ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Nee, ik moet nog wennen aan de S1000RR, eerst eens in de buurt te komen van de tijden die ik met de '08 zx10r reed. Eerste dag op Assen toen jij cursus deed hing ik er een beetje als een vlag achter, had al bijna een jaar geen circuit meer gereden plus die kawa kon ik gewoon praktisch overal vol gas mee geven, de beemer heeft pak 'm beet 50 pk meer dus die gaat dan wheelies trekken/glijden enz. Vergeleken met mijn street triple is het helemaal geen vergelijk :P. Recent 2 dagen mettet gedaan wat wel heeft geholpen om een beetje te wennen, maar daar had ik eigenlijk mijn vertanding aan moeten passen want ik kwam niet in zijn 5 :X. Verder wel lekker gereden en 1:13 was ook niet super langzaam, maar als je dan barry baltus op een '08 zx10r langs ziet komen glijden dan voel je je wel even op je plaats gezet ;).

Als ik de motor een beetje ken en ik wat vlotter rond ga zou ik het wel een keer overwegen.

Qua banden, gisteren rondje op een mt09 gereden die op s22's staat, ik vond die heel prettig communiceren, zou ik zelf ook zeker op de shortlist zetten in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik zal even iets meer toelichten. Heb paar jaar niet gereden, zx10r gekocht die stond toen op power rs. Ik weer rijden en kreeg heel lang niet echt t gevoel met deze fiets, of maar moeizaam. Maja, veel verandert (zx6 met pilot powers naar zx10, nieuw outfit, motor en andere banden), dus mss ff wennen.

Aan een hoop dingen nu gewend dus dat is goed. Maar echt dat gevoel dat de motor/banden in het asfalt 'vreten' krijg ik niet. Voorheen reed je bijna je been klem tussen de kuip en t asfalt.. nu verre van.

Laatst achterband vervangen doornpower 5. Aardig over te spreken, achterkant geeft al meer gevoel.

Nu heb ik al best een aantal keer met de rs gehad dat ik m kwijt ben heel eventjes. Zoals over die 'gelaste' asfalt stukken. Dat herken ik helemaal niet van pilot powers 'vroeger'. Meestal herpakt ie zich snel. Gister was ik de voorkant helemaal kwijt. Maar langzame bocht (~80kmh) en knie aan de grond dus weer terug op gedrukt en verder eigenlijk geen praat waard.

Nu hoor ik niet heel veel slechts over de RS, dus ik probeer nu erachter te komen of dat er misschien eens naar mijn vering gekeken moet worden.

Dus als er meer mensen zijn die t een kutband vinden dan is dat mooi, doenik daar ook powertje 5 of pilot power op en klaar. Maar anders moet ik dus eens gaan verdiepen in dat vering gedeelte want daar heb ik 0 verstand van.
Naar mijn mening het grote verschil tussen een 6 en 10 : het doorsturen in bochten.. een 6 kan je naar binnen bliljven drukken/trekken en een 10 rijd je iets hoekiger zodat je op het gas kan.
Ook het gevoel met de achterkant is zo'n verschil.. een 1000 lijkt wel iets meer de bocht in te slepen/glijden dan dat een 600 dat doet.
Zorg sowieso dat je een bandenspanning hebt die juist is en pas je stijl aan op de motor die je rijd.. en zoals al gezegd werd; vering !

Die michelin banden zijn veel mensen wel tevreden over, ik heb zelf met pilot power gereden en vond het een vage band. bridgestone s21 was al een stuk beter/duidelijker qua gevoel maar rij nu altijd op de bridgestone r(s)11. Beetje overkill op straat maar niet tijdens het sporten of op circuitdagen.
 
Naar mijn mening het grote verschil tussen een 6 en 10 : het doorsturen in bochten.. een 6 kan je naar binnen bliljven drukken/trekken en een 10 rijd je iets hoekiger zodat je op het gas kan.
Ook het gevoel met de achterkant is zo'n verschil.. een 1000 lijkt wel iets meer de bocht in te slepen/glijden dan dat een 600 dat doet.
Zorg sowieso dat je een bandenspanning hebt die juist is en pas je stijl aan op de motor die je rijd.. en zoals al gezegd werd; vering !

Die michelin banden zijn veel mensen wel tevreden over, ik heb zelf met pilot power gereden en vond het een vage band. bridgestone s21 was al een stuk beter/duidelijker qua gevoel maar rij nu altijd op de bridgestone r(s)11. Beetje overkill op straat maar niet tijdens het sporten of op circuitdagen.
Wat moet de bandenspanning zijn dan? Krijg alleen maar circuitspanning gevonden en niet voor op die strasse
 
Iemand ervaring met de healtech iqse quickshifter voor de gen1?
Alleen voor straatgebruik.
Weten jullie ook hoe die healtech sensor werkt?
 
Mijn gen 1 te koop 5250 vraagprijs

Reden van verkoop ik wou deze houden om op straat te rijden maar 2j geleden zwaar ongeval gehad en dat straat rijden gaat er nu toch niet meer van komen...
Deze motor heeft ook circuit gereden maar zal toch zeker 80 procent straat km zijn.
Zeer recent vervangen;
-nokkenasketting
-koppelingsplaten en koppelingskabel
-koelvloeistof
-remvloeistof
-olie+filter
-klepspeling gecontroleerd
-paar dichtingen vervangen motor is volledig vrij van lekjes of zweten
-voorvork gereviseerd
De opties zijn er een hele hoop dus veel kans dat ik nog een hoop dingen vergeet;
-Pvm 6 spaaks velgen amper 5-6000km oud nu
-Galespeed t drive remschijven natuurlijk bevestigd met titanium bouten
-galespeed vrc rempomp en koppeling bediening
-carbon hugger en voorspatbord gb moto en carbon tankkapjes
-Titanium bouten zijn op veel plekken gebruikt vb volledige voorvork achteras moer enz alles titanium
-Did erv3 kettingset met afam tandwielen met iets kortere verhouding
-speedohealer om de teller de juiste snelheid te laten weergeven
-vollledige lijn van micron maar de carbon demper was niet meer zo netjes dus heb ik een superpole uitlaat op maat laten maken in carbon incl db killer en e keuring
-k&n luchtfilter
-afgesteld met pc3 motor zet zo een 170 pk op het achterwiel op een niet optimistische testbank.
-remklauwen zijn brembo gp 4 nogwat... kosten rond de 7-800€
-rem schakelset type lsl 2 slide
-Voorvork aangepast met bitubo cartridge en de voeten zwart laten spuiten
-achter ohlins schokdemper
-clipons van renthal
-olie aflaatplug systeem van stahlbus
-lithium batterij en onder seatcover stekkertje om op te laden.
-r6 gashendel om iets korter gas te hebben.
-valblokken
-ketting verstel blokken van driven met valblok op.
-gear indicator van healtech
-stompgrips
-stuurdemper van lsl of hyperpro koper kiest
-mra double bouble smoked ruitje
-achterlicht geintegreerde knippers vooraan smoked lens
-compleet met duo zadel-spiegels plaathouder en nog wat zwarte reserve kuipdelen en andere onderdelen krijg je er allemaal bij.
Km stand 30992

186546321_4194598707228901_3803431998796847051_n.jpg
 
Ik ben trouwens van een k5 gsx-r 1000 overgestapt op circuit naar gen 5 zx10r ik moet ook nog erg wennen moet ik zeggen en het is maar 25 pk verschil...
De k5 vond ik al heel veel power hebben maar eens ik uit 2e versnelling was kon ik vol op het gas gaan dat is met de zx10r wel anders ondanks alle elektronica etc dat de k5 allemaal niet had.
Ik rijd ook niet alsof ik tc heb ik ga nog even voorzichtig met het rechterhandje op het gas zoals vroeger ik zie er veel rijden die direct de kraan vol open gooien en maar hopen dat de tc alles regelt dat durf ik toch niet...
Ik reed op mettet dit jaar wel op een niet zo goeie dag veel crashes en koude temp 1.12.4 op de zx10r op de k5 pb gezet van 1.10.6 moet dus veel sneller kunnen nog.
Heb nu geprobeert met de wielbasis een stuk langer en vertanding iets minder extreem om het vermogen beter aan de grond te krijgen.
van markering 32 nu op 20mm op de kettigspanner dat is bijna 15 mm langer dan het wiel origineel staat...
Ik keek naar een zx10r op circuit van iemand die bk reed en die had hem voorbij markering 10 staan.
Ook men houding is niet meer zo goed zoals vroeger op de motor maar kan ook met men ongeval te maken ben dat ik wat minder flexibel ben geworden haha.
De zx10r heeft allesssinds veel grondspeling en power moet nog veel leren en dan zal ik met tijd hopelijk weer wat sneller worden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gen 1 te koop 5250 vraagprijs

Reden van verkoop ik wou deze houden om op straat te rijden maar 2j geleden zwaar ongeval gehad en dat straat rijden gaat er nu toch niet meer van komen...
Deze motor heeft ook circuit gereden maar zal toch zeker 80 procent straat km zijn.
Zeer recent vervangen;
-nokkenasketting
-koppelingsplaten en koppelingskabel
-koelvloeistof
-remvloeistof
-olie+filter
-klepspeling gecontroleerd
-paar dichtingen vervangen motor is volledig vrij van lekjes of zweten
-voorvork gereviseerd
De opties zijn er een hele hoop dus veel kans dat ik nog een hoop dingen vergeet;
-Pvm 6 spaaks velgen amper 5-6000km oud nu
-Galespeed t drive remschijven natuurlijk bevestigd met titanium bouten
-galespeed vrc rempomp en koppeling bediening
-carbon hugger en voorspatbord gb moto en carbon tankkapjes
-Titanium bouten zijn op veel plekken gebruikt vb volledige voorvork achteras moer enz alles titanium
-Did erv3 kettingset met afam tandwielen met iets kortere verhouding
-speedohealer om de teller de juiste snelheid te laten weergeven
-vollledige lijn van micron maar de carbon demper was niet meer zo netjes dus heb ik een superpole uitlaat op maat laten maken in carbon incl db killer en e keuring
-k&n luchtfilter
-afgesteld met pc3 motor zet zo een 170 pk op het achterwiel op een niet optimistische testbank.
-remklauwen zijn brembo gp 4 nogwat... kosten rond de 7-800€
-rem schakelset type lsl 2 slide
-Voorvork aangepast met bitubo cartridge en de voeten zwart laten spuiten
-achter ohlins schokdemper
-clipons van renthal
-olie aflaatplug systeem van stahlbus
-lithium batterij en onder seatcover stekkertje om op te laden.
-r6 gashendel om iets korter gas te hebben.
-valblokken
-ketting verstel blokken van driven met valblok op.
-gear indicator van healtech
-stompgrips
-stuurdemper van lsl of hyperpro koper kiest
-mra double bouble smoked ruitje
-achterlicht geintegreerde knippers vooraan smoked lens
-compleet met duo zadel-spiegels plaathouder en nog wat zwarte reserve kuipdelen en andere onderdelen krijg je er allemaal bij.
Km stand 30992

Bekijk bijlage 1633097

Hele mooie fiets, ‘t is dat mijn garage en die van mijn ouders ook al vol staat. Succes met de verkoop.
 
thx als hij niet weg geraakt blijft hij nog ff staan is wel zonde stond al meer dan 2j stil heb er dinsdag nog eens mee op circuit gereden.
Wel alles vernieuwd nog 2020/21.
Had wel weinig grip en vertrouwen met de oude bandjes die ook al jaren in men garage liggen voelde af en toe de voorkant stapje opozij zetten als ik iets platter/sneller door scherpere bochten wou gaan maar ondanks kun je wel zien dat het nog best een snelle motor is op recht stuk ga zelf een s1000 rr voorbij maarja ik weeg maar een dikke 60kg dat scheelt ook :+
De banden gaan er zoiezo af voor verkoop want wil niet hebben dat de nieuwe eigenaar direct schade heeft door slechte banden.
Op de video rijd ik rond 1.01/1.02 met beste tijd 1m00.8 normaal op goede banden rijd ik constant 59/1m pb 58.5 met deze 10
 
Niet doen. Teveel fouten met deze sensor. Niet goed voor je bak.
Specifiek voor de gen1 niet goed voor je bak of in het algemeen? En is dat op basis van geruchten of ervaringen?
Zelf ben ik er wel over te spreken. Rij al een tijdje rond met een healtech QS op mijn 2008 10r en dat gaat zonder problemen. Installatie is heel eenvoudig op de 10 en zou het zo weer doen.

Middels ook een z1000sx 2020 en mt09 2015 voorzien van een Healtech en ook hier gaat het goed.

Ik weet dat er niet zo gek lang een iqse-2 is uitgebracht, mogelijk is de sensor niet zo goed geweest met een eerdere versie?
 
Ik heb ook de 2008 gehad, en rond 2010 hoorde ik iets van een verschil in de bak met de eerste serie ZX-10R :Y
Indertijd ook de quickshifter geïnstalleerd. Bobines inpluggen. Easy install. Geweldige toevoeging.
 
Heb ook de healtech op de 10 uit 10, werkt vlekkeloos !
Maatje op zn zx6r, andere op een duc 848 , 749 en zo zijn er nog heel wat meer en allemaal zonder problemen.
 
In de gsxr afdeling hier op mf zijn ze er minder happig op.

En een maatje van mij heeft er één op zijn R6.
Die gaat er ook weer vanaf.

Dat was voor mij de reden om hem eraf te halen.

Je hebt ook wel een vrij lange onderbrekingstijd nodig op de gen1.
Ik geloof 78 of 87ms
 
In de gsxr afdeling hier op mf zijn ze er minder happig op.

En een maatje van mij heeft er één op zijn R6.
Die gaat er ook weer vanaf.

Dat was voor mij de reden om hem eraf te halen.

Je hebt ook wel een vrij lange onderbrekingstijd nodig op de gen1.
Ik geloof 78 of 87ms
Ik was ergens ook wel een beetje huiverig maar volgens mij gaat dat allemaal over het oude type sensor ;)

Ik geloof wel dat een qs van 450 het beter doet dan die van 200 maar als je het verschil niet kent zul je het niet merken.
 
een '09 heeft een andere koppeling/schakelas en nog wat andere kleine wijzigingen in de bak. Die van een '08 willen wel eens sneuvelen met gebruik qs. Maar bij circuitfietsen hebben versnellingsbakken het sowieso erg zwaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan