ZX-10R Deel 32 "Het gaat weer over tandwielen en remmen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier mensen die wel eens een downshifter, zo'n ding wat bij terugschakelen een "throttle blip" geeft, voor een ZX10 zijn tegengekomen ?
Zie ze wel voor Yam, niet voor Kwak.
 
Zijn dat geen 2 aparte systemen?

Of meten ze beiden het snelheidsverschil tussen voor en achterwiel?

Normaal twee aparte systemen. Maar ze kunnen in elkaar overlopen, afhankelijk van de sensoren die gebruikt worden. En het algoritme wat bepaalt welke van de twee er aan de hand is.

Er zit een verschil tussen wheelie (voorwiel vertraagt minimaal doordat het geen contact heeft met wegdek en achterwiel neemt in snelheid toe) en traction control (voorwiel vertraagt niet, maar achterwiel versnelt wel). Met behulp hiervan kan er onderscheid worden gemaakt. Een hellingshoeksensor kan hierbij helpen.

Ik heb inmiddels voor mijn traction control systeem de hellingshoek/accelero/remsensor thuis liggen en daar ga ik mee aan de slag als de motor weer terug is. Maar zonder deze sensor werkt het ook, alleen op voor- en achterwielsnelheid met het hiervoor genoemde algoritme.
 
Normaal twee aparte systemen. Maar ze kunnen in elkaar overlopen, afhankelijk van de sensoren die gebruikt worden. En het algoritme wat bepaalt welke van de twee er aan de hand is.

Er zit een verschil tussen wheelie (voorwiel vertraagt minimaal doordat het geen contact heeft met wegdek en achterwiel neemt in snelheid toe) en traction control (voorwiel vertraagt niet, maar achterwiel versnelt wel). Met behulp hiervan kan er onderscheid worden gemaakt. Een hellingshoeksensor kan hierbij helpen.

Ik heb inmiddels voor mijn traction control systeem de hellingshoek/accelero/remsensor thuis liggen en daar ga ik mee aan de slag als de motor weer terug is. Maar zonder deze sensor werkt het ook, alleen op voor- en achterwielsnelheid met het hiervoor genoemde algoritme.

Aah thnx, ja dacht zoiets idd al ja. Maar niet exact.

Op mijn 04 10 zitten ook sensoren op het voorwiel en achterwiel.
Maar de kabels lopen nergens heen, ik denk dat er best wat pretspul af is gehaald voordat hij verkocht is geworden :(
 
Aah thnx, ja dacht zoiets idd al ja. Maar niet exact.

Op mijn 04 10 zitten ook sensoren op het voorwiel en achterwiel.
Maar de kabels lopen nergens heen, ik denk dat er best wat pretspul af is gehaald voordat hij verkocht is geworden :(

En er zit toch best nog mooi spul op geloof ik? Dan ben ik toch benieuwd wat er af gehaald is :P
 
En er zit toch best nog mooi spul op geloof ik? Dan ben ik toch benieuwd wat er af gehaald is :P

Jaja ding is voor mijn manier van rijden overcompleet.
Maar ben gewoon echt benieuwd naar de geschiedenis van het ding.

De kabels lopen richting dashboard en daar zat van te voren een ander unit voor de beugel zit er nog.

zal in de lente de kuipen er eens aftrekken en kijken wat er nog meer verstopt zit.
 
motor nog niet terug bij pajic vandaan ?
duurt toch maar een weekie :?

Ik heb geen haast en heb dat ook gezegd.
Blok is inmiddels klaar en hangt in de motor.
Ze hadden even mijn hulp nodig met het opnieuw aansluiten van traction control en quickshifter.
Dan uitlaatbochten nog op maat maken, daarna afstellen en dan hoop ik het resultaat te horen :)
 
Ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Volgens mij ziet het er niet uit :N
kawasaki-zx-10r-1063177_7.jpg

ik verwacht zo ongeveer ;( geen gezicht dus :r
 
Ik heb het altijd wel mooi gevonden, maar rijtechnisch zit de uitlaat wel verkeerd.
Nu is een bak onder het blok weer de trend. :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan