ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit gezellige forum en heb afgelopen zondag een ZX10R gen 1 van 2005 uit Belgie gehaald. Super blij mee en ga na 16 jaar weer rijden mits ik natuurlijk nog bij de rdw terecht kan, al had ik al een afspraak gemaakt wat nu niet meer mogelijk is. Afijn de motor staat te wachten en toen ik hem even ging starten bleken er druppeltjes te lekken onder de waterpomp. Zo op het eerste gezicht niet direct te zien waar het vandaan komt maar het lijkt achter de waterpomp weg te komen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips aangezien het niet de nieuwste meer is.
 
Welkom Jochem :W

In de openingspost kan je een WPHB downloaden, wellicht kan je aan de hand van het boek zien waar de druppels vandaan komen. Wellicht een slang die wat poreus is of niet goed aan sluit.
 
Bij mijn (piep *spam* Triumph) motorfiets was het een O-ring die via de slang aansloot op het waterpomphuis.
Zonder kosten een vergelijkbare maat kunnen vinden op het werk, maar van Viton. Die gaat wel een leven lang mee. :P
 
Welkom, hopelijk kan je snel terecht bij de RDW..

Ik heb de 10 ook weer in elkaar gezet, diverse delen laten spuiten en wat kleine veranderingen ;
Alles wat matzwart gespoten was is nu in kleur van de kont ( zwart glans )
Wielen in kleur van de onderkuip
Zwarte stalen remleidingen gemonteerd
Veel kleine spullen vervangen of aangepast e.d.

Kleuren een beetje afgekeken vanaf de oude fiets van @groenereus maar wel naar eigen smaak etc.
Andere bandjes er op, achterband vorig jaar gehad van @MTFDarkEagle waarvoor nogmaals dank.. nieuwe voorband erbij en ik kan weer een tijd vooruit.

Wat mij betreft mag het mooie weer er aan komen ;)Bekijk bijlage 20200316_184027.jpg
 
Die zag ik niet aankomen. Het gedeelte van Groenereus zie ik er wel in. :Y

Knipsel11.jpg
 
Welkom, hopelijk kan je snel terecht bij de RDW..

Ik heb de 10 ook weer in elkaar gezet, diverse delen laten spuiten en wat kleine veranderingen ;
Alles wat matzwart gespoten was is nu in kleur van de kont ( zwart glans )
Wielen in kleur van de onderkuip
Zwarte stalen remleidingen gemonteerd
Veel kleine spullen vervangen of aangepast e.d.

Kleuren een beetje afgekeken vanaf de oude fiets van @groenereus maar wel naar eigen smaak etc.
Andere bandjes er op, achterband vorig jaar gehad van @MTFDarkEagle waarvoor nogmaals dank.. nieuwe voorband erbij en ik kan weer een tijd vooruit.

Wat mij betreft mag het mooie weer er aan komen ;)Bekijk bijlage 1475441
Zo! Das een hele mooie uitvoering 👌🏼
 
Als mn meid dit ziet heb ik een probleem...

Vind het serieus nog goed staan ook nog ;)
In Italië zouden ze e.a. ook niet snappen. Roze is toch heel gewoon. :+ ;)

Het zou best stoer kunnen zijn.
Ik denk dat er alleen heel wat mannen op de snelweg naast je gaan rijden en proberen te kijken wie nou die dame is. _O-
 
Laatst bewerkt:
Welkom, hopelijk kan je snel terecht bij de RDW..

Ik heb de 10 ook weer in elkaar gezet, diverse delen laten spuiten en wat kleine veranderingen ;
Alles wat matzwart gespoten was is nu in kleur van de kont ( zwart glans )
Wielen in kleur van de onderkuip
Zwarte stalen remleidingen gemonteerd
Veel kleine spullen vervangen of aangepast e.d.

Kleuren een beetje afgekeken vanaf de oude fiets van @groenereus maar wel naar eigen smaak etc.
Andere bandjes er op, achterband vorig jaar gehad van @MTFDarkEagle waarvoor nogmaals dank.. nieuwe voorband erbij en ik kan weer een tijd vooruit.

Wat mij betreft mag het mooie weer er aan komen ;)Bekijk bijlage 1475441
witte wielen 😳

jij houdt van poetsen, dat is duidelijk
 
In Italië zouden ze e.a. ook niet snappen. Roze is toch heel gewoon. :+ ;)

Het zou best stoer kunnen zijn.
Ik denk dat er alleen heel wat mannen op de snelweg naast je gaan rijden en proberen te kijken wie nou die dame is. _O-
Weet zeker dat mijn meid het helemaal geweldig vind ! Ik vind het ook wel gaaf maar twijfel er geen seconde over om het kawa groen te wisselen voor roze..

Het snelweg deel maakt mij niets uit... kom toch nooit op de snelweg :P

witte wielen 😳

jij houdt van poetsen, dat is duidelijk

Yes! is mn hobby :)
Heb in de 9 gepolijste velgen, goeie coating er op en fatsoenlijk ketting smeren/ vet en het is prima bij te houden.
Dus deze wielen gaan zodra het kan/mag ook in de coating ;)
 
Kawa ook weer helemaal tiptop: blok weer ok, en dashboard werkt ook weer als vanouds *D.

Lijstje met mods is ook weer uit de hand gelopen :+: Akra carbon einddemper, Lightech rem/schakelset, Lightech kettingspanners, Lightech rem/koppelingshandels, Lightech tankdop, ZETA kroonplaat, AIM TFT dashboard, K-tech cartridges, K-tech achtershock, Brembo remklauwen HPK-GP4 (voor en achter), Galespeed velgen, Galespeed zwevende remschijven (voor en achter), Galespeed remcilinder (achter), alle zwarte plastic delen vervangen door carbon.

f7ebcfd6-67db-4d36-bc5b-6a3aa7d98ef5.JPG


:W
 
Kawa ook weer helemaal tiptop: blok weer ok, en dashboard werkt ook weer als vanouds *D.

Lijstje met mods is ook weer uit de hand gelopen :+: Akra carbon einddemper, Lightech rem/schakelset, Lightech kettingspanners, Lightech rem/koppelingshandels, Lightech tankdop, ZETA kroonplaat, AIM TFT dashboard, K-tech cartridges, K-tech achtershock, Brembo remklauwen HPK-GP4 (voor en achter), Galespeed velgen, Galespeed zwevende remschijven (voor en achter), Galespeed remcilinder (achter), alle zwarte plastic delen vervangen door carbon.

Bekijk bijlage 1475704

:W
:9~ *O* :9~ *O* :}:]
Wat een gave fiets zeg!!!!! Doe mij die ook maar ;)
 
Kawa ook weer helemaal tiptop: blok weer ok, en dashboard werkt ook weer als vanouds *D.

Lijstje met mods is ook weer uit de hand gelopen :+: Akra carbon einddemper, Lightech rem/schakelset, Lightech kettingspanners, Lightech rem/koppelingshandels, Lightech tankdop, ZETA kroonplaat, AIM TFT dashboard, K-tech cartridges, K-tech achtershock, Brembo remklauwen HPK-GP4 (voor en achter), Galespeed velgen, Galespeed zwevende remschijven (voor en achter), Galespeed remcilinder (achter), alle zwarte plastic delen vervangen door carbon.

Bekijk bijlage 1475704

:W

Prachtig 😍
 
Iemand hier die een Healthech QuickShifter geïnstalleerd heeft op zijn Ninja?

Gisteren binnen een uurtje geplaatst op mijn motorfiets, Daarbij even een half uurtje gassen op een recht stuk en volledig ingesteld naar wens, je kan hem gemakkelijk verbinden met bluetooth en tussendoor even verbinding maken om wat te tweaken met je settings.

Eerste keer opstarten loopt die met je door een wizard om tot de juiste default settings te komen.

Kan hem zeer zeker aanraden. Oh en hier wat plaatjes.

8D31FE06-4E45-491E-9714-6E14A3B9C9EF.JPG Screenshot 2020-03-25 at 14.01.41.png Screenshot 2020-03-25 at 14.01.52.png FE5C4E4B-6875-4E7B-ACA2-66E47E93FF1F.JPG
Screenshot 2020-03-25 at 14.02.05.png
 
:W

Ook weer eens ff checken hier, heb namelijk een probleempje sinds vandaag met m'n Kawa, hoop dat iemand mss tips heeft of een idee wat het kan zijn.

Ritje gedaan vandaag, op de terugweg een stop, en m'n zx10r 05 start niet meer. Zie het FI lampje ook als een malle knipperen.

Op een gegeven moment deed ie het toch weer, dus naar huis gereden.

Thuis toen ik de motor uitzette en na een paar telleren weer het contact aan, deed ie nog normaal.

1 minuut later had ik het weer en krijg de motor nu helemaal niet meer gestart.

Hoor ook niet de fuel pump rondgaan met contact aanzetten wat normaal altijd zo is.

Reservesleutel geprobeerd maar ook geen succes
 
:W

Ook weer eens ff checken hier, heb namelijk een probleempje sinds vandaag met m'n Kawa, hoop dat iemand mss tips heeft of een idee wat het kan zijn.

Ritje gedaan vandaag, op de terugweg een stop, en m'n zx10r 05 start niet meer. Zie het FI lampje ook als een malle knipperen.

Op een gegeven moment deed ie het toch weer, dus naar huis gereden.

Thuis toen ik de motor uitzette en na een paar telleren weer het contact aan, deed ie nog normaal.

1 minuut later had ik het weer en krijg de motor nu helemaal niet meer gestart.

Hoor ook niet de fuel pump rondgaan met contact aanzetten wat normaal altijd zo is.

Reservesleutel geprobeerd maar ook geen succes
spanning in de accu te laag?
ik heb zelf de accupool los gehad, lampjes gingen wel aan , starten ho maar.
 
spanning in de accu te laag?
ik heb zelf de accupool los gehad, lampjes gingen wel aan , starten ho maar.

Denk het niet, althans hij start altijd perfect. Heb wel vandaag weer de Tomtom sinds lange tijd erop aan gesloten gehad. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft? Accu is wel al een paar jaar oud, maar hij start altijd supersnel en vandaag ook, geen enkele moeite.

Hadden vandaag 100km gereden, tussenstop van 30 min, wil m'n motor starten, en hoppa, dat probleem.

Opeens deed ie het en naar huis gereden, maar vervolgens thuis wou ik weer ff kijken, start nu helemaal niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan