ZX-9r blok van c-model in b-model

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.587
244
Tilburg
hee motor-forummers,

omdat mijn blok al wat kilometers heeft gelopen, zit ik eraan te denken om een blok van een 98 model erin te leggen.

Het gaat dus over een ZX9 van 1996.

Ik heb al wat mail verstuurd, niemand heeft het eerder bij de hand gehad, echter ik krijg van 2 mensen met verstand van zaken 2 verschillende mailtjes terug, dus ik gooi het maar in de grote groep hier.

Kan ik een '98 blok zomaar overzetten in een '96 ZX9?

Groet Wuf
 
Alles kan... maar dit zal geen simpele onderneming worden! Ik weet dat jouw ZX-9R blok erg veel overeen komt met het ZXR blok (duh ;) ) maar vanaf '98 echt niet meer!

Harde feiten waarom niet moet ik je helaas even verschuldigd blijven. Maar ik weet dat je ophangpunten moet gaan wijzigen, kabelboom vervangen, CDI vervangen, luchtfilterhuis aan kan gaan passen... ALS het blok uberhaupt door enkel ophangpunten aan te passen in je frame gaat passen.
 
hee motor-forummers,

omdat mijn blok al wat kilometers heeft gelopen, zit ik eraan te denken om een blok van een 98 model erin te leggen.

Het gaat dus over een ZX9 van 1996.

Ik heb al wat mail verstuurd, niemand heeft het eerder bij de hand gehad, echter ik krijg van 2 mensen met verstand van zaken 2 verschillende mailtjes terug, dus ik gooi het maar in de grote groep hier.

Kan ik een '98 blok zomaar overzetten in een '96 ZX9?

Groet Wuf
ik heb gestemd op de laatste optie O-)
 
Wat dacht je van de variant "even opmeten"???
Trouwens, waarom zou je een goed lopend blok willen vervangen?? Wordt het allemaal wat minder door veel kilometers dan kan ik mij iets voorstellen van reviseren van zuigerveren en klepseals. Misschien zelfs wel bij het vervangen van de zuigers maar verder :? :?

En over wat voor een kilometerstanden hebben we het eigenlijk???
 
Laatst bewerkt:
Welke rare gaat er nou preventief een blok vervangen?

ik kan het blok nu kopen, en aangezien ik er elk jaar meer dan 30000 op de teller bijzet, verwacht ik niet dat het pas over een paar jaar nodig zal zijn. ik denk dat ik eind deze zomer een blokrevisie mag doen, echter is dat dus net zo duur als het blok dat ik op MP vond :) ,

als ik zelf een blokrevisie uitvoer denk ik dat ik op minimaal 500 kom te zitten. alleen de pakkingset is al 125 heb ik me laten vertellen |(
De vraagprijs van het blok is 800, maar dan weet ik dus wel zeker dat ik geen last heb van verzakkende cylinderbussen, en uiteraard is het een moderner blok, dus dat zou toch ook een vooruitgang moeten zijn. verder zou ik weer 3 jaar verder kunnen met deze zelfde motor.
 
Laatst bewerkt:
Als je zelf je blok (laat) reviseren weet je wel wat je hebt, en het past ook zonder ellende.
Waarom zou je trouwens je blok al moeten gaan reviseren? Het staat nu op 50.000 en je rijdt 30.000 per jaar?
Bij normaal gebruik gaat zo'n ding echt wel 100.000 km mee.
 
Als je zelf je blok (laat) reviseren weet je wel wat je hebt, en het past ook zonder ellende.
Waarom zou je trouwens je blok al moeten gaan reviseren? Het staat nu op 50.000 en je rijdt 30.000 per jaar?
Bij normaal gebruik gaat zo'n ding echt wel 100.000 km mee.

ik hoor dat idd vaker dat dat een normale levensduur zou moeten zijn, maar ik heb zelf wat andere ervaringen meegemaakt helaas. misschien dat mijn rijstijl en het niet zo netjes opvolgen van de beurten er ook wel mee te maken heeft O-) .

maar in elk geval is het ws niet zomaar passend te maken, dus jammer maar helaas.
 
ik hoor dat idd vaker dat dat een normale levensduur zou moeten zijn, maar ik heb zelf wat andere ervaringen meegemaakt helaas. misschien dat mijn rijstijl en het niet zo netjes opvolgen van de beurten er ook wel mee te maken heeft O-) .

maar in elk geval is het ws niet zomaar passend te maken, dus jammer maar helaas.

En van die ervaringen niks geleerd?........Dat is pas jammer! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan