zx-6r slecht??

supergnoom

MF'er
17 nov 2003
106
0
brabantia
Ik las zojuist dat het eerste type zx-6r niet zo'n betrouwbare motor is. :?
Stond op een ander motor forum. Nou heb ik zelf dus een zx-6r uit 1995 aangeschaft die 10.500 mijl gereden heeft.

Hoe zit het nou met de betrouwbaarheid, of lult die vent een slag in de rondte? :X

grtz
Supergnoom
 
Die kawa van jou is 'n goei beeske. Ik ben met 4 vrienden naar O'rijk op en neer geknald met m'n zx6r uit 95: perfect. Loopt hard en mooi en stuurt super. Ik heb hem 5 jaar en alleen de keerringen heb ik een keer moeten vervangen.
Topmotor vind ik het. Ennuh, hij loopt harder dan de cbr600 uit 2001, de T'cat en de gsxr600 uit '99. Kneedown: gaat als vanzelf.
Veel plezier ermee! :]
 
dit klinkt al een stuk beter, alleen het ene verhaal over dat blok wat in de soep draait :X , daar wordt je wel eng van.
Heb jarenlang bmw 6-pitters gereden en die mochten absoluut niet koud op de staart getrapt worden. Was dat ook zeker niet van plan met mijn zx-6r.

grtz
Supergnoom.
 
Gefeliciteerd met je geweldige motor.
Even je bout boven je schokdemper omhoog draaien en knallen maar.
Bezuinig niet op remblokken want de remmen zijn niet echt scherp.
Het enige probleem wat ze wel eens hebben is dat met heftig remmen de vacuum schuiven open blijven staan en je gas dus open blijft.
Zelf nog nooit gehad.carbs zijn in '97 veranderd.
Regelmatig brandstof filter vervangen.
Lucht reciculatioe systeem kan lekken en kan je best afdichten.
Vork olie vervangen geeft een wereld van verschil voor een paar centen.

Greetz DrRossi
 
dit klinkt al een stuk beter, alleen het ene verhaal over dat blok wat in de soep draait :X , daar wordt je wel eng van.
Tja, ik zou me van dat verhaal niet al te veel aantrekken. Er zijn weinig motoren die het lekker vinden om meteen na het starten voluit te gaan :(

Heb alleen maar ervaring met het 2000 model, dat rijdt subliem. Helaas geen ervaring met oudere modellen
 
dit klinkt al een stuk beter, alleen het ene verhaal over dat blok wat in de soep draait :X , daar wordt je wel eng van.
grtz
Supergnoom.

m'n pa heeft 'n k1200rs 3 jaar terug knalde zijn drijfstang+zuiger door de kuip naar buiten... en de motor was niet koud.. het gebeurde op de snelweg... beesje was toen 3 jaar oud en 30000 op de teller :X

kan zomaar gebeuren zie je wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan