Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"


Ik zou de originele part nrs even vergelijken als dat overeen komt is het sowieso goed
 
Vorig weekend mooie rit gemaakt grotendeels door noorden van frankrijk
Mijn nieuw pak is ook ingereden mooie haarspeldbochtjes
En carbonkapjes gemonteerd die ik vorige zaterdag ben gaan halen
Bandje was wel aan vervanging toe dus deze week een andere erop gelegd best tevreden van de supercorsa sp denk dat die het toch zo een 4500km heeft uitgehouden

Ik blijf helemaal gek van men oude 10 nog rijd echt als de beste
Wat plaatjes
 

Bijlagen

  • 52788222_2135789113142785_3889540044163121152_n.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 21
  • 52595914_2135789163142780_8249381141836988416_n.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 20
  • 52720484_2132244383497258_3742720809102213120_n.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 18
  • 53150424_2132244323497264_6691034197869461504_n.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 20
Ik ben ook nog een beetje bezig geweest met de motor.
Niet zoveel als ik zou willen, maar het is niet anders.

Carbon zijkappen overgenomen van MTFDarkEagle.

En een remupgrade gedaan.
Klauwen en schijven van een 2011 zx6r.
En een 19mm rempomp van Braking.





Owja en ik ben ook nog bezig met een lamp.
Er komt nog een andere bol op, en hij moet nog bedraad worden.
Maar dit is het idee.

 


Doe de motor weg om dat ik wat anders wil. Heb er 4 jaar heerlijk mee gereden en rijd als een zonnetje.
motor is in topconditie,
onderhoud boekje aanwezig en gebruikers boekje.

Wat zit er allemaal op.
*Hyperpro veren set en afgesteld,
*Stalen remleidingen voor en achter,
*alarm met 2 afstandsbedieningen
*bos carbon demper met db killer
*seat cover
*duo zitje en voetsteunen aanwezig
*originele veren aanwezig
*2 sleutels inclusief de rode moeder sleutel
*Puig dubbel bubbel ruitje transparant en donker
*gear indicator
*nieuwe accu,
voor en achter paddock stands erbij
*bonnen aanwezig en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Km stand ongeveer 45.000.
2017 grote beurt gehad, en 2018 nog een kleine beurt gehad.

mag weg voor €4300. Op onzin biedingen word niet gereageerd. Bij meer interesse en/of vragen mag u contact met mij opnemen.

Mvg rik
 

Bijlagen

  • IMG_20180610_210508_769.jpg
    279,3 KB · Weergaven: 5


04/07 is gelijk en 08/15
 

04/07 is gelijk en 08/15

Iedereen bedankt voor de reacties.

Geen idee hoe lang zo een tweedehands spanningsregelaar op een andere motor gedraaid heeft toch maar besloten een nieuwe te kopen.
100 euro valt uiteindelijk ook wel weer mee als die daarmee weer een tijd mee gaat.
 
Ik ben momenteel op de markt voor een ZX10 uit 04/05 (misschien 06/07)
Maar lees best wel veel over een gescheurd frame.. dit weerhoud mij er eigenlijk van om zo`n motor te kopen.
Het is niet te zeggen als je er een koopt die daar geen last van heeft, het dan ook niet gaat komen lijkt mij?
Heeft dit met rijstijl of iets maken of is het gewoon shit happens of geluk hebben?

Gr Jeffrey
 
Heeft dit met rijstijl of iets maken ?
Ik ken nog al wat mensen die dol zijn op wheelies en dan regelmatig wat minder subtiel neerkomen.
Ook zijn er exemplaren die 1x, 2x of 3x zijn opgelapt na een crash.
Allemaal niet bevorderlijk voor het frame.
Lijkt mij dat je de motor gewoon heel goed moet inspecteren. Is er niets te vinden dan kan je er jaren probleemloos mee rijden (ik althans wel).
 
Mijn 04 heeft denk ik bijna evenveel km op het achterwiel afgelegd dan op 2 wielen en het frame is nog altijd ok na 31 000 km en belgische wegen-putten zijn soms ook nogal heftig op het frame ik heb een goeie
Ik denk dat je gwn geluk moet hebben en dat het weinig met rijstijl te maken heeft maar eerder of je een maandagmorgen frame hebt of niet
En als het toch scheurt zou ik het laten vermaken.
Blok heeft ook zwakke punten tot 2007 vb klepschotels die kunnen breken waardoor de klep kan loskomen vanaf 2007 en nieuwer hebben ze dikkere plaatjes gebruikt.
Ik heb hiermee nog geeen problemen gehad maar ben wel van plan om binnenkort de klepschotels te vervangen voor andere.
Ook de kettingspanner die op oliedruk werkt heeft soms kuren dan maakt je ketting ineens een hoop kabaal die heb ik ongeveer 3000km geleden vervangen voor een manuele
 
Een maandagmorgen frame bestaat denk ik niet, ze hadden in 2004 al lasrobots.
In serieproductie van deze schaal wordt alles hetzelfde gemaakt. Materiaaldikte etc..
 
Ik denk dat als je kijkt naar andere motoren er altijd wel ergens kwaaltjes zijn. Al is een gescheurd frame natuurlijk wel iets meer dan een kwaaltje, helemaal omdat je dit niet zelf zo kan repareren.
Ik rij al 8 jaar op een 2005 model en heb nergens last van. Ben absoluut geen wheely koning, een power wheely vind ik al spannend genoeg.
Loop bij de aanschaf de lasnaden goed na. Vind het verder een heerlijke fiets om mee te rijden .
 
8 jaar op dezelfde motor? Dan rij je zeker als een oud omaatje?



Menige BMW heeft dan al 2x een volledige motorblokrevisie gehad.
 
Bij al die mods kan ik ook niet achterblijven : Brembo achterremklauw (nikkel gecoat) in bestelling staan, CNC gefreesde kroonplaat van Zeta in bestelling staan, achterrem bracket is binnen (tip van HansZX10), carbon zijkappen van CarbonKing zijn binnen.
 
 
Een maandagmorgen frame bestaat denk ik niet, ze hadden in 2004 al lasrobots.
In serieproductie van deze schaal wordt alles hetzelfde gemaakt. Materiaaldikte etc..
In eerste instantie geef ik je gelijk hoor, ik verwacht toch echt dat de kwaliteits processen/controles voldoende hoog zijn dat er geen maandag modellen tussen zitten.
Maar .... als ik naar de lasnaden kijk van mijn 10 vraag ik mij af of dit wel door een robot is gedaan.
 
Heren, nog een vraagje;

Na een goede glijpartij was mijn circuitfiets door blokbescherming en aluminium blokdeksels heen gegleden; Er zat carbon bescherming op, maar dat leek niet enorm veel uit te maken. Heeft het zin om ipv carbon delen R&G blokbescherming te nemen, zoals zoiets:


Of is het beter van die slijtblokken te monteren:
 
Laatst bewerkt: