Afgelopen zondag heb ik voor het eerst met de ZX10R op het circuit gereden. Via een MF'er heb ik een plaatsje kunnen bemachtigen voor zondag 14 mei. Ik stond eigenlijk op het punt om zondag op de bonnefooi naar Zandvoort gegaan, maar ik kon deze kans niet laten schieten. Uiteindelijk heb ik voor een leuk bedrag op Assen kunnen rijden.
Onderstaand een aantal foto's met dank aan Wim Fase. Een vakantieganger met een passie voor motoren die ik toevallig sprak aan het begin van de dag.
Ik had al een tijd niet meer met de Kawasaki gereden en we moesten erg aan elkaar wennen. Ondanks het feit dat ik niet tot het uiterste ben gegaan heb ik in ieder geval een 2.00,8 kunnen rijden in de tweede sessie. Helaas werden de rondetijden niet bijgehouden, maar via een lid van de organisatie heb ik de rondetijden van de tweede sessie kunnen achterhalen. Afgaande op het beeldmateriaal dat ik heb ben ik te weten gekomen dat ik constant tussen de 1.59 hoog en 2.07 heb gereden. Bovendien reed ik met straatbanden die eigenlijk aan vervanging toe zijn. De volgende keer ga ik voor 1.58'ers. Met wat kleine aanpassingen aan de motor en mijn rijstijl moet dat zeker lukken.
Dit zijn beelden van de tweede sessie:
Mogelijk kunnen jullie advies geven aan de hand van de beelden. Alvast bedankt.
Het volgende is me opgevallen:
- Ik verlies heel veel tijd bij het uitkomen van de bochten. Met de 600RR was ik op het rechte stuk sneller
.
- Strubben en de GT-bocht blijven lastig om goed aan te snijden.
- Ik moet nog leren in welke versnelling ik de bochten moet ingaan.
- De schokbreker heeft het zwaar. De achterkant is aan het "pompen"... Ik durf eigenlijk niet vol op het gas te gaan zoals jullie kunnen zien op het filmpje.
- De quickshifter werkt goed, maar ik maak me een beetje zorgen om de versnellingsbak. Het gaat niet bepaald seamless. Misschien dat ik moet spelen met de onderbrekingstijd. Hij staat nu op 75ms en dat is misschien te lang.
- Ik moet de rem- en schakelset aanpassen, want ik raak regelmatig de grond met mijn laars. De toeslider is inmiddels al weggesleten.
- De verhoogde clip-ons zijn niet ideaal op het circuit dus ik ga op termijn een verstelbaar setje aanschaffen.
- De Diablo Rosso Corsa's hebben zich goed gehouden, maar het wordt tijd voor Supercorsa's en bandenwarmers.
Zoals ik al zei tips en tricks zijn welkom!