ZX-10R Deel 32 "Het gaat weer over tandwielen en remmen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stond inderdaad aan de afwas al even te verzinnen dat ik nog even terug wilde lezen wat er allemaal gedaan is. :+ _O-

Maar er zou toch een compleet ander blok in komen.. :?
Voor blueprinten moeten ze inderdaad een rijtje zuigers en drijfstangen hebben.
De beste vierlingen samen erin. :Y

Vergeet niet het uitbalanceren van krukas en nokkenassen.
 
115NM is geloof ik de fabrieksopgave. 139 Nm is dus zwaar overdreven.

Mijn motor had op twee verschillende banken 17 pk verschil. 167pk bij jeroen vd Meer en 150pk bij KMS. Zat wel een jaar tussen, en die 150 pk is gemeten als naked bike, toen had ik de secundaire kleppen en de klep in de uitlaat er weer in. Maar het lijkt mij sterk dat dat 17 pk scheelt
 
Precies, daarom zegt een kale waarde ook niets. Altijd in vergelijking met, voor en na, op dezelfde bank, met dezelfde correcties.

Maar wat er voor deze 25 pk is gedaan: Vers blok, kop flowen, kleppen inslijpen, uitlaatbochten op maat, afstellen. Dus geen volledig blok blueprinten!

Foto's, testbankuitdraai etc volgen allemaal nog als ik ze krijg. Misschien tegen die tijd een eigen topic openen voor deze motor. Hij verdient bijna een plekkie in een blad. 'de eerste oldskool superbike met alles van een moderne fiets' :+
 
dat klopt, maar ken de bank van Pajic dus weet een beetje het vergelijk. Moet dan wel eerlijk zeggen dat het standaard vermogen me tegenvalt :/ (dacht altijd dat die wel meer zou hebben) Maar verschil is belangrijkste idd :Y :Y

Mooi dat je hem kent. Ik ben ook erg benieuwd naar het gevoel op straat. Bráááá-re-te-te-te in de toerenbegrenzer.
Pajic gaf aan: 'Tweede versnelling, halfgas begon hij al te wheeliën....' Hahahahaaaaa 8-)
 
Mooi dat je hem kent. Ik ben ook erg benieuwd naar het gevoel op straat. Bráááá-re-te-te-te in de toerenbegrenzer.
Pajic gaf aan: 'Tweede versnelling, halfgas begon hij al te wheeliën....' Hahahahaaaaa 8-)

Oeh dat zou wel gruwelijk zijn. Vond dat altijd mooi op straat spelen hopen dat die tussen 2 s bochten even het voorwiel aan tilt.
 
Precies, daarom zegt een kale waarde ook niets. Altijd in vergelijking met, voor en na, op dezelfde bank, met dezelfde correcties.

Maar wat er voor deze 25 pk is gedaan: Vers blok, kop flowen, kleppen inslijpen, uitlaatbochten op maat, afstellen. Dus geen volledig blok blueprinten!

Foto's, testbankuitdraai etc volgen allemaal nog als ik ze krijg. Misschien tegen die tijd een eigen topic openen voor deze motor. Hij verdient bijna een plekkie in een blad. 'de eerste oldskool superbike met alles van een moderne fiets' :+

Maar je zegt vers blok, dat was dat blok met net 1000 km ofzo erop toch ? Is dat blok voor al die aanpassingen op de bank geweest ... of was die 145 pk met je oude blok gemeten ?
Als dat het geval is dan weet je eigenlijk de beginwaardes van je nieuwe blok toch niet echt en daarbij dan ook niet het verschil zonder aanpassingen en met aanpassingen ;)

Hij verdient zeker een eigen topic :Y wat jij er al allemaal aan hebt laten doen :9~

Ps: vindt de ouwe eigenaar ook leuk... die leest ook nog wel is mee :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er eens over denken om het verhaal van begin tot eind te gaan schrijven. Ook leuk voor mezelf om alles terug te zien, want soms vergeet ik wat ik er allemaal aan heb gedaan.

En je hebt gelijk, de vergelijking is nu oud blok - nieuw blok met alle aanpassingen. Voor het allermooiste had het nieuwe blok ook eerst op de bank gemoeten. Maar dat heb ik niet laten doen. Daarvoor zou het blok er eerst onder moeten, nieuwe olie en koelvloeistof, daarna run, daarna er onderuit en gaan tunen. Beetje zonde van het geld voor 1 uitdraai ;)

Het oude blok was overigens met sec. kleppen verwijderd, Rapid Bike met custom map, slip on, open luchtfilter. Dus ook niet echt standaard.

De oude eigenaar leest nog steeds mee? Leuk! Doe m de groeten! Rijdt nu een CBR1000RR Repsol toch?

Tijd voor een nieuw topic inmiddels?
 
Ik zal er eens over denken om het verhaal van begin tot eind te gaan schrijven. Ook leuk voor mezelf om alles terug te zien, want soms vergeet ik wat ik er allemaal aan heb gedaan.

En je hebt gelijk, de vergelijking is nu oud blok - nieuw blok met alle aanpassingen. Voor het allermooiste had het nieuwe blok ook eerst op de bank gemoeten. Maar dat heb ik niet laten doen. Daarvoor zou het blok er eerst onder moeten, nieuwe olie en koelvloeistof, daarna run, daarna er onderuit en gaan tunen. Beetje zonde van het geld voor 1 uitdraai ;)

Het oude blok was overigens met sec. kleppen verwijderd, Rapid Bike met custom map, slip on, open luchtfilter. Dus ook niet echt standaard.

De oude eigenaar leest nog steeds mee? Leuk! Doe m de groeten! Rijdt nu een CBR1000RR Repsol toch?

Tijd voor een nieuw topic inmiddels?

Dat is idd een beetje zonde van het geld :P maar het neemt niet weg dat je met die aanpassingen vast genoeg hebt gewonnen ;)

Ja klopt , hij rijdt idd een honda tegenwoordig en vindt het wel mooi dat dat zijn oude 10 bij een liefhebber terecht is gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan