zoals het EZS wiel en de band) maar 15..........

ik ga maar stofzuigen ofzo.......... doe ik tenmisnste nog iets nuttigs
 
ja, inmiddels uitgezocht dat een 155/60 r15 zo goed als de zelfde buitenmaten heeft, dan veranderd er niets aan de geometrie van het span (het verschil in omtrek is 0.55%) de diameter 3 mm kleiner.... dus dat is verder niet zo'n issue..... maar voor nu valt alles weer effe stil...........

Maandag mijn garagemeneer even bellen; of ik het bandje mag ruilen; de sticker zit er nog op en verder zit er alleen wat groene zeep aan het randje
 
Tip van Leo 145/65 15, dat is exact de zelfde maat als de voorband.... Dus dat ook maar even uitgerekend, dat scheelt dus maar 0,6mm in diameter met de huidige zijspanband..... Dus die gaan we maar eens proberen...

Dank U Leo voor de input :}
 
Ik zei al, het moet niet te snel gaan allemaal 🤪
Och... dat wiel is voor de leut... het originele EZS wiel functioneerd prima...

Denk tenminste niet dat met een spaakwiel inneens er weer vermogen is onder de zeg 5500 toeren

Kan me natuurlijk vergissen... maar ergens diep van binnen denk ik dat dat niets met elkaar te maken heeft
 
Vandaag na het werk effe bandje afgehaald en naast de felg gezet
Bekijk media item 1357655
Bekijk media item 1357654145 is niet eens zo heel belachelijk smal zo naast de velg, we gaan 'm er maar eens omploppen....

Bekijk media item 1357653
Bekijk media item 1357651
Bekijk media item 1357650Ook gelijk de deuk zoveel mogelijk uit de rand gemept en de velg daar een beetje bijgespoten...

ik vind het best een knap wieltje geworden..

Verder vandaag contact met Lamers, er is rook aan de horizon, de oude dame start, loopt stationair en je kunt gasgeven...
ze willen er nog wat mee proefrijden en de boel zo goed mogelijk afstellen maar de monteur had er vandaag een goed gevoel bij (vorige week zaterdag was zijn stemming wel anders)

Met een beetje mazzel (het is erg druk, iets met begin seizoen en mooiweerrijders enzo) kan ik de boel zaterdag ophalen, dan nog beetje rondknorren de komende maand om even het vertrouwen een beetje terug te krijgen en dan een nieuwe afspraak maken met Startrick Tuning

En.... Als de motor inderdaad dit weekend terug is effe snel dat wiel in het spatbord frommelen en kijken of het zin heeft om met Octagon Parts in gesprek te gaan of zo'n conversiebusgeval ook los gekocht kan worden of dat ze echt per twee gaan. Mocht het toch nodig zijn om de EZS naaf heel erg aan te passen dan kun je uiteraard ook het splinestuk met de centrale moer net zo goed zelf maken...
Maar als ik het op kan lossen met standaard onderdelen gaat mijn voorkeur daar wel naar uit... Met de huidige prijzen van aluminium is zelf maken ook niet goedkoop meer en die conversie delen kosten ook maar net 100 euro per stuk...
 
Ps.. Wieltje is wel heel open, dat betekend dat de remmerij ook wat meer in zicht zit, dus mischien dat ik de P05 klauwtjes goudkleurig spuit, net als de remmen van de motorfiets (dat zijn echte goldlines) ik weet dat ook die kleine klauwtjes in goud geleverd zijn op sommige fietsen en het past wat netter bij de rest van de remmen dan.... Misschien..... Eerst effe kijken.... Hoe opvallend het is dat er nu 2 verschillende klauwen in het spanwiel zitten... De een is wat grijzer, de ander nog redelijk diepzwart
 
Ik heb hier een homp aluminium staan van 20cm dia en een centimeter of 25 hoog waar ik Leotje voor wil vragen er twee plakken van 15mm vanaf te zagen. Daar wil ig schijfadapters van maken. Voor het restant heb ik geen toepassing. Ik denk dat we vast iets overeen kunnen komen.
 
Geen idee wat er precies mis was, ze kreeg gewoon niet voldoende brandstof, wat ze vervangen hebben zijn de gasbuizen, gasnaalden en hoofdsproeier. Blijft vreemd, die ouwe soepkip is destijds rijdend weggezet. Er zijn geen grote wijzigingen gedaan, motor is in elkaar gezet in de oude configuratie.. BSM 2 in 1, K&N filters, alleen de onsteking is echt gewijzigd van electronisch op de originele mechanische vervroeger naar volledig electronisch voor op de krukas. Vers K&N filter zou iets uit kunnen maken maar niet heel veel, want die maakte ik regelmatig schoon.

Maar ik vind het best, ben blij dat het opgelost is en hier was ik zelf vele malen langer mee bezig geweest...
 
Enige wat ik nog kan verzinnen... ze is zowat 10 jaar uit de running geweest en er zijn de afgelopen jaren flink wat wijzigingen geweest aan de samenstelling van benzine...misschien is dat net teveel geweest voor de toch al iffy afstelling? Zolang als deze carburateurs erop zitten kon je m onderin niet te krap afstellen... en ik had met het zijspan eraan wel al gemerkt dat echt volgas niet goed ging... dat hield ze een km of wat vol en dan viel het vermogen weg... maar het middengebied was sterk... vandaar dat ik het zo raar vond dat nu het middengebied volledig weg leek te zijn en het spul bij 6000 toeren liep als een kogel... maar dat is waarschijnlijk omdat ik met dat 16 inch achterwoel geen volgas meer hoef te geven om in zijn 5 de 6000 toeren te halen😇
 
Nee. Is standaard nokkenas in gegaan... de andere nokkenas die ik wilde laten monteren paste niet in dit blok: nokken waren zo hoog dat ze de zuigerstang raakten... is waarschijnlijk bedoeld voor een V7 of een vroege 850.
 
Anyways, de oude dame is terug.... Loopt als een kogel door het hele toerengebied....
van Gorkum naar Rotterdam er van uit gegaan dat het spul goed warm was en bet gas lekker een zwengel gegeven, loopt mooi door 7000 toeren in 5 zonder problemen en met gas over..... Meer als 7000 wil ik nog niet draaien, spul zit net in elkaar....
Solo liep de oude dame in duitsland 9200toeren, maar dat was met Lafranconi pijpen van een Le Mans 1000

7000 toeren is iets meer als 150 op de teller, en die wijkt 10-15km af met dit achterwiel (geeft teveel aan)

Zoals altijd als de oude dame door profesionals is afgesteld met metertjes en CO enzo loopt ze net iets te laag stationair als ze goed warm is en slaat af bij stoplichten... Maar goed dat was "vroegahh" ook altijd en is een kwestie van iets hoger stationair afstellen als gebruikelijk is voor een Guzzi... Gewoon door de gasschuif een fractie open te zetten...

ikke in ieder geval grote blij....
 
Terug
Bovenaan Onderaan