Zwarte Guzbak uit Rottjeknor

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo net terug van vakantie en gelijk een off-topic vraag........... onze pc wil na de vakantie niet meer opstarten; nu ben ik als ex-ict'er niet vies van computer hardware, maar ik kan met deze oude PC helaas de sata harde schijf van het gecrashte systeem niet uitlezen; iemand hier in de buurt die zou kunnen helpen? zou het toch wel vervelend vinden om alle foto's kwijt te zijn.

Heb al geprobeerd om 'm extern op de nieuwe computer aan te sluiten maar hoewel de schijf wel herkent wordt als een hitachi deskstar worden er geen partities en/of data gevonden.
wil de nieuwe pc niet openmaken om de schijf intern aan te sluiten garantie en zo, je kent het wel.

heb een ruime hoeveelheid recovery tools; maar dat werkt alleen als de schijf herkent wordt door een systeem wat wil booten van een CD/DVD

Dit is serieus vervelend, virus?

daar lijkt het wel een beetje op...... of toch de harddisk gesneuveld.
Ik heb eventueel nog wel een PC staan waar mee geklooid kan worden, kan ook booten van CD/DVD.
 
Laatst bewerkt:
Dit is serieus vervelend, virus?

daar lijkt het wel een beetje op...... of toch de harddisk gesneuveld.
misschien kan zo'n data recovery bedrijf nog iets betekenen, ik zou het anders ook niet weten.

virus lijkt me stug, computer voor de vakantie uitgezet en gaat nu gewoon helemaal niet meer aan, nu gaf ie al een tijdje iedere keer problemen alsie uit was geweest (daarom stond ie eigelijk altijd aan) maar dit is inderdaad niet grappig; heb al een paar jaar een digitale camera en alle familie foto's e.d. stonden op de harde schijf

mijn vrouw is overigens ook niet blij; diverse documenten van haar werk zijn nu ook een beetje kwijt |(

net even gekeken naar data-recovery bedrijven; maar dat is voor een gewone particulier niet grappig; dat kost meer als de nieuwe computer die ik nu heb staan
 
virus lijkt me stug, computer voor de vakantie uitgezet en gaat nu gewoon helemaal niet meer aan, nu gaf ie al een tijdje iedere keer problemen alsie uit was geweest (daarom stond ie eigelijk altijd aan) maar dit is inderdaad niet grappig; heb al een paar jaar een digitale camera en alle familie foto's e.d. stonden op de harde schijf

mijn vrouw is overigens ook niet blij; diverse documenten van haar werk zijn nu ook een beetje kwijt |(

net even gekeken naar data-recovery bedrijven; maar dat is voor een gewone particulier niet grappig; dat kost meer als de nieuwe computer die ik nu heb staan

was ik ook al achter en mijn post al aangepast, was een slecht advies.
 
zo net terug van vakantie en gelijk een off-topic vraag........... onze pc wil na de vakantie niet meer opstarten; nu ben ik als ex-ict'er niet vies van computer hardware, maar ik kan met deze oude PC helaas de sata harde schijf van het gecrashte systeem niet uitlezen; iemand hier in de buurt die zou kunnen helpen? zou het toch wel vervelend vinden om alle foto's kwijt te zijn.

Heb al geprobeerd om 'm extern op de nieuwe computer aan te sluiten maar hoewel de schijf wel herkent wordt als een hitachi deskstar worden er geen partities en/of data gevonden.
wil de nieuwe pc niet openmaken om de schijf intern aan te sluiten garantie en zo, je kent het wel.

heb een ruime hoeveelheid recovery tools; maar dat werkt alleen als de schijf herkent wordt door een systeem wat wil booten van een CD/DVD

Ik denk niet dat je garantie vervalt als je je pc openmaakt (hoe kan je anders uitbreidingen installeren ?), maar ik heb hetzelfde verschijnsel ook eens gehad (schijf wordt wel herkend maar is niet te lezen).

De oplossing bleek uiteindelijk dit:

"Ik kreeg de tip om eens goed naar de instellingen in mijn Bios te kijken. Ik heb vervolgens in de rubriek 'Integrated Peripherials' de waarde 'IDE/SATA RAID function' van 'Enabled' op 'Disabled' gezet. En jawel, de externe Sataschijf wordt herkend en ik kan er mee aan de slag."
 
De oplossing bleek uiteindelijk dit:

"Ik kreeg de tip om eens goed naar de instellingen in mijn Bios te kijken. Ik heb vervolgens in de rubriek 'Integrated Peripherials' de waarde 'IDE/SATA RAID function' van 'Enabled' op 'Disabled' gezet. En jawel, de externe Sataschijf wordt herkend en ik kan er mee aan de slag."

tip zal ik eens naar kijken zo, en dat van de garantie heb ik nagevraagd; volgens de verkoper mag het niet

tip nagekeken, deze PC heeft geen raid opties, heb inmiddels wel boven water waarom deze PC de schijf niet kan lezen; de betreffende harde schijf is een windows 2000 profesional dynamic disc en windows 7 kan daar niks mee. de data is in ieder geval niet weg
 
Laatst bewerkt:
Dit is serieus vervelend, virus?

daar lijkt het wel een beetje op...... of toch de harddisk gesneuveld.
Ik heb eventueel nog wel een PC staan waar mee geklooid kan worden, kan ook booten van CD/DVD.

is dat een pc met een sata aansluiting? want ik heb zat oude systemen staan hier maar dat is allemaal IDE of SCSI
 
Tja dat weet ik niet 100% zeker... daar zal ik vanavond even naar kijken.

Bedankt maar je kunt je de moeite besparen; ik heb het extern voor elkaar; het probleem was niet de technische staat van de schijf maar een OS/software-raid (dynamic disc win2000 pro) issue waardoor de nieuwe PC (win 7 home) de partities op de schijf niet kon lezen. is inmiddels opgelost, foto's e.d. zijn gelukkig terug

we kunnen dus weer gewoon on-topic verder (en bedankt modjes, dat ik effe off-topic mocht)
 
Ik heb totaal geen verstand van computers, en daarom heb ik een contractje bij de kpn voor backup ruimte.
Elke nacht wordt er automatisch een back up ge-upload op een server van de kpn.
Als je iets terug wilt hebben, gaat het niet snel, maar je hebt dan in ieder geval wel overal een backup van, incl foto's ed.
Omdat het automatisch gaat, vergeet je het ook niet. Alleen wel je computer aan laten staan natuurlijk.
 
Bedankt maar je kunt je de moeite besparen; ik heb het extern voor elkaar; het probleem was niet de technische staat van de schijf maar een OS/software-raid (dynamic disc win2000 pro) issue waardoor de nieuwe PC (win 7 home) de partities op de schijf niet kon lezen. is inmiddels opgelost, foto's e.d. zijn gelukkig terug

we kunnen dus weer gewoon on-topic verder (en bedankt modjes, dat ik effe off-topic mocht)
Ok dan laat ik de kap erop zitten.
fijn dat het gelukt is, en nu toch maar gaan nadenken over backup en zo.
Ik heb www.mijnalbum.nl als backup voor mijn foto's, ook handig als je mensen wilt laten meekijken.
 
Maar hoe staat de zwarte guzz bak uit rotjeknor er voor?

na 2 dagen opruimen van vakantierommel en herbouwen van de familie PC heeft de oude dame geluk als er morgen even naar gekeken wordt; de onverwachte uitgave van een nieuwe PC (heeft Yul nu eenmaal nodig voor haar werk) helpt overigens niet echt mee aan de plannen voor het afdak op korte termijn.

feit blijft staan dat de combinatie voor het invallen van de winter onder dak moet, alleen wordt dat dus nu wat meer een stappenplan.

wil morgen even verder kijken naar de bevestiging van het kunststof deel achter het zadel en even met wat tekeningen in de hand een kopje koffie gaan drinken bij de buren
 
Laatst bewerkt:
Ok dan laat ik de kap erop zitten.
fijn dat het gelukt is, en nu toch maar gaan nadenken over backup en zo.
Ik heb www.mijnalbum.nl als backup voor mijn foto's, ook handig als je mensen wilt laten meekijken.

Back-up wordt geregeld; de harde schijf die niet kapot blijkt te zijn wordt ingezet als extern back-up medium; is iets van 150gb, dus daar kan je een mooie incremental back-up op neerzetten
 
Whoops, verkeerde topic aangeklikt, wilde kijken wat de vorderingen waren met het span maar ben op Tweakers.nl terecht gekomen, sorry :W



:+

O-) O-) sorry, wilde de vraag op zo veel mogelijk plaatsen stellen; ben er al een tijdje uit (reorganisatie enzo) en heb geen ervaring watsoever met die moderne Sata rommel..........

Wat betreft je nieuwsgierigheid omtrent spannie?

ben vanmiddag met mijn dochter lekker een stukkie wezen knorren, zoals je op de foto's op de vorige pagina kunt zien is inmiddels ook de ruit weer gemonteerd dus we hebben zelfs een paar km snelweg meegepikt, daarna binnendoor terug; in totaal een km of 50 gereden, zodat de kleine langszaam aan het gewicht van de helm kan wennen.

ruit blijft goed zitten alleen klaagde de kleine dat ze nu niet meer zo goed naar voren kon kijken, de ruit was behoorlijk vuil en verweerd...........

dus na het eten even samen aan de gang en commandant 4 blijkt ook voor verweerd plexiglas een goede oplossing; ze kan weer naar buiten kijken.

foto heb ik alleen voorlopig niet; om weer in de tweakers sfeer te blijven ben ik nog bezig om uit te vinden hoe ik met de nieuwe PC (windows 7 en adobe photoblah) op de zelfde manier de camera uit kan lezen als vroegahh voor de vakantie (windows 2000 en paintshop pro)
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik heb hier wat gemist :X Leuk he, als mijnheer Gates weer iets nieuws bedenkt en alles wat je weet gaat niet meer. :r

Zit de kleine meid op de gewone stoel of heeft ze een stoelverhoger? Die ruit heeft namelijk niet als doel dat je er door kijkt. Het is stroomlijn waar je overheen kijkt. Maar je hebt natuurlijk gelijk als je de ruit netjes wil hebben. Gezien de rest van je inspanningen mag dat ook wel.

Hoe was je vakantie, familiebezoek?
 
Zo, ik heb hier wat gemist :X Leuk he, als mijnheer Gates weer iets nieuws bedenkt en alles wat je weet gaat niet meer. :r

Zit de kleine meid op de gewone stoel of heeft ze een stoelverhoger? Die ruit heeft namelijk niet als doel dat je er door kijkt. Het is stroomlijn waar je overheen kijkt. Maar je hebt natuurlijk gelijk als je de ruit netjes wil hebben. Gezien de rest van je inspanningen mag dat ook wel.

Hoe was je vakantie, familiebezoek?

Ze zit op de standaard EZS stoel; gordel zit lager als in een auto en ze heeft geen stoelverhoger nodig wat dat betreft, ze wil dus wel een beetje naar buiten kunnen kijken............ ze zit natuurlijk wel een stuk lager als een volwassene.
Familiebezoek zat er dit jaar niet in, kost een beetje enzo, volgend jaar weer; nu gewoon een weekje in een huisje in de beekse bergen gezeten; was leuk voor victoria en daardoor hebben wij ook lekker bij kunnen komen.

en wat betreft meneer Gates?? och als ex ICT'er heb ik genoeg gezien om er uiteindelijk wel mee overweg te kunnen, windows 7 is voor de gebruiker erg mooi en gebruiksvriendelijk; alleen voor de systeem beheerder (ikke dus in dit huishouden) zijn al die automatische hulpjes, menuutjes etc etc alleen maar lastig. verder heeft meneer gates het weer een paar slagen verder "beveiligd" dus het is weer wat lastiger geworden om het OS naar je eigen voorkeur in te stellen en diverse onnodige services en applicaties uit te schakelen
 
Iets met verven enzo?

Heb bij de lokale verfdiscounter een paar spuitbussen gekocht (matwit en matte lak, 5 euro per spuitbus :+), binnenkort eens lekker aan het kliederen gaan. Voor de tank neig ik nog naar afwerken met 2K blanke lak ivm benzinebestendigheid. Aan de andere kant kan ik ook even een proefstuk kliederen en daar een keer flink met een lap benzine overheen poetsen, kijken hoe dat blijft zitten.

Ik heb trouwens ook al het spatbordje voor mijn span hier liggen dus ben best wel ontopic bezig :+.
 
Zo, nu effe een korte update rond spannie...............

voorlopig gaat het werk aan het span zo goed als stil liggen; de ruit zit goed genoeg vast om lekker stukkies te rijden met Victoria, dus ik laat het voorlopig even zo.....

full


zo staat de combinatie er nu bij...................
 
en van de zijkant...........

full


de oplettende lezer zal zien dat er een wijziging is in de directe omgeving van het span......... (minder begroeiing enzo.............)

de buren zijn namelijk helemaal akkoord met de tekeningen voor het "afdak" en daar zal ik me dus de komende weken mee bezig gaan houden zodat de komende winter de motor wat beter beschermd staat en ik ongeacht het weer aan de bak kan werken.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan